erikstein Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Skal kompilere en ny kernel (har lest faq tråden). Har gjordt det før nemlig, dog med en annen installasjon av Debian...gjør akkurat som det står i faq tråden og laster ned ny kernel. Skriver så make menuconfig som root og får følgende feilmelding. Poweredge:/usr/src/linux-2.4.20# make menuconfig rm -f include/asm ( cd include ; ln -sf asm-i386 asm) make -C scripts/lxdialog all make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.4.20/scripts/lxdialog' /usr/bin/ld: cannot find -lncurses collect2: ld returned 1 exit status >> Unable to find the Ncurses libraries. >> >> You must have Ncurses installed in order >> to use 'make menuconfig' make[1]: *** [ncurses] Error 1 make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.4.20/scripts/lxdialog' make: *** [menuconfig] Error 2 Poweredge:/usr/src/linux-2.4.20# Jeg har sjekket og det virker som at ncurses er installert...men jeg er jo ikke 100% sikker...noen ideer om hva jeg må gjøre her? Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 kanskje du trenger utviklings versjonen av ncurses pakken. apt-get ncurses-devel eller tilsvarende lazarus Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Name: libncurses5-devel Version: 5.3-1.20030215.2mdk Size: 6573 KB Summary: The development files for applications which use ncurses Description: The header files and libraries for developing applications that use the ncurses CRT screen handling and optimization package. Install the ncurses-devel package if you want to develop applications which will use ncurses. den trenger du.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Den virka gitt Tok et raskt søk på goggle også...tror du ikke det samme sto der. Jeg hadde søkt på feil ord istad, ikke rart den ikke fant den Jaja...lov å gjøre feil engang iblandt Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 http://www.debianhelp.org/modules.php?op=m...rticle&sid=3139 Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 apt-get install ncurses-bin apt-get install libncurses5-dev apt-get install ncurses-base apt-get install libncurses5 de ligger på cd1 (3.0). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå