Tepose. Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, Er det noen som vet om det er mulig å hente informasjon om hvor lenge det er igjen av den aktive sangen (evt. hente lengden/spilletid/spillt lengde på sangen) og bruke det i visual basic? Jeg vet det er mulig å skifte til neste, styre volum osv. med DENNE koden. Vil vite om dette er mulig eller ikke i vb.net. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg har lett og lett etter noen gode Windows-APIer for Spotify, og har konkludert med at: Det finnes ikke. For å kontrollere Spotify kan du bruke Spotify-O-Matic som du linker til eller noen av de andre. De er stort sett like, og gjør det samme. For å søke etter sanger kan du bruke Metadata API. Når du har en track referanse (f.eks. spotify:track:6crBy2sODw2HS53xquM6us som er Tenacious D - Tribute) , kan du kjøre den med: Public Path_Spotify As String = "C:\Program Files (x86)\Spotify\spotify.exe" Public Sub PlayFromHref(ByVal href As String) System.Diagnostics.Process.Start(Path_Spotify, "/uri " & href) End Sub Så er det bare å starte sporet med PlayFromHref("spotify:track:6crBy2sODw2HS53xquM6us") Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Takk for svar, men er ikke helt det jeg leter etter. Den eneste funksjonen jeg trenger er å hente informasjon om hvor lenge det er igjen av den aktive sangen evt. hente lengden/spilletid/spilt lengde av sangen. Har prøvd mye forskjellig, men det ser ut til at det ikke er noen måte å hente denne informasjonen på Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Takk for svar, men er ikke helt det jeg leter etter. Den eneste funksjonen jeg trenger er å hente informasjon om hvor lenge det er igjen av den aktive sangen evt. hente lengden/spilletid/spilt lengde av sangen. Har prøvd mye forskjellig, men det ser ut til at det ikke er noen måte å hente denne informasjonen på Vil tippe det er mulig siden det finnes en god del IRC Scripts som printer ut sang\artist\tid osv på IRC iallefall så mulig er det nok Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Mulig er det, men ikke med kun Windows. APIen til Spotify fungerer kun på Linux. Hvis det er mulig å hente ut spillerposisjonen og totalt tid på Windows, så er det en godt skjult hemmelighet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 med tanke på at det fungerer med mIRC Scripts ved hjelp av DLL filer så vil jeg påstå at det funker fint i Windows ja. ;p Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Slik jeg har forstått det, er det mulig å hente ut sanglengde med java; jspot Er det relevant i visual basic-sammenheng? Endret 21. mars 2010 av Tepose. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Sanglengde er fullt mulig, man trenger ingen java-wrapper for Metadata-APIen. ;)Men posisjon i sangen er det verre med... Endret 23. mars 2010 av Moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå