freshcream Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, har arvet en del penger. Lurer på hvordan det fungerer med tanke på at jeg er student og har lån i Lånekassen. Har hørt at jeg da mister retten til støtte, ettersom jeg nå skal være i stand til å ta vare på meg selv. Håper på masse svar Ha en god dag videre Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/#Formue Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, har arvet en del penger. Lurer på hvordan det fungerer med tanke på at jeg er student og har lån i Lånekassen. Har hørt at jeg da mister retten til støtte, ettersom jeg nå skal være i stand til å ta vare på meg selv. Håper på masse svar Ha en god dag videre gå til lånekassen sin hjemmeside, i søkefeltet skriver du: "arv"(uten "") du får ett treff. les det. Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Takker for tips Ser ut til at lånekassen kan slå seg vrang her ja... er konto i sveits eneste løsning? Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg hadde dessverre samme problem som deg. Jeg brukte opp pengene, er det en løsning? Ellers kanskje du kan sette de på en annen konto (i noen andres navn)? Kanskje mor/far/søsken kan opprette en sparekonto hvor du kan ha pengene så lenge. Det er vel kanskje ikke helt egentlig lov men.. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Kjøp deg leilighet/hus. Mye lavere ligningsverdi på det enn å ha penger på bok. Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 er ikke nok til at jeg har råd til leilighet... bruke de opp høres fristende ut men Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvor mye har du i studielån allerede? Dette skrives mot formuen din så: nettoformue = formue - lån. Har du nok studielån kommer du under grensen Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 har nok noe lån fra før av ja.. så kanskje det skal gå bra. Spørsmålet nå er bare hva en skal bruke pengene på ... Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 hvis du er singel er vel "hookers and blow" et godt alternativ Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hvor mange år har du igjen av studiene? Du trenger åpenbart ikke å fullfinansiere leiligheten. Si at du har arvet 300k, så låner du 5-600k avdragsfritt. Si rente til 4% så må du ut med ca 2k i måneden til banken. Legg til andre utgifter knyttet til leilighet så betaler du 3-3.5k for å eige en leilighet i studietiden. Bra deal imo. Kanskje du til og med får solgt den med profitt. Og kanskje du til og med kan kjøpe en leilighet som er stor nok til å leige ut et rom til en medstudent? Mange "win" muligheter her ser jeg. Er du snart ferdig å studere så kan du spare deg bryet. Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 hmm... hookers and blow hørstes fristende ut har 2,5 år igjen... minimum... så vet ikke jeg.. hmm.... hadde vært fresh med leilighet... men men,... flere tips? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Put pengene i madrassen. Men da blir de delvis oppspist av inflasjon/mangel på renter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå