Christian86 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg fikk etterhvert noen problemer med Norwegian på reisen jeg skal på i påsken - en kan ikke betale for mer håndbagasje, og de har ingen rutine for foto/spesialutstyr som det i forhold til innsjekket bagasje. Sas visste heller ikke bedre og anbefalte SAS cargo. Resultatet er at jeg vurderer : http://www.jitpak.com/peli-case-1620---18200-inc-free-delivery-34-p.asp På enkelte turer er det lite behov for 200'en og 70-200'en min - men når jeg nå skal på hurtigruten for å teste ørnefotografering, og etterhvert leker med tanken på antarktis, island,spitsbergen osv - så burde jeg vurdere dette føler jeg. Har noen noe forslag til om denne, eller andre som kan ha fotoutstyr, og tåle det? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Pelican 1620 er en svær sak da, men det finnes jo både mindre og større varianter. Uansett er typen et godt valg, for den tåler virkelig juling! Pelican har livstidsgaranti mot alt bortsett fra skader som er forårsaket av: Bjørneangrep Haibitt Barn under 2 år Andre du bør vurdere er Storm og Nanuk/Plasticase. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Vel - siden SAS så fint sa at de behandlet spesialbagasje som vanlig bagasje (ikke at jeg forstår spesialbegrepet da), så tar jeg ikke sjansen. Skal jeg til Arktis på en av hurtigrutens turer så vil jeg ikke at 200'en min kommer frem knust fordi de ikke tok hintet hehe Men 1620'en skal kunne bevare utstyret mitt da? - prisen er for så vidt "billig" import blir 3000 ink moms og frakt tror jeg - mot 4500-6000 i Norge. edit: så på storm nå - men peli 1620 har håndgrep, slik at den kan trilles. Jeg tror det er en langt bedre løsning enn Storm sin som må bæres. Så sterk er jeg ikke - men å trille 20 Kg er ikke noe problem - prøvde tross alt det på 31 bussen i rushen uten problemer Endret 9. mars 2010 av Christian86 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg aner ikke hvorfor Pelican er så uhorvelig dyrt i Norge. Jeg spurte sjefen for Pelican om det da jeg traff ham på PMA, men han visste det heller ikke. Han lovet at han skulle sjekke det opp, men det kan ha vært noe han bare sa for å få meg til å gå. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Pelicase holder nok. Du har ikke vurdert å bare bære kamera over skulderen påmontert 200mm? Mener jeg har lest om flere som har tatt den varianten med 300mm f/2.8 og til og med 500mm f/4. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Blir import da - men jeg kan ta for god fisk at SAS eller andre flyselskaps behandling ikke vil påvirke innholdet - med mindre de mister, fester bombe eller mater den til 2 åringer/haier? tenkte å kjøpe skumgummi som jeg tilpasser selv - blir vel å sende 200, kanskje 300 om jeg får den, og 70-200 i den, sammen med et hus. Vesta har sagt at de dekker så lenge det er forsvarlig pakket - med dobbel kodelås, og skumgummi innvendig så burde vel det gå bra? Pelicase holder nok. Du har ikke vurdert å bare bære kamera over skulderen påmontert 200mm? Mener jeg har lest om flere som har tatt den varianten med 300mm f/2.8 og til og med 500mm f/4. Vil helst ungå en petimeter som vil plage meg - så gjør det skikkelig med en gang, norwegian og sas var så vrange, så tar vel det som et tegn på hvordan jeg møtes. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Vil helst ungå en petimeter som vil plage meg - så gjør det skikkelig med en gang, norwegian og sas var så vrange, så tar vel det som et tegn på hvordan jeg møtes. Du får slutte å reise med de nissene da vettu Eller skaffe deg noe mer kompakt utstyr Fra spøk til revolver - Pelicase er vel det som proffene bruker. Skumgummi inni skal holde fint. Det som muligens kan være et problem er om du har lov til å låse kassen skikkelig. Det er noen regler når man skal til USA ihvertfall. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Så jeg er sikret - skal ikke til USA, men kan uansett kjøpe TSA lock som er godkjent der. men fint - da får jeg se nærmere på en slik Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det som muligens kan være et problem er om du har lov til å låse kassen skikkelig. Det er noen regler når man skal til USA ihvertfall. Ikke noe problem så lenge du bruker TSA-låser. Jeg har en Pelican 1690 som jeg har fraktet teleskopet mitt i over atlanteren, og det har gått helt fint, låst med slike låser. De er ganske pinglete though. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Hva er forskjellen egentlig på 1620 og 1690? Vil 1620 takle en Nikon 200 F2, en 300 F2,8 og 14-24, og 24-70 feks? Da kan jeg ha to hus og 70-200 i bagen min. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Størrelsen. Sjekk deres case calculator for å finne ut hvilken størrelse du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå