Gå til innhold

8800GT i SLI eller nytt skjermkort?

Naits

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg sitter å vurderer å kjøpe et nytt 8800GT 512MB for å sette i SLI med mitt nåværende kort - for å øke ytelsene i BC2 og spill generelt.

Specs fra før er EVGA 680i SLI, Q6600 Quad @3ghz og 4gb minne.

Men så begynte jeg å tenke på om det kanskje var like greit å bruke 1000-1500kr på et nyere kort, f.eks 5770?

Er det å anbefale å kjøpe et helt nytt kort, eller å kjøpe et tilsvarende 8800GT for så å sette det i SLI?

Er det andre alternativer enn 5770 som kan være kurant til en pris på maks 1500kr?

På forhånd takk!

-Naits

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et nytt ati kort, ytelsesforskjellen ved å sette 2 8800 kort i sli kontra ytelsen på de nye ati kortene er enorm i ati's favør. Eller du kan vurdere 2 gtx 260,275 etc i sli. Prisen og ytelsen blir omtrent lik et godt ati kort. Nb. 5970 kortet har i følge Hardware.no problemer med micro stutter som er en slags snodig lag så de anbefaler kort i lavere serier.

Den største bakdelen ved sli slik jeg ser det er støy, 2 kort er vel egentlig nødt til å støye mer en ett.

Jeg er omtrent i samme situsajon som deg dog mitt oppsett funker fremdeles bra til de spilla jeg kjører(les Risen). Men hvis jeg en gang må bytte kort og såfremt nvidia ikke har kommet med kort som kan måle seg med ati så er det mest fornuftige valget og kjøpe et godt ati kort og så senere evt bytte plattform til crossfire.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...