Aetius Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Stabilisert versjon av deres populære 70-300 mm telezoom blir først ut med ny stillegående fokusmotor. Les mer Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg kunne godt tenkt meg dette objektivet, bare synd at det ikke kommer med Pentax fatning. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Spent på hvordan denne blir i forhold til Nikon sin 70-300 VR med samme lysstyrke. Håper den blir like bra optisk/mekanisk, men kanskje litt billigere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Dette ser ut til å være en oppdatert utgave, ja. SP serien er normalt en del bedre optisk enn de rimeligste modellene. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Den gamle 70-300'n til Tamron er et grusomt objektiv, så på tide med en oppdatering. Med litt forskjell i coating er det faktisk identisk med Nikons for lengst utfasede pre-VR 70-300 (mener Nikon kjøpte det optiske formularet eller noe i den duren fra Tamron). Tamrons VC er imidlertid veldig god, så om de implementerer bedre AF-motor av samme kvalitet som i nye 17-50vc, så lover dette for et billig og greit teleobjektiv i 2-3000kr klassen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Uten å egentlig ha noe behov for å forsvare "plastrøret", så er det overraskende godt til prisen (rett under tusenlappen da jeg kjøpte mitt for to år siden), og ikke særs dårligere enn Sigmas 70-300 (APO). Ser selvsagt behovet for en ny langtrekkende budsjettele, men i seg selv er ikke den gamle så ille. Grei nok fra 70-180, og ikke så dum opptil 300mm på kortere fokusavstander. Har hatt mye glede av denne stilt opp mot fuglebrettet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Den gamle 70-300'n til Tamron er et grusomt objektiv Næh, fruen har et eksemplar som hun bruker på sin Pentax K10D, og det er helt ålreit i forhold til prisen. langt fra perfekt, selvsagt, men langt bedre enn å ta bilder med kortere brennvidder og så beskjære. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg har en Tamron 70-300 til Pentax og har tidligere brukt en Tamron 70-300 til Canon. Jeg synes ikke det er spesielt bra i forhold til prisen heller. Jeg ville heller valgt en 55-200 med bedre prestasjoner på 200mm enn dette objektivet med dårlige ytelser i området 200-300mm. (CA og skarphet blir verre jo nærmere 300mm man kommer.) Byggekvaliteten er å regne som en plastleke og er ikke i nærheten av f.eks Nikons 70-300. Men over til det nye objektivet. Tamrons nye 70-300 ser ikke ut til å erstatte den gamle. Det virker som den er i en annen og høyere klasse. Byggekvaliteten ser ut til å være oppgradert, designet ligner flere av deres andre nyere objektiver (F.eks Tamron 10-24mm). Det nye objektivet skal ha fått dyrt og flott glass av typen med ekstra lav dispersjon, ha fått ultrasonisk motor og være vesentlig (76%) tyngre. Antagelig bidrar både glass og byggemateriale til vektøkninga. Antallet linseelementer og grupper er økt fra 13 og 9 til 17 og 12. "Tilfeldigvis" samme økning som Nikon 70-300 fikk da VR-utgaven ble lansert. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Men over til det nye objektivet. Tamrons nye 70-300 ser ikke ut til å erstatte den gamle. Det virker som den er i en annen og høyere klasse. Byggekvaliteten ser ut til å være oppgradert, designet ligner flere av deres andre nyere objektiver (F.eks Tamron 10-24mm). Det nye objektivet skal ha fått dyrt og flott glass av typen med ekstra lav dispersjon, ha fått ultrasonisk motor og være vesentlig (76%) tyngre. Antagelig bidrar både glass og byggemateriale til vektøkninga. Antallet linseelementer og grupper er økt fra 13 og 9 til 17 og 12. "Tilfeldigvis" samme økning som Nikon 70-300 fikk da VR-utgaven ble lansert. Fikk ikke det med meg istad, dette er første Tamron-objektivet med ultrasonisk motor. Pardon my french, men faen på tide! Interessante observasjoner dyrere konstruksjon og et langt mer avansert optisk formula. Blir spennende å se hvordan dette fungerer! Den gamle 70-300'n til Tamron er et grusomt objektiv Næh, fruen har et eksemplar som hun bruker på sin Pentax K10D, og det er helt ålreit i forhold til prisen. langt fra perfekt, selvsagt, men langt bedre enn å ta bilder med kortere brennvidder og så beskjære. Har bare brukt dette objektivet på Nikon, og der er AF'en helt horribelt dårlig. Optisk sett er det ganske ok, men litt i overkant mye kromatisk feilbrytning. Ja, CA kan selvfølgelig til en viss grad rettes opp i post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg