Broseen Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hvordan måler jeg på de ferdig lagde festene til ekstra vifte på kabinettet mitt? Er 70 mm fra midten av det ene hullet til midten av det andre. Eller skal man måle fra ytter kant av skruehullet til ytterkanten av det andre? Der får jeg 80 mm. Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Senter på hull til senter på hull tror jeg På min 80X80mm er det 80mm Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Trur det er fra hjørne til hjørne..Er ikke helt sikker da men Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg fant forsåvidt svaret vil jeg tro. Tegning på pappst viftene som viser at en 80 mm er fra ytterkant av skruehull til den andre ytterkanten, altså ikke senter. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Senter på hull til senter på hull tror jegPå min 80X80mm er det 80mm da bør du nok måle på nytt igjen... ingen 80x80mm vifte har 80 mm mellom skruhullene.. iallefall ikke som jeg har sett. normalt er det 71,5 mm mellom skruhullene i en 80mm vifte (senter-senter) skruhull og viftestørrelse er vel industristandard å regne. 92mm vifte har ca 82,5mm mellom skruhullene 120mm vifte har ca 104,8mm mellom skruhullene 60mm vifte har ca 50mm mellom skruhullene 40mm vifte har ca 32mm mellom skruhullene alle mål er fra senter av skruhull til senter av skruhull. de av dere som har gått mekaniske fag har vel lært at alle avstander mellom runde hull regnes fra senter til senter. sånn at man vet hvor man skal borre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå