Onkelsander Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei! Prøver meg her også jeg da jeg har gode erfaringer fra tidligere av(Bør vel ha en viss kjennskap til Mac produkter for å kunne svare på dette)... Jeg bruker en DLink 655 hjemme med WPA2 kryptering som hoved ruter. Har også en Time Capsule(1Tera) koblet til ruteren(kablet) som jeg for det meste bruker som en nettverksdisk, samt backup(TimeMachine). Det jeg lurer på er om det er mulig å opprette et gjestenettverk på Time Capsulen med mitt nåværende oppsett? Grunnen er at jeg ofte har folk(både venner og jobb relatert) på besøk og kunne godt tenke meg å "slippe" å legge de inn i hovednettverket miit. Den andre grunnen er at jeg spiller endel og i den senere tid har jeg kommet over spill som kun godtar WEP kryptering..... Vil helst slippe å nedgradere krypteringen min, så da ville vel et gjestenettverk gjøre susen? Er på ingen måte noen nettverk guru så alt av tips mottas med takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 DIR-655 støtter separat gjestenettverk som kun har kontakt med internett. Du kan kryptere det som du ønsker. Dette kom med ny firmware for ett år siden ca. Lenke til kommentar
Onkelsander Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Takker og bukker.... Da skal jeg undersøke nærmere når jeg kommer hjem! Edit: Funka som en drøm dette... "turde" bare å oppgradere 1.21 firmwaren etter å ha godt gjennom topic'et om 655'en i hjemmenettverk delen..... Uansett takk for svar La7dfa(både for posten din her og de i 655 emnet ) Endret 10. mars 2010 av Onkelsander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå