Spielhaug Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg har et merkelig problem med Thunderbird. Den vil ikke laste ned mail fra server, eller at det bare kommer noen mailer og ikke alle mailene. Hvordan kan jeg vite at ikke all mail kommer inn? Jo, fordi jeg også har konfigurert Gmail til å sjekke mail (slik at jeg kan sjekke mail fra jobben) Hvordan får jeg inn ALL mail? Spørsmål 2: Alle meldinger ligger på server (det ser jeg gjennom Gmail), men Thunderbird laster ikke ned noen av disse (leste) mailene. Hva i huleste er galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Skal du sjekke mail fra flere plasser, så lønner det seg å bruke IMAP i stedet for POP3. Du velger selv om Gmail skal sende deg kun nye mail som kommer etter du aktiverer POP eller IMAP på nett om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 OK, men nå har det seg sånn at den POP-kontoen jeg har ligger på Powertech-server. Jeg sjekker den via Gmail på jobb og Thunderbird hjemme. Det er da Thunderbird ikke "finner" all mail som ligger på serveren. Jeg vet at det er bortimot 200 mail som ligger på server, men hvordan får jeg Thunderbird til å laste ned disse? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 1. Logg inn på Gmail på nett og sett den opp til å hente powertechmailen inn på gmailkontoen automatisk. 2. Sett opp gmail som IMAP i stedet for POP. 3. Sett opp Thunderbird-tjener med imap.googlemail.com Tror dette skal fungere fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå