julepølsa Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har tenkt til å kjøpe meg en telezoom, skal hovedsakelig brukes til portretter, kanskje noen fotballbilder. Har et budsjett på ca 6000kr. Tenkte da på Canon 70-200mm f/4, Sigma 70-200mm f/2.8 og Sigma 50-150mm f/2.8. Vil jeg savne det ene blendertrinnet på Canon 70-200? Og hvis jeg går for Sigma sin 70-200 f/2.8 vil den bli veldig tung å gå å bære på hele dagen? Og hvis jeg for eks, skulle gå for en 85mm fast istedet, ville jeg ikke mistet veldig mye fleksibilitet? Har dere eventuelt andre forslag? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 uten at jeg er noen ekstpert på området så mener jeg å ha fått med meg at det er vanlig med ~100mm på portrettobjektiv og fastobjektiv vil kunne gi deg bedre kvalitet på bildene enn telezoom. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Personlig så mener jeg 70-200 fungerer fint til portrett. Har en kollega i Drammen som bruker EF 70-200 f/4 som portrettobjektiv. Det er også litt mer fleksibelt mtp. andre ting og så er det mer enn skarpt nok. edit: har dette selv også og har ikke savnet det blendertrinnet nevneverdig. Er litt usikker på hvor skarp Sigmaen er på f/2.8 men Canonen er skarp fra f/4 ihvertfall. Endret 9. mars 2010 av Wipeout Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå