Mayhem Soap Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, Jeg har nå en Dell XPS 720 PC og er fornøyd med denne, men skjermkortet som sitter i, nVIDIA GeForce 8800GTX begynner å være litt for slapt. Det er PCIe-16 (det er 2 stk) på HK, og jeg tror dette er versjon 2.0. Vil det være noe problem å kjøpe f.eks. neste gen. med GeForce fra nVIDIA (er det FEMI, GTX 480?) eller ATi Radeon 5870? PC'en er jo ca 3 år, så den er ikke av nyeste dato. Ellers har jeg 4 GB RAM og quadcore Intel. Det jeg lurer på er om jeg kan risikere å ikke få skjermkortet til å fungere på denne? Skal bare ha ett kort. Noe annet jeg lurer på er om noen vet om disse kortene vil komme med displayport? Ser at de fleste ATi kortene har dette, men ikke mange (eller noen?) fra nVIDIA? Takk for svar. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Du kan kjøpe hvilket som helst skjermkort å sette inn i den XPS 720 din. Det vil si, lurer du på å ha to skjermkort, må du nok satse på Nvidia fordi den PCen har NVIDIA nForce 680i SLI chipset og 2 x ATI kort vil ikke virke. De er litt ekle slik Nvidia, bruker du andre enn Nvidia kort, vil SLI ikke virke, kun med deres egne kort det er mulig. Men skal du kun ha et kort, og trenger det nå, sats på HD 5870 kort som gir mest grafikk kraft for pengene i dag. Det har også displayport hvis jeg ikke er helt på jordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå