Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! Ikke satt meg for mye inn i WP enda :) . Var akkurat det jeg mente.

Er de appsa LIVE eller er de frosne når du blar bakover? Si hvis du laster en nettside og har en video kjørende, vil videoen kunne kjøre i bakgrunnen og nettleseren laste inn nettsiden i bakgrunnen MENS du ser at de kjører i appswitchingmenyen? Slik at du kan feks holde tilbakeknappen litt, se fra multitaskingskjermen om nettsiden er ferdigloadet, se hvor langt videoen er kommet, alt uten å måtte trykke deg inn på programmet igjen?

Lenke til kommentar

Takk! Ikke satt meg for mye inn i WP enda :) . Var akkurat det jeg mente.

Er de appsa LIVE eller er de frosne når du blar bakover? Si hvis du laster en nettside og har en video kjørende, vil videoen kunne kjøre i bakgrunnen og nettleseren laste inn nettsiden i bakgrunnen MENS du ser at de kjører i appswitchingmenyen? Slik at du kan feks holde tilbakeknappen litt, se fra multitaskingskjermen om nettsiden er ferdigloadet, se hvor langt videoen er kommet, alt uten å måtte trykke deg inn på programmet igjen?

Nei, bildene er rene screenshots av programmet fra når du gikk ut av de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har ikke noe behov for å ha norsk nei, og ting som må "hackes" for å få til må en kunne si at ikke er der for vanlige folk.

Da WP 7 kom, uten norsk, ble det, såvidt jeg husker, sagt fra MS at denne ikke kunne oppgraderes til norsk senere. Jeg har vært i kontakt med HTC support, og de sa jeg kunne sende inn telefonen og få den gratis oppgradert hos de, og da ville den bli norsk. Jeg valgte å gjøre det selv, men er enig i at det ikke er for "vanlige folk". Kanskje produsent/importør av din telefon også tilbyr gratis oppgradering ved et av sine verksteder?

Lenke til kommentar

Facebook integrasjonen til WP7 har definitivt forbedringspotensiale. Jeg har noen venner som på websiden er flyttet inn i bekjentskap rett og slett fordi jeg ble lei av å lese om hva de har på skjevå og hva de mener om været. Desverre tar ikke telefonen hensyn til dette og i "hva skjer" viser den alt. Det kunne også vært en mulighet for å filtrere ut facebook venner. Noen som vet om det bare er til å slette de fra Live kontoen?

Lenke til kommentar

Man bør kunne velge hvem man skal se updates fra i en fb-widget/tile/harmattan-feedscreen.

Kan ikke være så vanskelig å implementere, bare å la deg plukke en liste fra Contacts som du vil se updates fra, rett og slett.

Har forresten WP integrert notifications fra FB? Altså at du ser FBnotifications uten å trenge launche en FBapp/nettside?

Lenke til kommentar

Noen som har fått til å koble telefonen til pc'en ad-hoc? Prøvd flere ganger nå, men uten hell. Husker i de gamle gode xp dager, da gikk alt som smurt, men med win 7 er ikke alt like greit ser det ut som.

Ad-hoc er problematisk. Det er ikke nødvendigvis WP7 som er skyld i at du plages, men gjerne produsentens nettverksdrivere.

Lenke til kommentar

Hva da med google synkroniseringen? På android kom nummerne med, men ser at de kontaktene jeg ikke har linket opp mot facebook har ikke nummer lenger. Grusomt irriterende.

Og hvor kan man endre det sånn at kontaktlisten kun viser personer med nummer, og ikke alle jeg noengang har sendt en mail til i tillegg.?

Lenke til kommentar

Fikk til internett nå på min Titan :) Storforelsket i denne telefonen og ikke minst os'et :dribble:

Men, MMS er ikke et av konfigureringsalternativene på min side Telenor.

Hva må jeg gjøre? Vet ikke om MMS funker fra før av da. Regner ikke med det siden internett måtte installeres manuelt.

E: er det ikke notificationslys på Titan? For SMS, E-post osv...

Endret av Ranies
Lenke til kommentar

Fikk til internett nå på min Titan :) Storforelsket i denne telefonen og ikke minst os'et :dribble:

Men, MMS er ikke et av konfigureringsalternativene på min side Telenor.

Hva må jeg gjøre? Vet ikke om MMS funker fra før av da. Regner ikke med det siden internett måtte installeres manuelt.

E: er det ikke notificationslys på Titan? For SMS, E-post osv...

Vanligvis skal det gå automatisk med MMS/Internett. Uansett bare å laste ned denne applikasjonen som HTC har laget for sine telefoner og velge operatør der :)

Når det gjelder notification light på Titan, så lyser den følgende (utdrag fra XDA):

• 1. Plugged in and charging (red)
  • 2. Plugged in and charged (green)
  • 3. Missed call (flashing green)

Det ser ikke ut til at notification light gjelder ved tapt anrop, mottatte sms/e-post per nå.

Lenke til kommentar

Facebook integrasjonen til WP7 har definitivt forbedringspotensiale. Jeg har noen venner som på websiden er flyttet inn i bekjentskap rett og slett fordi jeg ble lei av å lese om hva de har på skjevå og hva de mener om været. Desverre tar ikke telefonen hensyn til dette og i "hva skjer" viser den alt. Det kunne også vært en mulighet for å filtrere ut facebook venner. Noen som vet om det bare er til å slette de fra Live kontoen?

Bare for å oppdatere. Jeg tok feil. Det er fullt mulig å velge nøyaktig hvem en vil se meldinger fra og hvem en ikke vil ha på telefonen.

Lenke til kommentar

Bare for å oppdatere. Jeg tok feil. Det er fullt mulig å velge nøyaktig hvem en vil se meldinger fra og hvem en ikke vil ha på telefonen.

Hvordan gjør du det? Jeg finner bare at man kan fjerne hele accounter, ikke person for person.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør du det? Jeg finner bare at man kan fjerne hele accounter, ikke person for person.

Det gikk opp for meg at filteret i personer er lagd slik at dersom du fjerner avkrysningen for facebook så betyr ikke det at den slutter å lese data fra facebook. Det betyr bare at den ikke legger inn venner i kontaktlisten _som du ikke har fra før_. det holder bare å legge inn kontakt med kun fornavn og etternavn og deretter linkes dette mot navn på facebook venn og innlesing av data for denne personen blir utført.

Krysser en av at en bare vil se "hva skjer" fra personer i kontaktlisten så slipper en unna alt fjas og en velger selv hvem telefonen skal lese data fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...