Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

En av de få tingene som irriterer meg med WP 7,5 dog er at hvis man setter på at epost skal bli lastet ned fortløpende/kontinuerlig så gjelder det 24/7/365!!! På WinMo 6,5 (og andre OS) kunne man spesifiere Peak Hours, og velge at epost ble pusha til mobilen fra f.eks. 07:00 til 23:00, mandag tom fredag, og manuelt utenom. Noen som har noen ide'er til løsninger på problemstillingen min eller som opplever det samme?

Jeg bruker ikke lyd for varsel om ny e-post, og setter min Trophy til batterisparing På om natten, da slår den av all synk av epost: http://www.microsoft.com/windowsphone/nb-no/howto/wp7/basics/battery-making-it-last.aspx . Som gammel WM 5.x-6.5-bruker er dette noe jeg også savner, men forstår at dette ikke er mulig å schedulere dette på iPhone heller. Det er heller ikke mulig å sette den i lydløs modus automatisk når kalenderen viser at man er i møte.

Har også et par andre irritasjonsmomenter som kanskje du har funnet omveier for:

- Jeg har enten vibrasjon OG ringelyd på, eller begge deler av (i møter). I WM var dette enkelt, mens man i WP bare kan slå ringelyden av og på. Vibrasjon må man inn i settings for å endre.

- Den alfabetiske app-listen (til høyre, for apper man ikke vil ha på startsiden) blir laaaang etterhvert, og når den passerer ca 45 apps, legger den på bokstaver for å skille appene. Da går listen ned fra å vise 9 apps pr side til ca 5, så det blir masse blaing opp og ned. Synes dette funker bedre på iPhone, som viser 16 apps pr side, og hvor man kan sortere og gruppere i mapper for bedre oversikt.

- Ikke mulig å sette BT i hidden mode, slik det var på WM.

Kan vel si at alle nerde-funksjonene i WM er fjernet i WP. Greit nok, men litt synd for de (sikkert veldig få) av oss som brukte disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at Xbox live companion er ute, sammen med det nye xbox dashboard.

Har noen fått lastet ned Xbox live companion?

http://www.windowsphone.com/en-US/apps/b057fbe2-ceb1-470f-a7fe-09c862ca6dd9

Står i beskrivelsen at det skal være tilgjengelig på norsk også.

Står at den er private, men fikk lagt den til via Zune med denne linken: http://redirect.zune.net/redirect?type=phoneApp&id=b057fbe2-ceb1-470f-a7fe-09c862ca6dd9

Fungerer ganske bra, kan stort sett styre alt i selve dashbordet.

edit: er ikke private nå lenger

Endret av Nuduaa
Lenke til kommentar

OK gutter og jenter! Tenkte å bestille Lumia 800 i kveld :) På grunn av mangel på mobil, så har jeg bestemt at jeg kjøper den i dag. Jeg skal kjøpe den fra play.com, og har noen spørsmål ang kjøpet så jeg ikke driter meg loddret ut.

Ossen vet jeg at jeg får den internasjonale versjonen, uten noe stygg "t-mobile" eller "ATT"-logo på mobilen?

Prisen ligger på 429 PUND som tilsvarer rundt 3800 kr (link: http://www.play.com/Mobiles/Mobile/4-/26425781/Nokia-Lumia-800-Sim-Free-Windows-Unlocked-Mobile-Phone/Product.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=nokia+lumia&urlrefer=search ), og den prisen er ikke så verst!

Noen som har erfaringer med kjøp av elektronikk over landegrenser her? Isåfall, hvor mye tillegg må jeg regne med (MVA og toll og dritt?

Også lurer jeg på om jeg får norsk to-armet støpsel eller om jeg får amerikansk med 3 stk, og må kjøpe en ekstern omformer.

Helt til slutt. Er ikke dette en helt grei pris? eller har jeg bommet på noen avgifter og mister mange viktig norske regler annet enn en 2årig reklamasjonsrett fremfor en 5årig som gjør kjøpet mindre genialt?

HEIHEI!

Endret av Basskasse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når du importerer, må du regne med at du må betale norsk mva (25%) av kjøpesum + frakt. Det er derfor viktig at den du handler hos trekker fra lokal mva (som i England er 20%), ellers må du betale moms 2 ganger.

Et alternativ er å ta en tur til England (eller et annet land der de har den), og kjøpe den et sted hvor de har tax free / tax refund. Da får du refundert noe av mva (det fratrekkes et behandlingsgebyr) når du reiser ut av landet. Ikke noe problem når du kommer til Norge, du kan ha med varer for noen tusen (5 eller 6?) uten å betale noe. Kjøpte iPad2 i England i sommer, gikk helt fint.

Når det gjelder strøm, følger det trolig med en ENGELSK 3-pins stikk (som ikke er lik den amerikanske). Spiller ingen rolle, Lumia lades via micro-USB, og det får du tak i overalt.

Prisen har jeg ikke noen synspunkter på. Personlig ville jeg ventet til prisen gikk litt ned i Norge, og kjøpt her, nettopp pga reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

OK gutter og jenter! Tenkte å bestille Lumia 800 i kveld :) På grunn av mangel på mobil, så har jeg bestemt at jeg kjøper den i dag. Jeg skal kjøpe den fra play.com, og har noen spørsmål ang kjøpet så jeg ikke driter meg loddret ut.

Ossen vet jeg at jeg får den internasjonale versjonen, uten noe stygg "t-mobile" eller "ATT"-logo på mobilen?

Prisen ligger på 429 PUND som tilsvarer rundt 3800 kr (link: http://www.play.com/Mobiles/Mobile/4-/26425781/Nokia-Lumia-800-Sim-Free-Windows-Unlocked-Mobile-Phone/Product.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=nokia+lumia&urlrefer=search ), og den prisen er ikke så verst!

Noen som har erfaringer med kjøp av elektronikk over landegrenser her? Isåfall, hvor mye tillegg må jeg regne med (MVA og toll og dritt?

Også lurer jeg på om jeg får norsk to-armet støpsel eller om jeg får amerikansk med 3 stk, og må kjøpe en ekstern omformer.

Helt til slutt. Er ikke dette en helt grei pris? eller har jeg bommet på noen avgifter og mister mange viktig norske regler annet enn en 2årig reklamasjonsrett fremfor en 5årig som gjør kjøpet mindre genialt?

HEIHEI!

I forhold til prisen det opereres med på andre steder som NetOnNet og Expansys, så synes jeg ikke den er så ille.

Det beste er jo naturligvis som zanta skriver, at om du har mulighet for å kombinere en reise til UK eller annet sted, så blir det billigere grunnet mva-fratrekket.

Jeg gjorde dette nettopp selv når jeg var i tyskland hvor momsen er 17%. Betalte 499€ og fikk 70€ tilbake, med andre ord til en pris som er overkommelig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min Lumia i et par dager og har et par ting å sette fingeren på:

- Batteriet tømmes utrolig raskt. Greit nok har jeg brukt den en del, men ikke så mye at jeg burde trenge å lade på dagtid. Her vil det vel muligens hjelpe å slå av "Posisjon" (annet ord for GPS?) bl.a. Energisparing er "no-go", da jeg er avhengig av 24/7 sync.

- Ved å holde "tilbake"-tasten inne får jeg opp alle aktive vinduer. Er meget irriterende at jeg ikke kan lukke dem direkte, men må gå inn på hvert enkelt og deretter gå "tilbake" til startskjerm.

- Ingen innstillinger for MMS. Meg bekjent gjelder vel dette alle WP-telefoner, men at andre produsenter har sluppet applikasjoner for å muliggjøre dette, noe Nokia tydeligvis sliter godt med...

- Tungvindt Exchange-oppsett hvor MS har klart å blande domene og server-informasjon ift hva som står oppgitt i deres office-pakke f.eks.

- Savner muligheten for avanserte innstillinger og muligheten for å "tweake" telefonen mer personlig.

- Nokia Lumia har nok den mest irriterende og "knotete" løsningen for åpne/lukke luken hvor micro-usb og sim-kort sitter.

Bortsett fra dette er det en knakende god telefon som fungerer godt og har mye god funksjonalitet. Dog er det noen ting jeg savner fra WM, men dette blir forhåpentligvis bedre med tida.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

HEIHEI!

play.com sender vel ikke sånt utenfor UK :)

Lenke til kommentar

MEN FAEN! :( Tungvinte saker dette skulle være... Eneste alternativet som finnes på markedet nå, som kan måle seg etter min mening er Titan. Eneste jeg er redd for er at den blir for stor. Er redd jeg angrer kjøpet når Lumia kommer til Norge :( noen offisiell slippdato i Norge?

Til dere med Titan, er den ikke jævlig ekkel å håndtere med en hånd? Liker heller ikke "på/av"-knappens plassering, må bruke to hender for HVER gang jeg må låse opp telefonen etter slik jeg har hørt det. Ooooh, valets kval

Lenke til kommentar

Snakka nylig med en som jobber i Nokia. Han sa iallefall februar. Tror ikke det var så tidlig som første første februar, men husker ikke helt. Grunnen til at Lumnia kommer så sent til Norge og enkelte andre land var forøvrig så vidt jeg skjønte at disse landene tar N9 istedenfor. Satser ordentlig på den.

Lenke til kommentar

MEN FAEN! :( Tungvinte saker dette skulle være... Eneste alternativet som finnes på markedet nå, som kan måle seg etter min mening er Titan. Eneste jeg er redd for er at den blir for stor. Er redd jeg angrer kjøpet når Lumia kommer til Norge :( noen offisiell slippdato i Norge?

Til dere med Titan, er den ikke jævlig ekkel å håndtere med en hånd? Liker heller ikke "på/av"-knappens plassering, må bruke to hender for HVER gang jeg må låse opp telefonen etter slik jeg har hørt det. Ooooh, valets kval

Hvis du virkelig har lagt din elsk på lumia så ville jeg ventet på den. Men jeg har en HTC titan og elsker den. Har ikke spesiellt store hender. Selv om skjermen er stor så er det lite bezel noe som begrenser den fysiske størrelsen. Den er ikke stort større enn en SG II

Lenke til kommentar

Hmmm. Takk for gode svar folkens! Februar, er alt for lenge til. Men ser netonnet.no har den.. Jævlig stiv pris, men der slipper jeg vel alle tilleggskostnadene?

Kjøper du den fra NetOnNet får du den tyske T-mobile utgaven. Da slipper du naturligvis tilleggskostnader som mva, toll etc. da NetOnNet har tatt seg av dette. Eneste som kommer i tillegg er porto :)

Lenke til kommentar

Hmmm. Takk for gode svar folkens! Februar, er alt for lenge til. Men ser netonnet.no har den.. Jævlig stiv pris, men der slipper jeg vel alle tilleggskostnadene?

Kjøper du den fra NetOnNet får du den tyske T-mobile utgaven. Da slipper du naturligvis tilleggskostnader som mva, toll etc. da NetOnNet har tatt seg av dette. Eneste som kommer i tillegg er porto :)

Hva vil det si at den er T-mobile, her i norge? Hva er annerledes på den enn din? Så en video av den tyske T-mobile versjonen, var ikke noe t-mobile logo forran hvertfall :)

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig har lagt din elsk på lumia så ville jeg ventet på den. Men jeg har en HTC titan og elsker den. Har ikke spesiellt store hender. Selv om skjermen er stor så er det lite bezel noe som begrenser den fysiske størrelsen. Den er ikke stort større enn en SG II

Dette kan jeg også skrive under på. Har Titan... har ikke store hender og elsker telefonen:)

Lenke til kommentar

Noen flere som har fått 7740 updaten? Fikk min idag selv om jeg hadde flasha OEM leaked ROM med tethering. Skulle gjerne ha sett en full changelog også, så bare at de hadde fiksa noe med Exchange 2003.

Oppdaterte min på mandag...

Kom ny update i dag til min Lumia:

• Charging improvements
  • Voicemail notification improvement
  • Replying to mail improved for Microsoft Exchange 2003 users
  • Improved display switching in bright light
  • Improved audio quality

Kilde: Nokia.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...