Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det med å skrive SMS, email o.l. på norsk med WP7 nå? Går det an å velge norsk tastatur, eller kommer dette først til høsten?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917886

Nå blir det ikke lenger support for ChevronWP7 etter "NoDo" vel?. Det ser ut som om det er mange godkjente 3parttastaturer på markedet. Noen burde lage en Norsk en, men jeg tror ikke de har støtte for feilkorrigering likevel.

jeg vet ikke hvordan det er med iPhone, men jeg finner at det går an å skrive nesten like raskt som på en vanlig tastatur (på landscape vel å merke), bortsett fra når man må bruke Æ,Å, Ø, da tar det litt mer tid. kan tenke meg dette blir lynraskt hvis man får forslag fra ordlisten og kan lett korrigere etter teksten er ferdigskrevet. Gleder meg!

Syns det er lettere å skrive i portrett enn landskap, slipper å flytte fingrene så mye :)

Men det er altså mulig med 3. parts tastaturer i markedet? Klarer ikke finne noe om det når jeg googler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg solgte trophy, men angrer litt nå - uansett, Omnia 7 kan fås tak i til 3300 så vidt jeg har funnet. Er den å anbefale? jeg sitter på en HTC Desire nå, men den synger stadig på siste værs mtp. batteri (som jeg har byttet), så mistenker fallet i asfalten var noe skyld i det.

Det er enten Dell venue pro eller Omnia 7 - noen som har noe erfaringer med disse å dele?

Lenke til kommentar

Jeg solgte trophy, men angrer litt nå - uansett, Omnia 7 kan fås tak i til 3300 så vidt jeg har funnet. Er den å anbefale? jeg sitter på en HTC Desire nå, men den synger stadig på siste værs mtp. batteri (som jeg har byttet), så mistenker fallet i asfalten var noe skyld i det.

Det er enten Dell venue pro eller Omnia 7 - noen som har noe erfaringer med disse å dele?

Vel, bort sett fra fysisk tastatur har omnia 7 større batteri, S-AMOLED og er tynnere/lettere. Venue Pro har et riktig nok litt større skjerm (2,5mm diagonalt) og SD-kort.

Vet ikke om Venue Pro har mye Dell software, omnia 7 har noe photo greier og nyhetsfeed som jeg ikke bryr meg særlig om.

Du får lese testene rundt omkring, men jeg tror det blir et spørsmål om vekt/størreske, batterilevetid og minne. Selvfølgelig også om du vil ha tastaturet eller ikke.

Jeg kjøpte omnia 7 med 16GB og dermed slipper jeg å stresse mye med lagringsplassen og vet at minnebrikken ikke blir noe stor flaskehals. jeg vil ikke ha et alt for stort telefon og klarer meg fint uten tastatur. Dessuten vil jeg ha så mye batterilevetid som mulig og vet at S-Amoled klarer seg i direkte sollys (jeg hadde omnia i900 tidligere og de som har hatt det vet at skjermen var helt forferdelig!)

jeg er storfornøyd med mobilen, nå vet vi også hva slags oppdateringer vi har i vente, men jeg må si at den dekker de fleste av mine behov allerede nå.

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Kan herved bekrefte at det "tracking" systemet til windows phone 7 fungerer utmerket.

Mistet min HTC Mozart 7 i dag på vei til jobb. Ingen problem å finne den igjen ved å bruke windows live.

De ulike funksjoner:

- Map it

- Ring it

- Lock it

- Erase it

Tok i bruk map it, ring it og lock it.

Genialt at ved å bruke "lock it" kan du låse telefonen, og legge igjen en valgfri melding til den som finner telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg har Omnia 7, og er storfornøyd med den. Byggekvaliteten og skjermen er topp. Batteriet holder en dag. Jeg spiller en god del.

Kjøper nok ikke ny WP7-telefon før Mango kommer. Det kan godt bli Venue Pro 2 jeg kjøper da.

Branvan3000: har du fått tilbake mobilen igjen?

Lenke til kommentar

Den fikk jeg igjen ja. En fotgjenger som hadde funnet den da den begynte å ringe. Jeg hadde forøvrig mobilen på lydløs, men når en ringer den i fra windows live så lager den en spesiell ringelyd.

(Windows live: Ring your phone for one minute using a special ringtone even if it's on silent or vibrate mode.)

Ro i sjelen :)

Endret av Branvan3000
Lenke til kommentar

Nettopp fått en Omnia 7. Har fått til å lage en US live-konto, men sliter litt med å få lastet ned apps, selv de som er gratis. Noen som har noen tips? Jeg får beskjed om at jeg må lage meg en konto på Zune programmet på pc-en, men det er ikke noe sign up knapp der som jeg kan se.

du må endre region på datamaskinen din til USA. Språk, tidssone, tall- og datoinstillingene osv kan du bare fortsette å ha som før

Da vil du se at marketplace dukker opp i zune og du får mulighet til å registrere deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan herved bekrefte at det "tracking" systemet til windows phone 7 fungerer utmerket.

Mistet min HTC Mozart 7 i dag på vei til jobb. Ingen problem å finne den igjen ved å bruke windows live.

De ulike funksjoner:

- Map it

- Ring it

- Lock it

- Erase it

Tok i bruk map it, ring it og lock it.

Genialt at ved å bruke "lock it" kan du låse telefonen, og legge igjen en valgfri melding til den som finner telefonen.

Sliter med dette systemet selv, får ikke registrert telefonnummeret mitt på live.com, har en liten teori om at det er pga at det starter med 47 og at dette kan skape konflikter med landskoden.

Lenke til kommentar

Nettopp fått en Omnia 7. Har fått til å lage en US live-konto, men sliter litt med å få lastet ned apps, selv de som er gratis. Noen som har noen tips? Jeg får beskjed om at jeg må lage meg en konto på Zune programmet på pc-en, men det er ikke noe sign up knapp der som jeg kan se.

du må endre region på datamaskinen din til USA. Språk, tidssone, tall- og datoinstillingene osv kan du bare fortsette å ha som før

Da vil du se at marketplace dukker opp i zune og du får mulighet til å registrere deg.

Takker!

Lenke til kommentar

Sliter med dette systemet selv, får ikke registrert telefonnummeret mitt på live.com, har en liten teori om at det er pga at det starter med 47 og at dette kan skape konflikter med landskoden.

Er det dette "special texts"-opplegget du tenker ?

Testet nettopp å låse telefonen uten at jeg hadde lagt til mobilnummeret mitt. Det fungerte bra. Prøvde også å gjøre det uten at den hadde WIFI \ 3G. Da skjedde naturligvis ingenting, og telefonen var åpen og brukbar, men 2-3 sekunder etter at jeg skrudde på WIFI ble den låst.

Regner med den låses tvert hvis man legger til mobilnummeret sitt på windowsphone.live.com .

Noen som vet hva som skjer hvis man fjerner\bytter simkort (og eventuelt tar en reset) før man kobler den til internett? Går egentlig ut ifra at det er en unik id i telefonen som sjekker status for låsing osv. uavhengig av simkort og reset, men det hadde vært greit å være sikker.

Lenke til kommentar

Hvor har du funnet den til 3300?

Jeg kjøpte omnia 7 med 16GB og dermed slipper jeg å stresse mye med lagringsplassen og vet at minnebrikken ikke blir noe stor flaskehals. jeg vil ikke ha et alt for stort telefon og klarer meg fint uten tastatur. Dessuten vil jeg ha så mye batterilevetid som mulig og vet at S-Amoled klarer seg i direkte sollys (jeg hadde omnia i900 tidligere og de som har hatt det vet at skjermen var helt forferdelig!)

jeg er storfornøyd med mobilen, nå vet vi også hva slags oppdateringer vi har i vente, men jeg må si at den dekker de fleste av mine behov allerede nå.

Jeg leste posten hvor du bestilte fra Tyskland. Har du en mer detaljert oppskrift for hvordan du bestilte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Om noen er interesserte så har jeg klart å starte i download mode med en USB dongle fra e-bay (300kOhm resistor). Og flashet et generisk europeisk ROM.

Ikke mer t-Mobile logo splash screen. Og enda bedre er det at man ikke går til den stygge søksiden fra t-Mobile når man presser "søk" inne i explorer. Nå er det vanlig Bing søk.

Er det tungvint å få flashet på den måten? Er det tungvint å flashe i det hele tatt? Er det ikke mulig å flashe hvis man har bootloader 4.10?

Lenke til kommentar

Er det dette "special texts"-opplegget du tenker ?

Testet nettopp å låse telefonen uten at jeg hadde lagt til mobilnummeret mitt. Det fungerte bra. Prøvde også å gjøre det uten at den hadde WIFI \ 3G. Da skjedde naturligvis ingenting, og telefonen var åpen og brukbar, men 2-3 sekunder etter at jeg skrudde på WIFI ble den låst.

Regner med den låses tvert hvis man legger til mobilnummeret sitt på windowsphone.live.com .

Noen som vet hva som skjer hvis man fjerner\bytter simkort (og eventuelt tar en reset) før man kobler den til internett? Går egentlig ut ifra at det er en unik id i telefonen som sjekker status for låsing osv. uavhengig av simkort og reset, men det hadde vært greit å være sikker.

Nei. Om jeg går inn på windowsphone.live.com så får jeg opp ei liste over alternativene:

- Map it

- Ring it

- Lock it

Om jeg trykker på Map it får jeg opp ett vindu som heter "Set Up Find My Phone". Hvor jeg skal velge land og taste inn telefonnummer.

Velger så Norge og taster inn 4733****, men får bare følgende beskjed:

Make sure the phone number was entered correctly. Om jeg bruker ett gammel nummer (9205****) så fungerer det derimot utmerket.

Så på meg virker det som om den blir forvirret pga at nummeret mitt starter med 47.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Om noen er interesserte så har jeg klart å starte i download mode med en USB dongle fra e-bay (300kOhm resistor). Og flashet et generisk europeisk ROM.

Ikke mer t-Mobile logo splash screen. Og enda bedre er det at man ikke går til den stygge søksiden fra t-Mobile når man presser "søk" inne i explorer. Nå er det vanlig Bing søk.

Er det tungvint å få flashet på den måten? Er det tungvint å flashe i det hele tatt? Er det ikke mulig å flashe hvis man har bootloader 4.10?

Det er mulig å flashe med 4.10, det hadde også jeg, men det er ikke mulig å åpne download mode ved å bruke knappene. Du må enten ha et usb dongle fra e-bay eller lage deg en. For å lage deg en må du ha en ekstra kabel, hvis du kjøper deg en kabel i butikkene her koster det deg mye mer enn å kjøpe donglen på e-bay (og da mangler du fortsatt en 300kOhm motstand) så jeg gikk for det siste og heller ventet litt.

Når du har den går det kjempelett. Du skrur av telefonen og setter inn donglen og vips, du er automatisk i download mode. Da gjør du det som står i veiledningen (alt finner du på www.samfirmware.com) og det tar ikke mange minutter før du kjører din nye rom. Da må du sette opp telefonen på nytt, dette er det samme som hardreset. Hvis du lurer på hva slags apps du har lastet ned før er det bare å åpne zune og gå til sync settings.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg leste posten hvor du bestilte fra Tyskland. Har du en mer detaljert oppskrift for hvordan du bestilte?

For det første er ikke denne siden automatisert, så det hele går via saksbehandlere og man må overføre pengene via nettbank. Jeg har mistanker om at det er også dette som gjør det mulig å kjøpe telefonen i det hele tatt (ingen av de andre nettselgere vil frakte ut av EU).

For meg var det ganske kronglete siden saksbehandler(ne) ikke var veldig gode på momsreglene pluss at e-postvekslingen gikk VELDIG sakte. Men jeg har ventet siden februar i fjor, så jeg hadde tid!

Jeg måtte instruere dem og til slutt sende dem linken til EU sine sider om moms regler for at de skulle få med seg at de ikke kune fakturere med moms, men det skjønte de da!

Jeg kan foreslå deg en enkel fremgangs måte:

1) fyll inn en bestilling på handyattacke.de (nå er den gått ned til bare €410 inkl 19% tysk moms!)

2) Du vil få en innvoice via e-post. Har de trukket momsen deres (de har lært dette her nå håper jeg), overfører du pengene og ferdig med saken. Har de ikke det, sender du dem en e-post og ber dem vennligst trekke fra momsen da du ikke bor i EU (evt. vise dem til http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/index_en.htm under "VAT on imports and exports")

3) det vil ta litt tid, gjerne spør mer hvis du trenger hjelp, men til slutt vil de forstå det og oppgi deg riktig sum. Du overfører pengene (det tar flere dager til de får dem) og pakken din er på vei!

* Du er ikke forpliktet til noe som helst før du har overført pengene, så det eneste du risikerer eller kaster bort er tid. Det hele er lettere og tryggere enn man får inntrykk av.

Det man må også være klar over er at dette kan ta TID. Er du av den utålmodig typen (det er jeg, men årene begynner å hjelpe) ta det hele som en øvelse.

Håper det hjalp!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...