Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Nå er jo WP7 kun 4 mnd gammelt, så det er kanskje litt tidlig med ny hardware?

Android telefoner kommer nå med dualkjerne prosessorer, og man sier at de fleste telefoner i 2011 vil ha det. Jeg har ventet på nyheter om slike telefoner til WP7, og at de nettopp har lansert telefoner uten dualkjerne blir ikke mitt problem når jeg velger telefon. Enten følger man med markedet eller så henger man etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har hverken Amobil og Mobilen noen artikler om annonseringene til MS på MWC i går? IE9 burde være stor nok sak i seg selv.

Eller er det noe jeg har oversett?

Reagerer på det samme selv.

Android telefoner kommer nå med dualkjerne prosessorer, og man sier at de fleste telefoner i 2011 vil ha det. Jeg har ventet på nyheter om slike telefoner til WP7, og at de nettopp har lansert telefoner uten dualkjerne blir ikke mitt problem når jeg velger telefon. Enten følger man med markedet eller så henger man etter.

Spørsmålet da er vel hvorfor du vil ha en tokjerne prosessor. WP7 kjører i motsetning til Android flytende på dagens hardware. Som sagt tidligere så er den eneste grunnen jeg ser for tokjerne 1080p opptak.

Ting kan dog endre seg når Mango oppdateringen kommer senere i år.

Lenke til kommentar

Spørsmålet da er vel hvorfor du vil ha en tokjerne prosessor. WP7 kjører i motsetning til Android flytende på dagens hardware. Som sagt tidligere så er den eneste grunnen jeg ser for tokjerne 1080p opptak.

Ting kan dog endre seg når Mango oppdateringen kommer senere i år.

For å være ærlig, så er det fordi jeg kjøper ny telefon ca hvert 8 år og har ikke så mye greie på telefoner. Bruker lang tid på å bestemme meg, og vil gjerne ha mest mulig for pengene. Hvis jeg får en ny generasjon telefon med android for samme pris som en gammel type med WP 7 så går jeg for den førstnevnte. Jeg kunne tenkt meg wp 7 men er ikke fanatisk. Hvis WP 7 tilbyr samme type telefon som Android til samme pris så blir det en wp 7 telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nydelig :) WiMP og Spotify, ja. Får se hvem jeg går for. 7-8 måneder igjen!

Forsåvidt kjipt at ikke Zune Pass blir tilgjengelig i Norge.

Tipper Bing Maps blir bedre i Norge takket være Ovi Maps fra Nokia.

dell-2011-smartphone.png

"the Dell Wrigley, due out in July 2011 with a 1GHz processor, a 4" qHD 960x540 screen (tipper artikkelforfatteren har skrevet feil), an 8 megapixel camera on the back capable of 720p video recording. What's more, the Wrigley is branded as "Windows Phone 7 Next Gen," which more than implies that a) a big Windows Phone update will come before then and b) the Wrigley will ship with it."

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Om noen er interesserte så har jeg klart å starte i download mode med en USB dongle fra e-bay (300kOhm resistor). Og flashet et generisk europeisk ROM.

Ikke mer t-Mobile logo splash screen. Og enda bedre er det at man ikke går til den stygge søksiden fra t-Mobile når man presser "søk" inne i explorer. Nå er det vanlig Bing søk.

Jeg har mistet muligheten til å slå 3G av og på fra settings, men dette lar seg gjøre fra diagnostics menu (###634#+call og så *#2263# og velg 3 "GSM" og til sist 7 "GSM/ALL").

En annen ting som skjedde er at kammeraknappen er lydløs hvis lyden er satt på null. før var lyden på uansett.

Ellers har jeg ikke merket store endringer.

Når jeg setter opp telefonen med liveIDen og går til marketplace får jeg opp en liste av alle programmer jeg tidligere har kjøpt eller prøvd. Man kan velge å laste dem ned, men ikke én og én. Dette er ganske dumt siden ALLE blir lastet ned, inkludert de man lastet ned for å prøve og avinstallerte med én gang... håper de får orden på det eller at dette ikke er et problem når man senere oppdaterer telefonen via Zune.

Gleder meg forresten til 8.mars.

Lenke til kommentar

Når jeg setter opp telefonen med liveIDen og går til marketplace får jeg opp en liste av alle programmer jeg tidligere har kjøpt eller prøvd.

Det fikk ikke jeg opp. Hvilken firmware har du brukt ?

FW rev #: 2424.10.11.1 her.

XENJK1

Det ble rapportert om bedre flyt i marketplace, og det er jeg nok enig i. Ellers er den fri for T-Mobiles piss.

Lenke til kommentar

Når jeg setter opp telefonen med liveIDen og går til marketplace får jeg opp en liste av alle programmer jeg tidligere har kjøpt eller prøvd.

Det fikk ikke jeg opp. Hvilken firmware har du brukt ?

FW rev #: 2424.10.11.1 her.

XENJK1

Det ble rapportert om bedre flyt i marketplace, og det er jeg nok enig i. Ellers er den fri for T-Mobiles piss.

Det er nok samme rom som du har. Når man logger seg på marketplace etter man flasher dukker det opp en liste med nedlastede apps og en liste med tilgjengelige oppdateringer. Liste av installerte appser finner man også på zune under "sync settings",

hvis man ikke husker hva som ble installert tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg som har en T-Mobile telefon som er unlocked. Vil jeg få stock ROM eller en T-Mobile tilpasset ved kommende OS-oppdatering?

Lenke til kommentar

At den er (sim?) unlocked har vel ingenting med saken å gjøre. Regner med at Zune sjekker opp mot nåværende rom \ revisjon før oppdateringen lastes.

Ellers kan du jo selvsagt oppdatere manuelt til akkurat den ROM-en du vil.

jeg tror nok det er det som vil skje, så du må flashe unbranded hvis det er det du vil oppdatere til. Dessuten er det en måte å sikre seg oppdateringene med én gang MS slipper dem ut.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det med å skrive SMS, email o.l. på norsk med WP7 nå? Går det an å velge norsk tastatur, eller kommer dette først til høsten?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917886

Funker det her bra i praksis, hvordan er det f.eks. i forhold til det norske tastaturet på iPhone? Blir det norsk ordliste og? Går det an å få sett hvordan layouten ser ut?

Vurderer å bytte ut iPhonen min siden Apple plutselig har endret vilkårene for hvilke apps de tillater, og jeg går vel i pluss om jeg selger telefonen nå :)

Lenke til kommentar

Fikk idag tidlig beskjed om å laste med ned SW oppgradering (OS 7.0.7008.0)for WP7.

Noen som vet hva denne oppdateringen ergenlig inneholder da jeg ikke kan se eller merke noe forskjell på telefonen (HTC Trophy) i forhold til før oppdatering.

Lenke til kommentar

Fikk idag tidlig beskjed om å laste med ned SW oppgradering (OS 7.0.7008.0)for WP7.

Noen som vet hva denne oppdateringen ergenlig inneholder da jeg ikke kan se eller merke noe forskjell på telefonen (HTC Trophy) i forhold til før oppdatering.

Som skrevet noen poster før er denne bare en forberedelse for "No Do" oppdateringen som vil bli tilgjengelig snart.

Oppdateringen ble gjort tilgjengelig i går for alle operatørfritelefoner og vil senere være tilgjengelig for resten. Dette bekrefter at det går raskere om man har "non branded" (ikke å veksle med SIM-låst), og at oppdateringer via operatører vil ta litt mer tid. Kan dere som har T-mobile eller noe annet si fra når dere får muligheten til å oppdatere?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det med å skrive SMS, email o.l. på norsk med WP7 nå? Går det an å velge norsk tastatur, eller kommer dette først til høsten?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917886

Nå blir det ikke lenger support for ChevronWP7 etter "NoDo" vel?. Det ser ut som om det er mange godkjente 3parttastaturer på markedet. Noen burde lage en Norsk en, men jeg tror ikke de har støtte for feilkorrigering likevel.

jeg vet ikke hvordan det er med iPhone, men jeg finner at det går an å skrive nesten like raskt som på en vanlig tastatur (på landscape vel å merke), bortsett fra når man må bruke Æ,Å, Ø, da tar det litt mer tid. kan tenke meg dette blir lynraskt hvis man får forslag fra ordlisten og kan lett korrigere etter teksten er ferdigskrevet. Gleder meg!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

I følge MobileTechWorld sliter Omnia 7 med oppdateringen. Det skal komme en fix fra Microsoft. Det vil ta ca 3 dager. Men denne oppdateringen er ikke noe hastverk uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...