Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Jeg tror at i alle fall Samsung, og kanskje også LG, dropper WinPho om ikke så altfor lenge. De selger lite telefoner, og med Nokia som en slags sengepartner til Microsoft nå så tror jeg ikke at Samsung gidder å spille annenfiolin. De kommer i stedet til å satse knallhardt på å bli den ledende Android-leverandøren, med Bada luskende i skyggene som "OSet for de som virkelig driter i hva slags OS som ligger på telefonen, og bare vil ha en billig og lekker smarttelefon".

Nokia kommer helt sikkert til å levere noen skikkelig glossy og flotte telefoner med WinPho, og jeg tror faktisk at de vil oppnå stor suksess. I alle fall om de toner ned Microsoft-biten i reklamekampanjene sine, for de som i det hele tatt bryr seg om hvem som lager OSet er nok flere negative enn positive til Microsoft. Om de klarer å pushe "The Nokia experience" med det responsive og pene OSet WinPho faktisk er, så tror jeg de kan komme til å selge MYE. Apple-folket vil selvsagt ikke bry seg uansett hvor bra det blir, men det finnes nok mange Android-brukere som ikke er 100 % fornøyde med telefonen sin, og som kan komme til å svitsje til en annen plattform. Noen få til Apple, men kanskje minst like mange til NokiaPhone7. Så håper jo jeg at mange også vil vurdere å hoppe over til HP sitt webOS slik at jeg ikke blir den eneste i Norge med HP-telefon, men det er en annen skål :)

Tviler på at LG/Samsung kommer til å droppe WP7 med det første. Det at Nokia blir med kommer bare til å øke momentumet til WP7, og vi skal heller ikke glemme at Nokia tradisjonelt sett ikke har gjort det så bra i statene, så både Samsung, LG og HTC vil ikke ha noe problem med å selge WP7 telefoner.

Anngående det å tone ned Microsoft så er jeg delvis enig, de trenger ikke nevne Microsoft, men de må likevell fremheve ting som Windows og Xbox. Da dette er kjente merkevarer som vil kunne lokke nye smartphone kunder til å kjøe WP7-telefoner.

De som er anti-MS vil uansett vite at dette er en MS-telefon, de som ikke bryr seg kan bli lokket med at dette er ett selskap de allerede kjenner og bruker tjenester fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva? Følger ikke med på Engadget mer. Fikk tilstream.

Kommer med en haug med idiotiske kommentarer som f.eks.

4:15PM The People Hub, all your social contacts and interactivity options. Hey, didn't we get this demo last year?

Hørest ut som en halvfull person som sitter og kommenterer keynoten med ett par kammerater hjemme på gutterommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

De er vel pro-apple, så...

Skydrive, IE9 og multitasking var dagens høydare :)

Ser ikke ut som om vi får noe Zune- eller Marketplace-nyheter.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Nei, men nå er det vel best å ha fokus på funksjoner og ikke tjenester. Zune og Marketplace blir litt vanskelig å ta opp når det er en keynote for hele verden.

Men jeg er ihvertfall ikke i tvil om at jeg gjorde det rette valget når jeg gikk for WP7 :)

Den 2. oppdateringen kommer til å bli lekker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, ganske sikker på at det kommer i år uansett. Skulle bare ønske jeg slapp å ha to Windows Live ID-er hele tiden.

Jeg er også meget, meget fornøyd med WP7. Og kommende oppdateringer ser ganske bra ut. Likte task switcheren veldig godt. Multitasking for 3. part er WIN.

Det frister å kjøpe en ekstra WP7 med qwerty-tastatur, så jeg kan bruke den norske SkyDriven min på mobilen, når SkyDrive-integreringen blir bedre.

Lenke til kommentar

To ting jeg kommer på at jeg savnet er ny hardware, samt info rundt videochat. Det sier litt om innholdet i presentasjonen når jeg først kommer på disse tingene nå.

Det er ikke ting jeg savner i hverdagen, men er absolutt ting som bør dukke opp snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nå er jo WP7 kun 4 mnd gammelt, så det er kanskje litt tidlig med ny hardware? HTC lanserte jo en haug med tlf, så spørs om dem kommer til å lansere en nye WP7-mobil med det første.

Er veldig spent på Nokias første WP7-mobil.

Videochat bryr jeg meg ikke noe om. Men forstår godt at andre gjør det. Skulle det ikke være mulig å videochatte med Kinect på Xbox 360, webcam på PC og kamera på WP7 via Windows Live Messenger?

Jeg håper virkelig på en tablet med WP7-OS. Men det forblir vel bare en våt drøm.

Lenke til kommentar

Ja, har ikke noe voldsomt behov for videochat selv, men hadde vert fint for foreldrene og besteforeldrene mine som har unger spredt over hele landet. Integrering med Live Messenger der hadde vert flott, men da må de åpne for dette over 3g/4g også og ikke bare WiFi.I tillegg vil de nok ha LYNC støtte også.

Må nok vente en stund på ny HW ja, men det trengs for videochat. Samt at man nå ligger en generasjon bak Android. Der de kan reklamere for 1080p video opptak kan ikke WP7 reklamere for det samme. Men regner med vi får ny hardware med "7.5".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Tror mer på tablets med Windows 8.

Ja, definitivt. Men det er så langt frem i tid.

Leser på WPCentral.com at MS planlegger å støtte "88% of all languages" i løpet av 2011. Krysser fingrene for støtte for norsk.

Hvorfor har hverken Amobil og Mobilen noen artikler om annonseringene til MS på MWC i går? IE9 burde være stor nok sak i seg selv.

Eller er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...