Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Litt merkelig likevel at MS lanserer et nytt produkt som har dårligere sikkerhet enn foregående versjoner, spesielt nå som fokus på sikkerhet for smartphone-markedet har økt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

årsaken til det er vel at hovedmålet har vært å få noe nytt, fresht og brukervennlig OS som faktisk fungerer ut på markedet så for som mulig. Fokusere på kjernefunksjonalitet og bygge derfra..

Det er mye bra fra WM6.x som mangler på WP7. Men det er mye nytt også :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Mye nytt, veldig bra brukeropplevelse, kjapp respons og presis kontroll i WP7, omtrent som en iPhone 4. På sikkerhetssiden er det imidlertid langt igjen til WP7 når opp til iPhone.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er så usikkert ? De fleste har ikke utskiftbart minne, og de kortene som kan fjernes vil ikke kunne leses rett ut av telefonen.

Hvis man først har fått tak i en iPhone, er det langt vanskeligere å få tak i det som ligger på den, sammenlignet med feks en Omnia 7? Regner med at begge bruker en NAND-chip som minne (vet at Omnia 7 gjør det).

Lenke til kommentar

Omnia 7 16GB kom i går. Nå skal min gamle omnia i900 endelig pensjoneres!

Måtte oppgi full UK adresse for å kunne legge inn kortet mitt (med gate, nummer og alt.). Alt er oppe og går, en fantastisk telefon!

Eneste dumt, som andre har påpekt, er de kapasitive knappene. De bruker så å si hele overflaten utenom home-knappen og man komer bort i dem hele tiden. Samsung burde fikse det slik at kun det området rundt pilen og søk-knappen var følsomt.

Hadde siste bootloader versjon så jeg får ikke flashe midlertidig. Bestillte USB jig fra e-bay, og det skal visst nok løse problemmet (man kan løse det selv med en 300k Ohm motstand).

Gleder meg til å bli kvitt T-mobiles søkeløsning i explorer!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Mener å huske at det var en her på forumet som har laget Bring It (Pakkesporing for Posten\Bring).

Testet det med en pakke innenlands for en ukes tid siden, og alt fungerte meget bra.

Her om dagen la jeg inn en annen pakke, som er på vei fra USA. Når jeg nå oppdaterer hovedbildet (listen med alle pakker) kræsjer programmet etter et par sekunders jobbing.

Hvis jeg går inn på selve pakken får jeg beskjeden <Not available>.

Kan vel tenkes at formatet på sporingsnummeret er problemet, men det bør jo strengt tatt ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Sikkerhetsanalyse fra Watchcom:

http://www.mobilen.no/wip4/her-er-de-sikreste-mobiltelefonene/d.epl?id=49428

Microsoft klager på analysen:

http://www.mobilen.no/wip4/microsoft-refser-sikkerhetsanalyse/d.epl?id=49433

Først må jeg si at jeg er positivt overasket over at det ikke er mer enn 5 poeng som skiller WP7 fra IOS, og om det virkelig stemmer at WP7 i kategorien for skadelig programvare pga at OSet er nytt. Fakta er jo at det ikke finnes skadelig programvare og det er det.

Og trekk i en sikkerhetstest pga at de ikke synkroniserer oppgaver er jo helt latterlig.

Og når de på toppen av det hele påstår at man ikke får vite hva de forskjellige programmene vil ha tilgang til så viser de jo enorm inkompetanse. Denne informasjonen er riktignok ikke like synlig som på f.eks. Android hvor det kommer opp med store bokstaver før man bekrefter kjøpet, men informasjonen er likefullt tilgjengelig.

Hadde vert artig å se hvor mange poeng WP7 hadde fått om disse feilene var rettet opp i testen.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Mener å huske at det var en her på forumet som har laget Bring It (Pakkesporing for Posten\Bring).

Testet det med en pakke innenlands for en ukes tid siden, og alt fungerte meget bra.

Her om dagen la jeg inn en annen pakke, som er på vei fra USA. Når jeg nå oppdaterer hovedbildet (listen med alle pakker) kræsjer programmet etter et par sekunders jobbing.

Hvis jeg går inn på selve pakken får jeg beskjeden <Not available>.

Kan vel tenkes at formatet på sporingsnummeret er problemet, men det bør jo strengt tatt ikke være et problem.

Jeg har ikke hatt mulighet til å teste med utenlandspakker så det er godt mulig det ligger en bug der et sted, har en teori om hva det kan være så jeg skal se om jeg kan få ut en oppdatering snart. Men om du har lyst å gi meg sporingsnummeret for testing, så send meg gjerne en melding:)

Lenke til kommentar

Måtte oppgi full UK adresse for å kunne legge inn kortet mitt (med gate, nummer og alt.). Alt er oppe og går, en fantastisk telefon!

Eneste dumt, som andre har påpekt, er de kapasitive knappene. De bruker så å si hele overflaten utenom home-knappen og man komer bort i dem hele tiden. Samsung burde fikse det slik at kun det området rundt pilen og søk-knappen var følsomt.

Hadde siste bootloader versjon så jeg får ikke flashe midlertidig. Bestillte USB jig fra e-bay, og det skal visst nok løse problemmet (man kan løse det selv med en 300k Ohm motstand).

Hvilken adresse måtte du bruke? Har prøvd selv med norsk adresse men fikk ikke lagt til kredittkortet mitt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

israrkhan: Hvordan får vi "Trafikken"-appen over til WP7?

Hey! Den er sendt til Marketplace for godkjenning - burde vel ta en dag eller to? (Har opplevd lengre godkjenningstids på andre apps, så vi får krysse fingrene...) Kan poste update for når den er godkjent.

I mellomtiden kan den brukes ved å overføre XAP-filen fra http://www.vs2010.no/apps.aspx?appid=24 direkte til mobilen din, men det fortusetter at du har en utvikler-unlocked telefon...(noe de færreste har...) Eller at du låser den opp på evt. andre måter... *kremt*

(uten at jeg anbefaler eller oppfordrer til det selvfølgelig ;)

Edit: Etter å ha spurt om offisiell tilgang til Trafikanten-APIet ønsker Trafikanten å teste ut applikasjonen først før den evt. går ut på MP - noe som er forståelig. Så i mellomtiden blir det da kun utviklere som får testet applikasjonen...

Har du noen oppdatering? :)

Lenke til kommentar

Mulig de har åpnet opp igjen da..

Microsoft has also stopped approving new Windows Phone 7 applications for its Marketplace according to WP7applist. The third party tracking service says that 122 apps are updated on average each day but for the past two days no applications have been added or updated in the Windows Phone Marketplace.

http://www.winrumors.com/is-microsoft-preparing-for-windows-phone-7-update-with-zune-patch-and-app-lockdown/

Lenke til kommentar

Hvilken adresse måtte du bruke? Har prøvd selv med norsk adresse men fikk ikke lagt til kredittkortet mitt..

Vel... jeg bare brukte en adresse jeg fant på en hjemmeside... Måtte ha Uk adresse på både live IDen og på kortet. tror ikke de sender ut regninger likevel he he!

Som ellers nevnt i forumet, jeg lagde meg en ny live ID. Jeg ville ikke miste den jeg har brukt alltid (hvis de velger å stenge den jeg bruker med UK adresse). Denne bruker jeg som hoved ID på telefonen, men den er ikke satt til sync.

Jeg har eller koblet mobilen til to live adresser til. Den ene har jeg til kontakter og privat kalender, og den andre har jeg til jobkalender. Jeg håper at WP7 vil sinkronisere til flere kalendere på en og samme LIVE konto i fremtiden, men midlertidig er jeg nødt til å gjøre det sånt.

Hvis noen lurer på det så er det ikke noe problem å koble disse forskjellige kalendere til én LiveID slik at man lett har tilgag til alt fra både live.com og live essentials 2011.

Er forresten veldig fornøyd med WP7, det er så enkelt og polert!

Jeg håper ikke MS dummer seg ut nå og gir istedet tilstrekkelig med oppdateringer og internasjonalt support. Ballmer, don't do anything stupid!

Endret av leoms17
Lenke til kommentar

Hvordan tolker dere MS sin kontrakt med Nokia? Hvordan vil det påvirke de selskaper som allerede har WP7 telefoner som Samsung, LG og HTC? Hvordan påvirker det selskaper som Sony Ericsson som vistnok har ett par WP7 telfoner på vei? Nokia er uaktuell for meg som telfon, så jeg håper dette ikke presser ut selskaper som Samsung og HTC, som nok blir de to jeg velger mellom når jeg kjøper ny telefon.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Nokia uaktuell som telefon?

En av grunnene til at jeg aldri kommer til å velge Nokia igjen, er at jeg rett og slett ikke vet hva jeg får. Mens media her hjemme, med Amobil i spissen, skryter nesten uhemmet av Nokia, kan man lese om en helt annen virkelighet andre steder. Nokia har også, etter min mening, det desidert tristeste og kjedeligste design på sine telefoner. Så da er det vel ikke vanskelig å velge bort telefonene.

Les her, så får du et lite innblikk i hvor god kvalitet Nokia er:

http://www.mobile-review.com/articles/2010/n8-brak-en.shtml

Så kan man lure på hvorfor Amobil skyr dette temaet som pesten...?

Og etter at de nå "gifter" seg med Microsoft, så blir de kun en i mengden, og alternativene vil florere.

Lenke til kommentar

Hvordan tolker dere MS sin kontrakt med Nokia? Hvordan vil det påvirke de selskaper som allerede har WP7 telefoner som Samsung, LG og HTC? Hvordan påvirker det selskaper som Sony Ericsson som vistnok har ett par WP7 telfoner på vei? Nokia er uaktuell for meg som telfon, så jeg håper dette ikke presser ut selskaper som Samsung og HTC, som nok blir de to jeg velger mellom når jeg kjøper ny telefon.

Hvorfor er mobilprodusenten som er best på hardware uaktuell? Skjønner det når det går andre veien (som med meg), men wp7-fantaster burde være overlykkelige over å ha fått nokia med på laget. For min del sier jeg nok adjø med nokia til sommeren og går for den nye iphone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...