Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Noen rykter om win phone 7 telefoner med mer enn 8 gb minne, eller med slot til minnekort? Er det mobiltelefonselskapene som har valgt 8 gb og uten slot, eller er det MS?

Optimus 7en min har 16gb

Har kikket på Optimus 7, men trodde den hadde bare 8 gb. Den er absolutt ett alternativ. Venter allikevel til messen for å se om det kommer noe annet, men hvis ikke går jeg gjerne for LG. Stilren telefon.

Hva ga du for 16 Gig'n.

HD7 ser for stor ut fysisk.

HD7 hadde jeg ikke vurdert, mye heller Omnia7 som har steinbra kontrast, men forferdelig fargebalanse..

Ikke dumt å se hva som kommer på messen, kjøpte min i desember, da var ikke det så aktuellt :)

Jeg ga vel kr 4500 for den, men har sett den til ca 4000 i ettertid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Løp og kjøp :)

Det viste seg at Asus-telefonen kun var en utviklerenhet, da.

Noen som har noen apps/spill å anbefale?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

NERV: Omnia 7 med engelsk OS. Norsk versjon er ennå ikke lansert.

Fantastisk telefon, btw. Anbefales sterkt!

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Vurderer Omnia 7 etter å ha sett lenge på HD7.

Hvordan er det med bare 8gb?

Er redd jeg bruker opp det raskt. Dumt man ikke kan sette inn mer

http://www.amazon.de/gp/product/B004I8L8W4/ref=s9_simh_gw_p23_d4_i1?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=0JYVHPTPQY9AW3RY9G4H&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463375173&pf_rd_i=301128

16 GB versjon solgt i Tyskland.

Amazon nekter å frakte denne til Norge. Det samme med flere andre tyske butikker.

Jeg bestilte min fra handyattacke.de. De tar ikke kort, men det koster lite å overføre penger til Europa. Måtte krangle med dem da de ville få meg til å betale tysk moms. Etter mye fram å tilbake (måtte vise dem til EU-regler for MVA) skjønte de det og nå er den endelig på vei. Betalte €420,- inkl frakt. Med norsk moms og tollgebyrer kommer den på rundt 4300,- Jeg ser at handyattacke har den enda billigere nå.

Etter alt å dømme er Omnia 7 den beste WP7 så langt, men for meg var 8GB rett og slett alt for lite.

Nå må man flashe standard ROM og vente på at M$ bestemmer seg for i det minste å gi oss norsk ordbok og tilgang til marketplace med vanlig norsk konto. Kan vel ikke være så vanskelig?

Lenke til kommentar

det som er dumt med at vi ikke får brukt marketplace, er at det kommer til å ta ekstra lang tid før vi får norske nytte app'er som Trafikanten, Flytider osv.

Håper noen finner en eller annen fiks løsning så vi kan laste ned apps i norge.

Nå skal jeg være veldig forsiktig med å drive reklame for apps - men det har nå kommet Trafikanten-app til WP7 ;) Google it :)

Lenke til kommentar

israrkhan: Hvordan får vi "Trafikken"-appen over til WP7?

Hey! Den er sendt til Marketplace for godkjenning - burde vel ta en dag eller to? (Har opplevd lengre godkjenningstids på andre apps, så vi får krysse fingrene...) Kan poste update for når den er godkjent.

I mellomtiden kan den brukes ved å overføre XAP-filen fra http://www.vs2010.no/apps.aspx?appid=24 direkte til mobilen din, men det fortusetter at du har en utvikler-unlocked telefon...(noe de færreste har...) Eller at du låser den opp på evt. andre måter... *kremt*

(uten at jeg anbefaler eller oppfordrer til det selvfølgelig ;)

Edit: Etter å ha spurt om offisiell tilgang til Trafikanten-APIet ønsker Trafikanten å teste ut applikasjonen først før den evt. går ut på MP - noe som er forståelig. Så i mellomtiden blir det da kun utviklere som får testet applikasjonen...

Endret av israrkhan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Leste en rapport ang. sikkerhetsvurdering av mobil-OS, og her kom WP7 dårlig ut. Sikkerhetsfunksjoner som har vært standard på WM siden 6.0 (kanskje også på 5.x), som f. eks. kryptering av minne, finnes ikke i WP7. For et mobil-OS som retter seg primært mot bedrifts-/proffmarkedet er det dårlig at man ikke har videreført dette for å hindre at for eksempel nedlastede e-postvedlegg kan leses ved å sette minnekortet inn i en PC. Mulighetene for sikker konfigurasjon av ActiveSync mot Exchange var dårligere enn for eksempel iPhone4, noe som er spesielt merkelig siden både WP7 og Exch er fra Microsoft, og at dette har vært med på WM6.5 og eldre versjoner.

Android (2.2) var vurdert her, og den kom også dårlig ut, den manglet kryptering av minnekort og flere sikkerhetsfunksjoner for ActiveSync.

Lenke til kommentar

WP7 retter seg ikke primært mot bedriftsmarkedet, men mot privatmarkedet. Men når det er sagt så er sikkerheten for dårlig i WP7, kryptering var planlagt, men endte opp å bli kuttet for å kunne lansere en telefon som gjorde det den gjorde på en god måte i fjor.

Men ryktene skal ha det til at det kommer i 7.5 som kommer i andre halvdel av 2011. Dette var vistnok WP "7.5" det produktet de ønsket å levere som WP 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...