Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Mangel på Copy Paste er ikke bare negativt. se på @Blackbuck sitt innlegg :p

Haha. Får skylde på ubrukelige Opera Mini ;)

Du kan jo alltids vente og se hva som blir lansert på MWC neste måned. Men da må du igjen vente til de telefonene blir lansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har bestilt/kommer til å kjøpe Dell Venue Pro når den blir tilgjengelig hos Expansys over helgen?

Jeg vurderer denne telefonen, men er uskikker på om de norske bokstavene er inkludert som opsjon på HW/SW keyboard. Noen som har peiling på dette?

Jeg har lekt med tanken, men jo mer den drøyer og jeg ser prisene, jo mer tenker jeg at trophy holder for meg. Faktum at mobilene er rimelig like synes å gjøre valget enkelt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Zune Marketplace, Windows Phone Marketplace? Egen 'app store' for Windows Phone 7.

Omnia 7 er kun på engelsk (spansk, fransk, tysk?). Kan hende det kommer på norsk etterhvert.

Lenke til kommentar

Tele 2 skriver om LG Optimus 7:

OBS! Windows 7 er foreløpig kun lansert med engelsk språk. Telefoner kjøpt som engelsk variant vil ikke kunne oppgraderes til norsk når dette blir tilgjengelig.

Windows market place er ikke tilgjengelig for norske brukere.

Hva mener de med det jeg har uthevet? Går ikke dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Tele 2 skriver om LG Optimus 7:

OBS! Windows 7 er foreløpig kun lansert med engelsk språk. Telefoner kjøpt som engelsk variant vil ikke kunne oppgraderes til norsk når dette blir tilgjengelig.

Windows market place er ikke tilgjengelig for norske brukere.

Hva mener de med det jeg har uthevet? Går ikke dette?

Det betyr vel at en telefon med engelsk programvare ikke kan oppgraderes til norsk programvare. Men dette er jo ikke bekreftet fra Microsoft ennå.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Det stemmer nok ikke i det hele tatt. Jeg har som sagt flashet til en annen ROM en den originale (T-Mobile i mitt tilfelle), og såvidt jeg vet (var en annen fyr som valgte feil) så kunne jeg lett flashet til en ROM som inneholdt fullt av andre språk. Altså en annen språkpakke enn EN, DE , SP ,FR , eller hva det er vi har på våre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvordan får man flashet til 'valgfri' ROM, egentlig? Trodde oppdateringene kom automatisk via Zune eller direkte på mobiltelefonen.

Bra det løste seg, Megaoctane.

Æsj. Det ser ikke ut som Omnia 7 kommer i dag :( Hadde Ebay-selgeren sendt den den dagen han sa, så hadde jeg hatt den nå..

Lenke til kommentar

Hvordan får man flashet til 'valgfri' ROM, egentlig? Trodde oppdateringene kom automatisk via Zune eller direkte på mobiltelefonen.

http://www.samfirmware.com/I8700%20how%20to%20flash.pdf

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i8700.htm

Lag en konto. Dette er naturligvis bare for Omnia 7. Oppdateringen gjør ingenting med selve OS-et, men oppdaterer firmware, radio og bootloader.

Hvis telefonen din har bootloader av versjon 4.10 så vil du sannsynligvis ikke komme inn i download mode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Gartner "spår" at WM/WPs markedsandel i 2014 vil være under 4 % (kilde http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1434613 ) , Android ca 30 %, iOS (iPhone) ca 15 som i dag. Dersom dette skulle vise seg å bli riktig, er vel WM/WP å anse som død?

De tok feil angående XBox, så hvorfor bry oss om deres WP gjetting?

Det sies at det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden, men Gartner er blant de beste til dette, selv om de bommer av og til (som med Xbox).

Jeg er med på å utforme mobiltelefonstrategien for de neste årene for en bedrift med flere tusen ansatte, og vurderer om jeg skal gå for Android eller iOS i stedet for WP på SmartPhones (vi bruker WM i dag).

Lenke til kommentar

Gartner "spår" at WM/WPs markedsandel i 2014 vil være under 4 % (kilde http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1434613 ) , Android ca 30 %, iOS (iPhone) ca 15 som i dag. Dersom dette skulle vise seg å bli riktig, er vel WM/WP å anse som død?

De tok feil angående XBox, så hvorfor bry oss om deres WP gjetting?

Det sies at det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden, men Gartner er blant de beste til dette, selv om de bommer av og til (som med Xbox).

Jeg er med på å utforme mobiltelefonstrategien for de neste årene for en bedrift med flere tusen ansatte, og vurderer om jeg skal gå for Android eller iOS i stedet for WP på SmartPhones (vi bruker WM i dag).

Slik WP er i dag ville jeg gått for Android. Men det er mye som kan bli annonsert på MWC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Redmond is planning to support an additional set of five languages to compliment the launch countries: simplified Chinese, Russian, Portuguese for Brazil, Japanese and Korean.

Pocketnow

Da ser det ut som det tar sin tid før vi får se norsk versjon av WP7 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...