Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Noen info om NÅR den kan kjøpes?

Ryktes om starten av november. To måneder igjen :/

Svortevik - Ja, jeg er enig. Skjermoppløsningen på 820 er "kun" 800x480.

Jeg vil ha mer enn 32 GB, men jeg har lyst på høyere skjermppløsning og PureView-kameraet som 920 har.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: We spoke with a Nokia spokesperson who agrees that the PureView ad is misleading. They stressed that it was "never the company's intention to deceive anyone," but only to demonstrate the benefits of optical image stabilization. Nokia says it's now looking into updating the original video with a footnote so that it's clear that the images are simulated, and the original Nokia Conversations blog post that announced the video has been updated with the following text: "the OIS video, above, was not shot using the Lumia 920."

Lenke til kommentar

Etter å ha fordøyd gårdagen så må jeg si at den ikke vekker begeistring. For det første så hadde all informasjon lekket allerede. Vi viste om de to telefonene, vi viste om hodesettet, vi viste om den trådløse ladingen, vi viste om JBL høytalerne. Det kom ingenting nytt. Den største overraskelsen var at 920 ikke hadde mulighet til å ha minnekort.

Nokia hadde blåst opp at det kom nærmest en revolusjon, den kom ikke.

Det kom heller ikke ett nettbrett, noe som kunne gjort det hele mer interessant. Nokia telefon og nettbrett sammen. Så heller ikke mye spennende fra Microsoft som skulle holde lanseringen sammen med Nokia.

Ser også at reaksjonen på nett, både fra folk og nettsider er mer mheee... ok.

Lenke til kommentar

Etter å ha fordøyd gårdagen så må jeg si at den ikke vekker begeistring.

Enig. Telefonene ser bra ut og innholdet er sikkert bra. Men jeg hadde likevel forventet meg noe mer.

Nokia var avhengig av å levere noe dramatisk annerledes nå. Gode telefoner holder ikke. Uansett hvor bra kamera 920 har så tviler jeg på at det er nok til å få Eple/Droid-folk til å skifte.

Den eneste trøsten var at de iallefall knuste Motorolas presentasjon. De nye motorola-mobilene ser bare helt forgj*vlige ut!

Lenke til kommentar

Lumia 920 virker meget bra, selv om den kanskje kunne trengt en x-faktor som gruser konkurentene. F.eks enda bedre oppløsning. Men egentlig blw jeg litt skuffet, da det største med disse tlf er wp8, og skulle gjerne hatt mye mere info om dette.

Når det er sagt, så skal det mye til for at jeg ikke skal ha med en wp8-tlf. Har vært kanonfornøyd med min titan. Men om det blir 920, ativ v eller noe annet gjenstår å se. Valg av tlf går til syvende og sist på skjerm(oppløaning og str), utseende på tlf.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ativ S: 4,8" 1280x768 (tror jeg)

Lumia 920: 4,5" 1280x768

Hadde håpet at Microsoft skulle annonsere flere nyheter i WP8 i går. Men det var kanskje ikke tid. Men da går vi glede oss til enda et show.

Jeg SKAL ha en gul Lumia 920. Men det er så kjedelig at den ikke støtter minnekort.

Lenke til kommentar

Synes dette så bra ut! Fikk GÅSEHUD av 920 introen på fremvisningen. Skjermen, kamera, utseende, trådløs lading og Windows 8 likte jeg godt :) Som hobbyfotograf vet jeg selv at 8.7 mpx ikke er noen hindring, dersom resten av komponenter og teknologi står til gull, og det virker det absolutt som det gjør. Spesielt dette imponerte meg veldig

http://www.wpcentral.com/nokia-takes-photo-challengers-against-lumia-920-pureview

Lagringsplassen er for meg optimal. Man kan selvsagt alltid ønske seg mer, men jeg har levd med 16 GB i evigheter nå og det har holdt hele tiden. Dobbelt med plass ønsker jeg bare velkommen :) I tillegg til god plass på Skydrive og det faktum at jeg så og si kun bruker Spotify gjør det uproblematisk for meg.

Så er jo spørsmålet, rød grå eller sort. Ser ingen problemer med at den er glossy, men ser også for meg hvor utrolig bra fargene på flisene ser ut på grå og sort.

Skjermen virker jo utrolig bra! Er MYE ute på langrenn og står slalåm, så å kunne ta telefonen osv uten å ta av hanskene er genialt!

Ser frem mot å legge seg om kvelden å putte telefonen på laderen, slippe å fikle med å treffe hullet i mørket :)

Lenke til kommentar

Ryktene sier at Microsoft vil ha en lanseringsfest for WP8, 29.10. Så samtlige telefoner kommer nok tidlig november.

altfor lenge til. Vil ha mer info NÅ!!:) de tingene jeg håper på er:

-bedre samtalelogg(samle samme kontakt)

-smartdial

-kjappere start av kamera

-bedre nettleser, lettere tilgang til faner.

-mere apps(kommer vel når/hvis flere kjøper win-tlf)

-tiles for å skru av/på wifi/mobilt nettverk direkte.

Også veldig spennt på hvordan kommunikasjonen mellom wp8-tlf og win8(rt), nettbrett blir. Skal ha bådw tlf og nettbrett, og kutte ut laptop.

Lenke til kommentar

Ativ S: 4,8" 1280x768 (tror jeg)

Lumia 920: 4,5" 1280x768

Hadde håpet at Microsoft skulle annonsere flere nyheter i WP8 i går. Men det var kanskje ikke tid. Men da går vi glede oss til enda et show.

Jeg SKAL ha en gul Lumia 920. Men det er så kjedelig at den ikke støtter minnekort.

Display

The Ativ S has a 4.8in HD Super AMOLED display, the same as the Samsung Galaxy S3. This means that it has a screen resolution of 1,280 x 720 pixels (or an aspect ratio of 16:9). That’s a pixel density of 305ppi. Nokia on the other side has a 4.5in PureMotion HD+ display which uses IPS technology and has a screen resolution of 1,280 x 768 pixels (a rather uncommon 5:3 aspect ratio). The company claims that the screen is not only brighter but also displays deeper blacks and has a much higher refresh rate than the competition – including the Galaxy S3. The Lumia 920 beats both the iPhone 4GS and the Ativ S with a pixel density of 331ppi (although it fails to beat the Xperia S). Another small but still significant advantage the Lumia has over the Ativ is the ability to use the screen with gloves.

Read more: http://www.itproportal.com/2012/09/06/nokia-lumia-920-vs-samsung-ativ-s-specs-comparison/#ixzz25fsxUffl

Lenke til kommentar

Disse Lumia-telefonene mangler X-faktor, det er ingenting ved dem som vil automatisk trekke marked fra konkurrentene. Nokia Lumia 920 er på ingen måte noen dårlig telefon eller en sinke i markedet, den har helt oppegående maskinvare med siste generasjon dobbelkjerne Snapdragon, god oppløsning osv..

Dette vil kanskje få flere som har sittet på gjerdet i påvente av en Windows Phone med moderne maskinvare til å gå for Windows Phone, men hva er det som skal trekke folk fra Android og iOS? De som allerede sitter på en Samsung Galaxy S3, HTC One X osv med Android 4.0.4 har jo allerede like god maskinvare om vi ser bort ifra kamera.

Det store problemet med kamera er den "lave" oppløsningen, greit nok at de som har litt peiling vet at 8.7MP er mer enn nok for å skape et godt mobilkamera så vil Ola og Kari Nordmann fremdeles tenke at Sony telefonen med 12MP må være bedre enn Nokia telefonen med 8.7MP. Igjen så vil ikke dette hjelpe til å trekke til seg massene i markedet.

Skjermen er høyoppløst og skal ha skryt for at du kan bruke den selv med hansker osv.. Men de har gått bort ifra AMOLED og over til IPS (personlig mener ikke at det er så utrolig negativt, OLED har potensiale til å være bedre enn LCD men et godt IPS-panel er stort sett fult på høyde med dagens AMOLED skjermer som gjerne er oversaturerte) men det blir litt to skritt frem, ett tilbake over det hele.

Og når de dropper muligheten for minnekort osv så sitter jeg igjen med en følelse at dette er Nokia / Microsoft sitt svar på iPhone og uten noen X-faktor så vil nok mange tenke seg om en eller to ganger før de velger. At den ikke støtter Bluetooth 4.0 er også for meg gåte?

Trådløslading, noe jeg mener blir feil å kalle det ettersom telefonen må ligge mer eller mindre midt oppå en plate / pute for at det skal fungere er nok dessverre en gimmick per dags dato når ting ikke fungerer bedre enn det gjør. Den dagen du kan ta flere forskjellige telefoner, og legge de mer eller mindre hvorsomhelst på nattbordet, kjøkkenbenken, stuebordet osv og den vil automatisk lade så har teknologien kommet langt men per i dag hvor du er avhengig av disse egne små overflatende hvor telefonen må ligge mer eller mindre korrekt midt på så blir det kun noe som er attraktivt for den mest ihugga teknologientusiasten.

Så alt i alt så er det ingen dårlig lansering, den mangler bare det lille ekstra og det er nettopp det lille ekstra både Nokia og Windows Phone trenger for å klare å tilstrebe seg litt større markedet. Det å gå for disse knæsje fargene er også noe som vil skremme bort et par potensielle kjøpere da det ikke faller i smak hos alle, enkelte oppfatter jo dette som ren tupperware og sånn sett så burde Nokia hatt en Lumia 820 som lignet mindre på Lumia 920 for å nå ut til et bredere marked.

Skuffende lite informasjon fra Microsoft rundt Windows Phone 8 også, og etter fadesen med at dagens Windows Phone telefoner IKKE kan oppdateres til Windows Phone 7 så burde jo virkelig Microsoft komme med gullkantede grunner til hvorfor folk i det hele tatt skal velge Windows Phone 8 og Microsoft i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...