Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ikke minst det faktum at de har skrevet "Calender", når det egentlig skrives "Calendar" ;)

Usikker på den der gitt...ser ikke grunnen til å implementere WP7 i renderen når WP8 allerede er kjent slik den vil se ut.

Mye rart ja, men dog har den plassert pluggen på bunnen + at The Verge fikk et bilde av den med Beats Audio app.

EDIT: Another HTC Accord schematic leaks, confirms central USB sync and charge port

A1szfr_CUAES19h.png-large.png

Endret av doffen45
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I utgangspunktet må vi forvente at WP telefoner kan det samme som alle andre. Blir overrasket om man ikke kan ringe med dem, sende sms, om de mangler kamera osv og touch screen osv er ikke unikt. Dvs, WP8 blir minst like bra som konkurrentene fra apple og android. Spørsmålet er om WP8 blir bedre elelr kan tilby noe unikt de andre mangler. Her vil bl.a integreringen mot Xbox og PCer med win 8 være sentralt, men det forutsetter også at win 8 ikke flopper men blir en utbredt standard. Man forventer også stabilitet, og at menyene flyter raskt. Standbytiden, SAR verdier, og ytelse blir jo spennende å følge med på. Vil den takle de mest krevende spillene, eller vil det være begrensninger. Appmessig så avhenger det at man både får det samme som man får til andre, dvs angrybirds, wordfeud, apper fra nsb, rimi og alt annet som brukes...and then? Håper det kommer apper som virkelig utnytter telefonens muligheter. I og med at man nå har en felles plattform å utvikle spill og programmer til, så er det kanskje lov å håpe at pc spill migrerer til telefonen og at man kan spille modern warfare og skyrim på den etterhvert.

Samsung samarbeider også med hbo, og slike tjenester hadde det vært artig å få på wp8 også med mulighet til streaming til tv.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet må vi forvente at WP telefoner kan det samme som alle andre. Blir overrasket om man ikke kan ringe med dem, sende sms, om de mangler kamera osv og touch screen osv er ikke unikt. Dvs, WP8 blir minst like bra som konkurrentene fra apple og android.

Er overhode ingen selvfølge at Windows Phone som operativsystem, eller at Windows Phone mobiltelefoner er like gode som alt av andre modeller og operativsystemer på markedet.

Hvor tar du den logikken ifra? Hadde det vært sånn at det aldri var noe som var noe dårligere enn andre ting på markedet så hadde vi jo stått på ett og samme sted i årevis.

Lenke til kommentar

Nja, vi vet jo egentlig ikke 100 % hva 7.8 fører med seg. Mulig vi får vite det på onsdag :)

Uansett, de fleste jeg kjenner som representerer den "vanlige bruker" av mobiltelefoner vet knapt nok hvordan de oppgraderer, og flere av de spør gjerne "hvorfor det, så lenge den fungerer slik den er nå?".

Majoriteten brukere har den innstillingen, og det er jo synd for resten som er spesielt interessert i dette. Men likevel, de mest interesserte forbrukerne er vel også de som bytter telefoner veldig ofte, så jeg tror problemet er vesentlig mindre enn det iblant føles.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, vi vet jo egentlig ikke 100 % hva 7.8 fører med seg. Mulig vi får vite det på onsdag :)

Men likevel, de mest interesserte forbrukerne er vel også de som bytter telefoner veldig ofte, så jeg tror problemet er vesentlig mindre enn de iblant føles.

"Problem" er relativt. Det er ikke slik at huset brenner ned og bilen ikke starter, at verden står stille eller slutter å fungere ved påske. Men likevel et stort irritasjonsmoment for oss som har relativt nye telefoner.

Jeg har en HTC Titan som er særdeles fornøyd med, og hadde langt fra tenkt å bytte telefon, jeg hadde bare tenkt å oppgradere til WP8 da det kom. Det var jo slikt det ble antydet i en tidlig fase, til og med av MS selv. Men etter hvert som tiden gikk, fikk pipen gradvis en annen lyd.

Kjipt, egentlig. Men jeg regner med at XDA-dev vil (om mulig) trå hjelpende til. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Litt info om kommende backupmuligheter i Windows Phone 8

http://www.theverge....ngs-sms-options

Blir mulighet til å synkronisere så og si alt man skulle ønske :)

Det ser jo veldig bra ut det, da. Håper virkelig på at det blir mulig for Xbox-spill også. Kjedelig å miste "saven" fordi man bytter telefon eller må foreta en hard-reset.

Enda en lekkasje om kommende Lumia 920.

Exclusive: Nokia Lumia 920 to include wireless charging, 32GB storage, and 8-megapixel camera

According to sources familiar with the company's Windows Phone plans, Nokia is packaging wireless charging with its Lumia 920.

A magnetic strip will be hidden in the back of the Lumia 920 to support wireless charging, and we're told it will support the Qi wireless power standard — making it compatible with other wireless charging products.

Bra for meg som misliker alt av kabler.

Aside from the charging aspect, Nokia's Lumia 920 will also include 32GB of device storage, 1GB of RAM, and a 1.5GHz dual-core processor. We have also been able to confirm that it will include a 4.5-inch HD display.

32 GB er veldig velkommen. I tillegg til 32 GB micro-SD. Perfekt!

One rumored aspect of the Lumia 920 is a PureView camera. We can confirm that Nokia will indeed brand its Lumia 920 camera as PureView, but that the camera will be an 8-megapixel one — not the 41-megapixel one found on the company's 808 PureView handset. Nokia is focusing on marketing the Lumia 920 as PureView thanks to some advancements in image stabilization and camera software that it plans to ship on the device. The front of the device will also include a 1.3-megapixel camera.

8 megapixel PureView er kanskje litt skuffende? Men det forklarer tykkelsen, eller mangelen på tykkelsen.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Den fremstår jo foreløpig som en kurant telefon, også for meg! 8 mpx er jo litt så som så, men det kan jo faktisk hende kamerateknologien til Nokia gjør at det likevel blir bra. Jeg tør ikke si for mye før jeg eventuelt ser resultatet.

Samtidig tør jeg aldri stole 100 % på rykter før onsdag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...