Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden

Gjest Slettet+32asd4f

20 stemmer

1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

• Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg mottok et eksemplar av Lumia 800 igår og alt virker veldig bra. Bortsett fra at jeg ikke ønsker å ha pin kode for hver gang låseskjermen har vært fremme. Valget ved å sette funksjonen passord av/på er "grå" og kan ikke velges. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne denne passordbeskyttelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Det er noe du må ha satt opp selv. For den er av når man mottar telefonen. Det skal gå an å skru av funksjonen ved å sveipe "den hvite saken" over til høyre og taste koden.

I innstillingene, altså. Hvis det var uklart.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Synker du e-post mot en bedrift? Det kan være satt en policy på epostserveren som gjør at du ikke får mulighet til å fjerne passordet. Hvis ikke, reset to factory default.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har satt opp telefonen mot en exchange server. Kan være de kommuniserer sånn at dette er et must da altså. Skal vel kunne overleve å taste en kode etter en time. Ellers meget fornøyd så langt med windows må jeg si.

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt meg en wp7 telefon, nærmere bestemt lumia 800. Alt er knallbra, men sliter med å få opp facebook kontaktene under meldinger hubben. Har lagt til en FB account å koblet denne opp mot windows live accounten. Får opp FB oppdateringer under kontakter hubben, men får ikke opp noen kontakter i meldinger hubben. Der får jeg kun opp windows live kontakter. Jeg har også slått på FB chat under instillinger.

Jeg har prøvd å sende en melding på chatten under kontakter hubben, men får bare opp da at kontakten ikke er pålogget, selv om at jeg vet at den personen er online...

Noen som har en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Har du "aktivert" Facebook som kilde for kontakter?

- Åpne "people"

- Trykk på de tre prikkene nede i høyre hjørne

- Trykk "settings"

- "Filter my contact list"

Der har du alle kontoene som er lagt til, for meg er det Windows Live, Twitter og Facebook. Sørg for at Facebook er aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg er i grunn kjempe fornøyd med WP, men er et par ting jeg savner fra mine år som Android bruker.

Her er i grunn mine fordeler og ulemper med WP kontra Android.

Ulemper

Notifications:

Dette er mitt største savn og noe jeg gjerne skulle hatt på WP. Jeg har ofte på FotMob for varsling under kamper jeg følger med på. På android kunne jeg enkelt se hva som hadde skjedd, mens på WP må jeg enten se så snart mobilen gir beskjed, eller så må jeg inn i programmet å se manuelt underveis.

Programmer og spill

Utvalget er rett og slett altfor dårlig, og noen få programmer er virkelig et stort savn og utvalget må forbedres.

Tastatur:

Bedre oversikt over programmer:

Det blir fort et slit å lete frem programmer når listen blir lang. Burde vært mulig å sortere i mapper på hovedsiden.

Fordeler:

Meldinger:

Få samlet alt av meldinger, facebook chat osv under et sted, helt supert.

Kontakter:

Veldig bra å få alle oppdateringer fra sosialemedier samlet her.

Spill:

Som ivrig xbox spiller er jeg veldig glad i xbox live delen:-)

Skydrive:

Veldig bra måte å alltid ha backup utav ting en har på telefonen.

Office:

Denne brukes flittig, til alt i fra notater til å lese gjennom tidligere dokumenter.

WP er mye enklere i bruk, mye enklere for "hvermannsen" enn hva Android er. Alt virker bare, ingen merkelige restarter,programmer som ikke kan oppdateres osv. Det ser mye bedre ut med "tiles" enn med skjermer med ikoner.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med WP, men jeg foretrekker Android fortsatt. Eneste som holder meg igjen fra å gå tilbake nå er at det tar meg en hel evighet å sette opp Android slik jeg ønsker det med tekstikoner, egen launcher, tastatur osv. En prosess som rett og slett er et stort ork og tar lang tid.

Lenke til kommentar

Hva tenker Windows Phone gjengen om kommende WP8. Er veldig mye fram og tilbake om dette nå men det ser ut til at WP8 ikke kommer ut på dagens telefoner.

For egen del hadde jeg vært forbanna om jeg hadde hatt telefon med WP7 som ikke ble oppgradert men på den annen siden, siden jeg ikke har det, så er jeg spent på hva de får til på neste generasjon windows telefoner. Ser lett for meg at når neste versjon kommer så er det på tide å hive seg på den bølgen i stedet for iOS eller Android..

Lenke til kommentar

Er alt for mye frem og tilbake nå til å kunne si noe sikkert, men jeg tror ikke at Paul Thurrotts påstand om at hardwaren i dagens telefoner rett og slett ikke er kraftig nok.

Den første gangen vi så Windows 8 var jo på en 1Ghz ARM-PC, og det var desktop Windows uten optimalisering for mobiltelefoner.

Microsoft har allerede delt Windows Phone markedet i to med Tango, og jeg tviler på at Microsoft ønsker å vedlikeholde en Windows CE versjon av WP7 for low-end telefoner i tillegg til en NT-versjon for mid+high-end.

Lenke til kommentar

Har stor tro på at MS legger seg på linjen som Apple gjør, at nye versjoner kommer ut til eldre telefoner, men ikke nødvendigvis får de aller siste funksjonene grunnet hardware mangel.

Noe annet ser jeg på som håpløst om de håper på å ta opp kampen med Apple

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er WP7.5 mye mer batterieffektivt enn Android? Nå gikk jeg fra en Galaxy S2 til en HTC Radar da, så hardwaren kan ikke sammenlignes, men jeg drar 6 dager ut av Radar med samme bruk som ga meg 1 dag på S2.

Radar har dårligere hardware, mindre skjerm, men også mindre batteri.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra Omnia W til Lumia 800 og lagt merke til noen rare forskjeller.

Etter at jeg koblet sammen Live og Facebook (når jeg begynte med Omnia W), fikk jeg bursdagsvarsling for dagen etter klokken 21 hver kveld. På Lumiaen kommer denne varslingen klokken 12.

På Google Calendar har jeg hatt popup-varsling som standard på alle kalenderevents. Dette ble fjernet (!) på eksisterende events når jeg koblet Lumiaen til Google.

Noen som har vært borti lignende rariteter?

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er WP7.5 mye mer batterieffektivt enn Android? Nå gikk jeg fra en Galaxy S2 til en HTC Radar da, så hardwaren kan ikke sammenlignes, men jeg drar 6 dager ut av Radar med samme bruk som ga meg 1 dag på S2.

Radar har dårligere hardware, mindre skjerm, men også mindre batteri.

Windows Phone er et mye lettere OS enn Android.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt en Nokia Lumia 800 som jeg er veldig fornøyd med. Operativsystemet er responsivt, pent og enkelt, og har funksjonene man trenger.

Noe jeg la spesielt merke til da den var ny, var at det gikk så fort å legge inn avtaler i kalenderen. Dessverre er påminnelsesfunksjonen stilt inn automatisk på "15 minutter", og jeg finner ikke ut hvordan man setter "ingen påminnelse" som standard. Å måtte skru av dette hver gang man legger inn en hendelse (hvis man ikke trenger påminnelse) ødelegger jo litt av luksusen ved at alt går så fort og enkelt.

Noen som vet om det er mulig å endre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...