Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

21 kr er ærlig talt ikke mye for et spill. Syns det er helt greit, så lenge det er en viss kvalitet. Heldigvis er det prøveversjon tilgjengelig på samtlige Xbox LIVE-spill. Men det er vel Xbox LIVE-spillene som er dyrest, ja.

Tror jeg er oppe i 30 XBL-spill nå. Av varierende kvalitet.

 

Sjekk ut Cartridge, folkens. En frekk Mario-kopi.

 

Er det forresten noen som spiller en del XBL-spill på tlf? Legg meg til. Gamertag i signatur.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at svært mange spill koster det tredobbelte på WP7 som på iPhone. F.eks. Angry Birds og Fruit Ninja.

 

Regner med at jeg ikke er den eneste som synes dette er ganske stygt? Har ikke betalt for et eneste spill enda, vil ikke belønne dem for en slik strategi.

Hvis alle tenker sånn som deg, så blir jo ikke WP en populær utviklerplattform.

Lenke til kommentar

WP blir en populær utviklerplatform om salgstallene i marketplace går opp. For at salgstallene skal opp må det selges langt fler telefoner, og hver kunde må kjøpe mange apps. Det siste skjer bare om appene er til akseptabel pris. Det er ikke forbrukernes ansvar å sørge for at WP7 blir suksessfullt.

 

Uansett om 21 kr i utgangspunktet er en grei pris, er det ikke lenger en grei pris når det er tre ganger dyrere enn hos konkurrenten. 0,99$ er en ekstremt viktig pris, og det har Apple forstått.

Endret av genser
Lenke til kommentar

WP blir en populær utviklerplatform om salgstallene i marketplace går opp. For at salgstallene skal opp må det selges langt fler telefoner, og hver kunde må kjøpe mange apps. Det siste skjer bare om appene er til akseptabel pris. Det er ikke forbrukernes ansvar å sørge for at WP7 blir suksessfullt.

 

Uansett om 21 kr i utgangspunktet er en grei pris, er det ikke lenger en grei pris når det er tre ganger dyrere enn hos konkurrenten. 0,99$ er en ekstremt viktig pris, og det har Apple forstått.

Det er ikke Apple som har forstått dette, men konkurranse dyktige kinesere som klarer å leve på 2 kr og 50 øre måneden. Det er farlig for markedet at vi får konkurranse som vi i vesten ikke har noen sjanse å konkurrere i.

 

Ergo kan vi heller se på Microsoft som den ridderen i skinnenderustning som redder vestens økonomi med å holde på arbeidsplassene våre. Tenk litt på det.

 

Ellers må du rette opp litt her. Du snakker om 0.99$ og 21 kr, dette er to forskjellige valutaer. 0.99$ er 5,8 kr (i skrivende stund), men en 5,8 kr app koster faktisk 7 kroner i Norge.

 

Hovedgrunnen til at spillene koster mer er fordi de er «Xbox Live enabled», og grunnet derfor har de en markedsfordel fremfor andre spillutviklere på Windows Phone Marketplace. Dette retter Microsoft opp med å øke prisen på XBL spillene.

 

Om 21 kr virkelig er for mye for et spill som mange utviklere har lagt ned blod, svette og tårer for, så er det lurt å sjekke ut kampanjen de kjører hver uke hvor de setter ned prisen på et spill.

Endret av doffen45
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Meget bra skrevet, doffen45. Helt enig med deg.

 

Når vi er inne på spill, håper jeg virkelig Microsoft trapper opp veldig i 2012. De har mange bra serier som kan portes til wp7/8.

Halo!!!, Gears, Fable, Viva Piñata, Forza. Og en HAUG med XBLA-spill.

Lenke til kommentar

Det er ikke Apple som har forstått dette, men konkurranse dyktige kinesere som klarer å leve på 2 kr og 50 øre måneden. Det er farlig for markedet at vi får konkurranse som vi i vesten ikke har noen sjanse å konkurrere i.

Det er absolutt Apple som skal ha skryt for mengden innhold tilgjengelig for 7 kr / 99 cent. De sterkt oppfordret de store utviklerne til å slippe programvare til minstepris ved lansering av AppStore, og ved lansering av AppleTV 2. gen var 99cent-streaming noe de måtte bruke mye krefter på å overtale rettighetshaverne til å gå med på.

 

Jeg ser ikke helt hvor de dyktige kineserne kommer inn i bildet. De fleste store appsukseer, Angry Birds som prime example, er ikke fra kina. Poenget er jo at de ser de tjener mer ved lavere pris fordi salget øker betraktelig.

 

Ellers må du rette opp litt her. Du snakker om 0.99$ og 21 kr, dette er to forskjellige valutaer. 0.99$ er 5,8 kr (i skrivende stund), men en 5,8 kr app koster faktisk 7 kroner i Norge.

Synes du tar på deg de vanskelige brillene nå. Men skal jeg gjøre det samme så blir 5,8 kr pluss 25% mva 7,25 kr. Uansett, at vi søkkrike nordmenn får en litt høyere pris enn USA er ikke noe nytt for AppStore.

 

Hovedgrunnen til at spillene koster mer er fordi de er «Xbox Live enabled», og grunnet derfor har de en markedsfordel fremfor andre spillutviklere på Windows Phone Marketplace. Dette retter Microsoft opp med å øke prisen på XBL spillene.

Mulig dette er en fordel. Jeg har ikke Xbox og aldri prøvd Live, men godt mulig det er masse verdi i det. Jeg tviler dog på at Live-implementeringen i Fruit Ninja eller Angry Birds forsvarer en tredobling av prisen. På iOS støtter de jo også Game Center (som jeg heller ikke ser noe poeng i å bruke).

 

Om 21 kr virkelig er for mye for et spill som mange utviklere har lagt ned blod, svette og tårer for så er det lurt å sjekke ut kampanjen de kjører hver uke hvor de setter ned prisen på et spill.

Jeg sier ikke at det er for mye i utgangspunktet. Jeg sier det er for mye når den etablerte konkurrenten selger det til en tredel av prisen. Angående kampanjen du snakker om har jeg ikke sett noe til den, hvor finner jeg den?

Endret av genser
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på spill lurer jeg på hvordan utvalget av XBL-spill er. Har sett at ilomilo er å få tak i, men er det noen andre XBLA-arcade som har blitt portet til WP?

 

Har forøvrig bestemt meg for å skaffe meg en Lumia 800 når den kommer til Norge neste uke. Gleder meg! :thumbup:

Sjekk listen av Xbox Live enabled spill for Windows Phone her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_Live_games_on_Windows_Phone

 

Håper du kommer til å like din Lumia 800 :)

Lenke til kommentar

Fikk melding på telefonen om oppdatering til min tyske Lumia 800 litt tidligere. Fikk installert den etter én bom (hengte seg opp når den skulle restarte telefonen).

 

Får ikke testa så mye i dag, men ser iallefall under Battery Status (i Diagnostics) at Charged ikke lenger viser "65535%", Full Charge Capacity gikk litt ned (fra litt over 1500 mAh til 1481 mAh) og Remaining Charge Capacity stopper ikke lenger opp når den kommer litt over 1300 mAh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...