GrinderX9 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Skal kjøpe meg ny pc, tenkte da å kjøpe et Radeon HD 5870 kort. Men alt av disse kortene ser ut til å være ikke på lager hos Komplett og MPX. Men ett kort har de mange av på lager, XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585757 Skal bare si, jeg har IKKE god peiling på hardware. Men to ting gjør meg skeptisk til dette kortet. 1. Alle andre 5870 kort er utsolgt. Dette kortet er det mange av. 2. På bildet ligner ikke dette kortet på noen av de andre 5870 kortene, blandt annet vifte plassering. Så er det noen som har erfaring med akkurat dette kortet? Er min skepsis ubegrunnet, eller burde jeg bestille et annet kort de ikke har på lager, og bare smøre meg med tolmodighet? Endret 9. mars 2010 av GrinderX9 Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 ingen grunn til å være skeptisk til XFX, de lager ofte kort som er litt annerledes enn referansekort. Ser også ut til at det kommer med "Aliens vs. Predator" Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 ingen grunn til å være skeptisk til XFX, de lager ofte kort som er litt annerledes enn referansekort. Ser også ut til at det kommer med "Aliens vs. Predator" Ok, takker for svar Ellers er det noen her som har prøvd kortet, og har noen erfaringer med det? Ellers tror jeg nok jeg kommer til å gå for dette Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Du kan jo lese hva OverclockersClub sier om det kortet i sin test. Stort sett kjempekort, men en litt støyende vifte. Jeg personlig hadde valgt et Sapphire HD 5870 Vapor-X kort på grunn av stillere vifte og bedre kjølig. Endret 9. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det XFX-kortet i testen du linker til Chavalito er jo referansedesign på kjøleren, ergo standard kjøleren som er på(såvidt jeg vet)alle 5870 kort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det XFX-kortet i testen du linker til Chavalito er jo referansedesign på kjøleren, ergo standard kjøleren som er på(såvidt jeg vet)alle 5870 kort. Jepp, vet det, linket kun til den testen for performance, ikke noe annet. XFX kortet linken i første post fra Komplett har en annen kjøler. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Ja, la merke til det jeg og. Men stemmer det eller er det bare feil? Skulle nesten tro den kjøleløsningen var bedre om de bruker den, men hvem vet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg tror nok at den kjøleløsningen som er på kortet fra Komplett kjøler bedre og stillere enn kjøleren referansekortet har, men det må jo testes før jeg er sikker da. Det jeg vet er at XFX har et skjermkort med en slik kjøler på, sjekket på hjemmesiden til XFX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå