Gå til innhold

motatt tekstmelding ser rar ut

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et lite spørsmål:

Jeg har en mobil som har begynt å sendre andre typer sms'er, slik at de ser mer ut som en slags infomelding. Det gjør at man ikke har mulighet til å ta Reply på de, man kan kun trykke OK. Dette gjør det vanskelig for folk å svare når jeg sender sms. De kommer som regel rett frem på skjermen, uten at man trykker LES slik man vanligvis må for å se innhold i sms.

Å bytte telefon hjalp, men så byttet jeg telefon igjen, og da kom problemet tilbake.

Har noen vært borti dette før? Hva slags instillinger har jeg rota meg borti nå?

- Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har et lite spørsmål:

Jeg har en mobil som har begynt å sendre andre typer sms'er, slik at de ser mer ut som en slags infomelding. Det gjør at man ikke har mulighet til å ta Reply på de, man kan kun trykke OK. Dette gjør det vanskelig for folk å svare når jeg sender sms. De kommer som regel rett frem på skjermen, uten at man trykker LES slik man vanligvis må for å se innhold i sms.

Å bytte telefon hjalp, men så byttet jeg telefon igjen, og da kom problemet tilbake.

Har noen vært borti dette før? Hva slags instillinger har jeg rota meg borti nå?

- Martin

er vel ikke tilfeldigvis push-meldinger du har begynt å sende?

Lenke til kommentar

Det er en billig Nokia 1208.

Jeg finner ingen push-melding instilling på meldingsinstillinger. Dette er veldig rart...! Noen andre gode tips?

Ser ut som du har begynt å sende push meldinger ja. Prøv å skru av "push-meldinger" funksjonen på meldingsinstillinger.

Hva slags telefon har du btw?

Lenke til kommentar

tror det du sender er class 0 sms'er, også kalt 'flash sms'. det er nemlig 4 forskjellige sms klasser. Hvordan du får det til vet ikke jeg for det skal ikke være mulig å gjøre dette med vanlige mobiltelefoner, og du sier du har klart det med 2? enten er det no feil med programvaren i telefonen, eller kanskje det er no feil med simkortet som fremprovoserer dette? (vet ikke om dette er mulig men..)

edit: dette er lite til hjelp men fant dette:

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Messaging-Email-and-Browsing/Nokia-1208-only-sends-flash-SMS/m-p/566938

ta å lån et annet simkort og putt det i nokian din og send en sms og se om det samme skjer.

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...