snufle Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, Jeg har et lite spørsmål: Jeg har en mobil som har begynt å sendre andre typer sms'er, slik at de ser mer ut som en slags infomelding. Det gjør at man ikke har mulighet til å ta Reply på de, man kan kun trykke OK. Dette gjør det vanskelig for folk å svare når jeg sender sms. De kommer som regel rett frem på skjermen, uten at man trykker LES slik man vanligvis må for å se innhold i sms. Å bytte telefon hjalp, men så byttet jeg telefon igjen, og da kom problemet tilbake. Har noen vært borti dette før? Hva slags instillinger har jeg rota meg borti nå? - Martin Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei, Jeg har et lite spørsmål: Jeg har en mobil som har begynt å sendre andre typer sms'er, slik at de ser mer ut som en slags infomelding. Det gjør at man ikke har mulighet til å ta Reply på de, man kan kun trykke OK. Dette gjør det vanskelig for folk å svare når jeg sender sms. De kommer som regel rett frem på skjermen, uten at man trykker LES slik man vanligvis må for å se innhold i sms. Å bytte telefon hjalp, men så byttet jeg telefon igjen, og da kom problemet tilbake. Har noen vært borti dette før? Hva slags instillinger har jeg rota meg borti nå? - Martin er vel ikke tilfeldigvis push-meldinger du har begynt å sende? Lenke til kommentar
iKent Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Ser ut som du har begynt å sende push meldinger ja. Prøv å skru av "push-meldinger" funksjonen på meldingsinstillinger. Hva slags telefon har du btw? Lenke til kommentar
snufle Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Det er en billig Nokia 1208. Jeg finner ingen push-melding instilling på meldingsinstillinger. Dette er veldig rart...! Noen andre gode tips? Ser ut som du har begynt å sende push meldinger ja. Prøv å skru av "push-meldinger" funksjonen på meldingsinstillinger. Hva slags telefon har du btw? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) tror det du sender er class 0 sms'er, også kalt 'flash sms'. det er nemlig 4 forskjellige sms klasser. Hvordan du får det til vet ikke jeg for det skal ikke være mulig å gjøre dette med vanlige mobiltelefoner, og du sier du har klart det med 2? enten er det no feil med programvaren i telefonen, eller kanskje det er no feil med simkortet som fremprovoserer dette? (vet ikke om dette er mulig men..) edit: dette er lite til hjelp men fant dette: http://discussions.europe.nokia.com/t5/Messaging-Email-and-Browsing/Nokia-1208-only-sends-flash-SMS/m-p/566938 ta å lån et annet simkort og putt det i nokian din og send en sms og se om det samme skjer. Endret 13. mars 2010 av madmats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå