Gå til innhold

Rimelig og lett blitsstativ?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Er på utkikk etter noe rimelig jeg kan putte min SB28 oppå. Trenger vel også et slikt hot shoe/parpaply-feste med i pakken da. Har ikke paraply enda, men har tenkt å skaffe meg det ganske snart.

Er jo masse superbillige stativer på ebay til rundt 35 dollar, men er litt betenkt når det kommer til slikt. Er det noe rimelig å få tak i her til lands som funker bra? Stativet skal ikke gjennom noe fysisk misbruk, det skal kun pakkes i ryggsekken og holde oppe min lette blits + en paraply.

Har prøvd å søke, men fant ikke noe.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser jo flott ut! Men kom på en ting.

Strobist:

Oh, and before I forget, as soon as you get it, if the shoe mount is made of metal PUT A PIECE OF ELECTRICAL TAPE ON TOP WHERE THE FLASH SITS. It could screw up the electronics in the month's-rent-worth-of-strobe you have sitting up there if you don't. I'm not kidding about that.

Må eg gjera dette, sidan den der har hot shoe mount av aluminium?

Lenke til kommentar

Den ser jo flott ut! Men kom på en ting.

Strobist:

Oh, and before I forget, as soon as you get it, if the shoe mount is made of metal PUT A PIECE OF ELECTRICAL TAPE ON TOP WHERE THE FLASH SITS. It could screw up the electronics in the month's-rent-worth-of-strobe you have sitting up there if you don't. I'm not kidding about that.

Må eg gjera dette, sidan den der har hot shoe mount av aluminium?

Det er lurt ja. Om du ikke gjør det, risikerer du å grille blitsen din når du monterer den.

Ellers så har jeg et par Manfrotto Nano. Lette, kompakte når de er slått sammen, og de virker foreløpig solide. Strobist anbefaler dem.

Lenke til kommentar

Jeg slang meg på en bestilling gitaristen vår gjorde fra thomann.de og fikk levert et par rimelige K&M mikrofonstativer med bom (et par hundrelapper pr stk). En liten økt bak symaskinen for å lage noen sandfylte "smultringer" til å legge over stativbena har gitt meg noen gode, stabile stativer, og med bom kan jeg nå posisjonere en blits over hodet på modellen om nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...