ÅsKopen Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Maskina mi skruer seg av i blant.. ser ikke noe bluescreen når det skjer.. Når den har stoppa må jeg skru av strømmen for å få den på igjen.. noen ganger holder det å skru av og på andre ganger må den stå noen timer. Jeg har Asus maximus formula X38 hovedkort, C2D E6850 Corsair dominator 4gb sett og et crucial ballistix 2gb sett.. strømforsyninga er corsair tx 750.. Nvidia 8800 gts 512 skjermkort. og win7 Lenke til kommentar
warhaug Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Maskinen kan restarte før du kan se blåskjermen. for å hindre maskinen i å restarte seg selv kan du gjør sånn: Åpne start -> search Søk etter og åpne system In the task pane on the left, click the Advanced system settings link. Locate the Startup and Recovery section near the bottom of the window and click on the Settings button. In the Startup and Recovery window, locate and uncheck the check box next to Automatically restart. Click OK in the Startup and Recovery window. Click OK in the System Properties window. You can now close the System window. From now on, when a problem causes a BSOD or another major error that halts the system, Windows 7 will not force a reboot. You'll have to reboot manually when an error appears. Slik kan du få opp blåskjermen og lest av infoen som du kan poste her for mer spesifik hjelp. Dersom pcen ikke klarer å boote inn til windows trenges enn annen prosedyre i oppstarten for å få frem meldingen. Endret 9. mars 2010 av warhaug Lenke til kommentar
ÅsKopen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Har gjort dette, men jeg får ikke blåskjerm alikevel.. Maskina må noen ganger stå uten strøm i noen timer før den vil starte igjen, visst jeg bare skrur av og på strømmen blinker den 1 sekund så skjer ikke mer. I går skjedde det igjen, og når jeg skulle starte den igjen i dag sto vifta på skjermkortet på fullt og jeg får ikke bilde på skjermen.. Går ut i fra at skjermkortet har tatt kvelden ? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har gjort dette, men jeg får ikke blåskjerm alikevel.. Maskina må noen ganger stå uten strøm i noen timer før den vil starte igjen, visst jeg bare skrur av og på strømmen blinker den 1 sekund så skjer ikke mer. I går skjedde det igjen, og når jeg skulle starte den igjen i dag sto vifta på skjermkortet på fullt og jeg får ikke bilde på skjermen.. Går ut i fra at skjermkortet har tatt kvelden ? Skjer det samme hvis du prøver med kun en brikke eller kun det ene settet med minne. Blande minne fra forskjellige merker kan skape trøbbel. Har du forsøkt å resette BIOS? Lenke til kommentar
ÅsKopen Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Nå har jeg heldigvis fått skremt liv i den igjen, plukka maskina i biter og satte den sammen igjen.. bytta cmos batteri i samma slengen, dato og tid har blitt resatt noen ganger jeg har tatt ut strømmen på den så mulig det er noe der.. Så foreløpig så funker den =) Lenke til kommentar
Roholola Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis det skjer igjen ville jeg ha testa PSU'en Kan jo også hende at det var en strømkabel som ikke satt ordentlig fast, da det fungerte igjen da du plukket fra hverandre og satte sammen hardware'en igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå