TheWankership Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er ikke vits å fortsette å diskutere har da motparten avslørte for veldig lenge siden at han/hun bare troller. ? Ja, det ble ganske åpenbart for lenge siden...... Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Så quote det da, i stedet for å legge ord i munnen min. Det er en ganske dårlig diskusjonsteknikk. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Diskusjonen handler ikke om det uansett. Mannegruppa Iselin!!!! ( noen må lage den! ) Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har ikke lest hele tråden men ser det er en del om førstegangstjenesten her, og syns vi menn skal slutte å klage så jævlig over akkurat det der. greit nok det er ikke helt rettferdig at menn kalles inn på ulik linje med jentene, men det er da for helvete litt av det å være mann da. Og du kan si at det er et gammeldags syn å ha, men jeg personlig har ingenting imot og klargjøre megselv til å forsvare landet skulle det bli nødvendig og gir litt beng i hvor mange av jentene som har lyst til å gjøre det samme. Hadde bare blitt pes hvis hver eneste 18, 19, 20-åring skulle inn i militæret uansett. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har ikke lest hele tråden men ser det er en del om førstegangstjenesten her, og syns vi menn skal slutte å klage så jævlig over akkurat det der. greit nok det er ikke helt rettferdig at menn kalles inn på ulik linje med jentene, men det er da for helvete litt av det å være mann da. Og du kan si at det er et gammeldags syn å ha, men jeg personlig har ingenting imot og klargjøre megselv til å forsvare landet skulle det bli nødvendig og gir litt beng i hvor mange av jentene som har lyst til å gjøre det samme. Hadde bare blitt pes hvis hver eneste 18, 19, 20-åring skulle inn i militæret uansett. Nå må vi bestemme oss, skal vi ha likestilling eller skal vi IKKE ha likestilling? Dersom vi ikke har likhet for loven er det vel strengt tatt ikke likestilling? Dessutten, militære er moderne slaveri og dermed forkastelig. Kanskje vi heller skulle slutte å true mennesker inn i militære og gjøre det helt frivillig i stedet? Eller henger vi virkelig så langt etter verden at dette ikke lar seg gjøre? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har ikke lest hele tråden men ser det er en del om førstegangstjenesten her, og syns vi menn skal slutte å klage så jævlig over akkurat det der. greit nok det er ikke helt rettferdig at menn kalles inn på ulik linje med jentene, men det er da for helvete litt av det å være mann da. Og du kan si at det er et gammeldags syn å ha, men jeg personlig har ingenting imot og klargjøre megselv til å forsvare landet skulle det bli nødvendig og gir litt beng i hvor mange av jentene som har lyst til å gjøre det samme. Hadde bare blitt pes hvis hver eneste 18, 19, 20-åring skulle inn i militæret uansett. Det er din mening. På samme måte som jeg kan si det er en del av å være kvinne å være på kjøkkenet istedet for i arbeidslivet. (aluxez: før du går helt apeshit over dette innlegget så vit at det bare var et eksempel ) Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Så står det "etter min mening" der også da. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg er enig i at militæret burde vært frivillig så lenge de fikk inn nok frivilige og synes ikke at kvinner burde få det lettere i militæret. Men staten er faktisk avhengig av at folk får barn og de jentene dere kjenner som slipper militæret går faktisk gjennom noe like ille gjennom graviditeten. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg er enig i at militæret burde vært frivillig så lenge de fikk inn nok frivilige og synes ikke at kvinner burde få det lettere i militæret. Men staten er faktisk avhengig av at folk får barn og de jentene dere kjenner som slipper militæret går faktisk gjennom noe like ille gjennom graviditeten. Og det er det som er poenget. Tro det eller ei, menn og kvinner kan aldri behandles likt. Vi prøver og har lyst til faktisk gjør det mulig, men det går ikke..Menn er menn og kvinner er kvinner. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Men så har det seg jo slik at forsvaret har en såpass viktig oppgave som å bevare rikets sikkerhet. Jeg liker ikke om dette skal svekkes fordi gutter absolutt vil ha kvinner inn i militæret for å få det likestillt. Selv militæret tatt i betraktning, menn kommer bedre ut av det økonomisk. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Så lenge alle har MULIGHET til å bli akkurat det de vil, uansett kjønn, etnisitet eller tro, så ser jeg ikke det store problemet. Det er vel egentlig DET likestilling handlet om i sin tid. Nå er det bare om å gjøre å karre seg til flest mulig goder. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Så lenge alle har MULIGHET til å bli akkurat det de vil, uansett kjønn, etnisitet eller tro, så ser jeg ikke det store problemet. Det er vel egentlig DET likestilling handlet om i sin tid. Nå er det bare om å gjøre å karre seg til flest mulig goder. Menn kommer jo bedre ut av det da de kan velge yrker de finner interessante og samtidig tjene mye, mens kvinner må velge mellom interessant arbeid eller høy lønn. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kvinner kan også velge jobber som interesserer dem. Å påstå at dette kun gjelder for menn er en påstand med ingen jordisk form for rot til virkeligheten. Man velger jobber som man interesserer seg for, uansett kjønn! Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Pluttselig så høres det ut som at miljø overhode ikke er en faktor engang, nå er det tydeligvis kun genetik som bestemmer hvem vi er og hva vi innteriserer oss for.... Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kvinner kan også velge jobber som interesserer dem. Å påstå at dette kun gjelder for menn er en påstand med ingen jordisk form for rot til virkeligheten. Man velger jobber som man interesserer seg for, uansett kjønn! Men da kommer menn bedre ut lønnsmessig enn kvinner. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kvinner kan også velge jobber som interesserer dem. Å påstå at dette kun gjelder for menn er en påstand med ingen jordisk form for rot til virkeligheten. Man velger jobber som man interesserer seg for, uansett kjønn! Men da kommer menn bedre ut lønnsmessig enn kvinner. Sier du nå at en kvinnelig bonde tjener mindre en en mannlig bonde? Eller er du bare veldig imot å ha kvinner i andre yrker en de tradisjonelle? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Det sier seg selv at en mannlig ingeniør og en kvinnelig sykepleier ikke tjener det samme. Samtidig som at en kvinnelig ingeniør og en mannlig sykepleier ikke tjener det samme. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Dere skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener. Er dere enig i at kvinner trekkes mot omsorgsyrker og menn mot tekniske yrker? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, jeg er ihvertfall enig i det. Hvorfor er trolig en blanding av våre biologiske forutsetninger og hva som er sosialt akseptert. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Mennesker er forskjellige! Men den gennerelle trenden er at det er flere kvinnelige sykepleiere ja! Men betyr det at vi bare skal la det være slik? Jeg kjenner mange kvinner som har valgt teknisk/mekaniske yrker, noe som ofte har vært et tøfft valg da kvinner er lite representert i disse yrkene. Men betyr det at vi skal fraråde kvinner å ta tekniske/mekaniske yrker og heller basere lønnen deres på hva en rørlegger tjener? Burde ikke hovedfokuset være på å få flere menn inn som sykepleiere og flere kvinner inn i andre yrker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå