Camlon Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) 1. Du mener altså at en gruppe individer A kan gå sammen og bli enige om å gi en annen gruppe mennesker B retten til å gjøre noe mot en tredje gruppe mennesker C, som A selv ikke har rett til? 2. Du er i hvert fall en ærlig nazist. Til forskjell fra nazister, rasister, sexister og andre kollektivister, mener vi individualister at ALLE mennesker har like rettigheter, uavhengig av nasjonalitet, rase, kjønn eller andre ubetydelige faktorer. 1. Jepp, slik fungerer demokrati. Så lenge gruppe A er i majoritet kan de få gruppe B til å gjøre noe mot gruppe C. 2. Jeg trodde nazisme hadde noe med å hate jøder og mene at noen raser var verdt mer enn andre og at vi bør utrydde de rasene som er verdt minst. Ikke at du er under lovgivningen i det landet du har statsborgerskap i. Jeg tok visst feil. Endret 26. april 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Når du bruker ord som nazisme på den vanlige oppfatning av nasjonal eiendomsrett skjønner jeg virkelig ikke hva du har å gjøre i Norge når det finnes så mange og tilgjengelige alternative i verden. Dessverre er alle stater i verden i dag nasjonalsosialistiske. Blod og jord, folkens. Her er organisasjonen som deler deres filosofi når det gjelder menneskerettigheter: Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Når du bruker ord som nazisme på den vanlige oppfatning av nasjonal eiendomsrett skjønner jeg virkelig ikke hva du har å gjøre i Norge når det finnes så mange og tilgjengelige alternative i verden. Dessverre er alle stater i verden i dag nasjonalsosialistiske. Ikke Somalia. Det må være drømmelandet ditt. Ingen stat, ingen nasjonal eiendomsrett og du er fri til å tjene så mye penger som du vil. (Hvis du ikke blir drept) Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 1. Jepp, slik fungerer demokrati. Så lenge gruppe A er i majoritet kan de få gruppe B til å gjøre noe mot gruppe C. 2. Jeg trodde nazisme hadde noe med å hate jøder og mene at noen raser var verdt mer enn andre og at vi bør utrydde de rasene som er verdt minst. 1. Makt gjør rett? Du har ingen moralske oppfatninger av rett og galt utover dette? Du respekterer ikke minoriteters rett til å leve livene sine i fred fra tyveri og trusler om fengsel hvis de ikke lystrer? I så fall forteller det litt av hvert om deg. 2. Nazisme er en forkortelse på nasjonalsosialisme. Hvis du mener folks rettigheter avhenger av deres nasjonalitet, og vil behandle folk deretter, er du nasjonalsosialist. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ikke Somalia. Det må være drømmelandet ditt. Ingen stat, ingen nasjonal eiendomsrett og du er fri til å tjene så mye penger som du vil. (Hvis du ikke blir drept) Somalia har ingen kultur for eiendomsrett, og skal jeg dømme dine holdninger, virker det som om den er i ferd med å forsvinne også i Norge. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvorfor kan ikke staten EIE landet Norge? Dette forklares godt om du leser kommentarfeltene til Blod og jord-artikkelen: staten ansetter folk betalt med skattepenger som er innkrevd med trussel om fengsel. Hvilke private kan kreve inn skatt? Staten stenger ute konkurrenter den ikke liker med forbud og monopol. Hvilke private kan gjøre det? Problemet med denne tankegangen om at et voldsmonopol EIER eiendom er at man ender med et føydalsamfunn. Før i gamle dager var landeierne og staten en og samme person. Da var folk leilendinger som ikke eide landet de selv var født på, bodde på og blandet sitt arbeid med. De bygget seg opp gjeld for å få lov til å bo på eiendommen, og dermed var de i realiteten gjeldsslaver allerede fra fødselen av. Årsaken til at vi fikk opplysningstiden og revolusjonen mot føydalsamfunnet var nettopp dette med at det er totalt urimelig at en person skal bli født inn i gjeld og forpliktelser simpelthen fordi han er født et sted. Men med den reaksjonære nasjonalromantikken på 1800-tallet og nasjonalsosialismen på 1900-tallet gjenoppstod føydaltenkningen gjennom “blod og jord.” Denne gangen var adelsherren byttet ut med “fellesskapet” og “folket” og man fikk flertallsfascisme i stedet for det gamle adelsdiktaturet og eneveldet. Jeg håper du skjønner hvorfor føydalsamfunnet ikke er bra, og derfor bør det være selvforklarende hvorfor staten ikke kan eie eiendom. Det er ensbetydende med å føre oss tilbake inn i føydalsamfunnet og gjøre oss alle til leilendinger igjen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ikke Somalia. Det må være drømmelandet ditt. Ingen stat, ingen nasjonal eiendomsrett og du er fri til å tjene så mye penger som du vil. (Hvis du ikke blir drept) Somalia har ingen kultur for eiendomsrett, og skal jeg dømme dine holdninger, virker det som om den er i ferd med å forsvinne også i Norge. Det kan ikke være fordi i andre land vi har en stat som kontrolerer et område og sørger for at eindomsretten respekteres? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Olympico: Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du blir værende i Norge når du benytter såpass sterke ord i din beskrivelse av fasciststaten Norge. Alternativene ligger for dine føtter, og selv om de ikke er slik din drømmeverden er, vil de tilfredsstille deg langt mer enn Norge vil gjøre de neste tiårene. Venner, jobb og sosial frihet får en like lett i utlandet hvis en faktisk vil leve sitt liv slikt. Kone og barn velger en selv så det får en ihvertfall lett med på kjøpet. Det eneste jeg ser at holder deg tilbake er dine foreldre og din gamle tante som er redd for alt det skumle hun har sett på TV fra det store utland. Endret 26. april 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 1. Jepp, slik fungerer demokrati. Så lenge gruppe A er i majoritet kan de få gruppe B til å gjøre noe mot gruppe C. 2. Jeg trodde nazisme hadde noe med å hate jøder og mene at noen raser var verdt mer enn andre og at vi bør utrydde de rasene som er verdt minst. 1. Makt gjør rett? Du har ingen moralske oppfatninger av rett og galt utover dette? Du respekterer ikke minoriteters rett til å leve livene sine i fred fra tyveri og trusler om fengsel hvis de ikke lystrer? I så fall forteller det litt av hvert om deg. 2. Nazisme er en forkortelse på nasjonalsosialisme. Hvis du mener folks rettigheter avhenger av deres nasjonalitet, og vil behandle folk deretter, er du nasjonalsosialist. 1. Nå har heldigvis folk sympati for minoriteter, spesielt siden de kan være en del av en av monoritetene en dag de også. Det er bare det at omtrent ingen er enige med deg at skatt er tyveri. Fakisk hvis skatt er tyveri, gjør det deg en kriminell fordi du har aksptert tyvegods. 2. Beklager, men wikipedia er ikke enige med deg http://no.wikipedia.org/wiki/Nasjonalsosialisme Ikke leksikonet heller http://www.snl.no/nasjonalsosialisme Altså, å støtte nasjonal eiendomsrett betyr ikke at man er en nazist. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det kan ikke være fordi i andre land vi har en stat som kontrolerer et område og sørger for at eindomsretten respekteres? Kan du kontrollere at eiendomsretten respekteres ved å konfiskere den? Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Olympico: Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du blir værende i Norge når du benytter såpass sterke ord i din beskrivelse av fasciststaten Norge. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du kritiserer NOKAS-ranerne når Baneheia-morderne var enda verre. Bronson skriver følgende på Blod og jord-kommentarfeltet: Dette er noe jeg selv har tenkt mye på. Oljen utenfor norsk sokkel er verdifull pga av oljeselskapene som utvinner og foredler den. Oljen er derfor oljeselskapenes private verdier. Uten dem ville vi ikke visst om oljen engang. Oljen i seg selv er verdiløs. Det er kunnskapen og kapitalen som foredler oljen som er verdifull. Og det er oljeselskapene som besitter denne kunnskapen og kapitalen, og de har sin fulle rett til å disponere sin kapital som de vil. Uten oljeselskapene så ville oljen vært like verdiløs som gråstein. Dette “Blod og jord”- temaet du skriver om er utrolig interessant, men det får svært dessverre lite fokus fordi folk har en kollektivistisk tankegang. Bare det og tenke tanken på at oljen tilhører oljeselskapene er kjettersk for den jevne nordmann. Det krever litt mental gymnastikk for å vri seg unna denne nazist-kollektivistiske tankegangen. Hva vil skje med landområdene som Palestinerne krever kontroll over, dersom de blir overtatt av palestinske myndigheter? Jo, de som bor der vil bare bli undertrykt av diktatoriske palestinere. Istedenfor at de som nå bor der nå får sine individuelle rettigher beskyttet av staten Israel. Jeg har derfor null sympati for “palestinernes sak” som det så fint heter. Venstresidens tolkning av midt-østen konflikten hviler på falske premisser. Det er komplett umulig å diskutere disse temaene med den jevne sosialdemokrat fordi blod og jord-mentaliteten stikker så dypt i sinnet på mange mennesker. Tusen takk for dette innsiktsfulle innlegget. Det burde vært obligatorisk lesning for alle nordmenn. Selv om det i seg selv er at fascistisk krav fra min side Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Du kan med enkelthet fortsette å kritisere Norge, på samme måte som jeg også kritiserer Norge her på en annen tråd angående velferdsstaten. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du flytter ut mens du gjør det. Du kan få leve et liv som på alle måter er bedre enn det du har i dag utifra det du har sagt, minus at du får litt lengre reisevei til mor og tante. Du kan fortsette å lese norske blogger om hvor forferdelig staten Norge er, samt at du kan fortsette å diskutere det på dette internettforumet. Du kan fortsette å prøve å forandre Norge til å bli mer slik du ønsker på samme måte. Hvis Norge mot formodning skulle rukket å bli slik du ønsker det til du blir pensjonist kan du også komme tilbake å få oppleve det. Hva holder deg egentlig tilbake når du tross alt lever i en fasciststat fullt av systematiske overgrep på deg hver eneste dag? Endret 26. april 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Nå har heldigvis folk sympati for minoriteter, spesielt siden de kan være en del av en av monoritetene en dag de også. Åja, så du respekterer minoriteter sin rett til å komme i majoritet! Men du vil ikke respektere individualister sin rett til å leve i fred fra overgrep? Det er bare det at omtrent ingen er enige med deg at skatt er tyveri. Hva så? Jeg kan bevise at skatt ikke er frivillig. Skatt er tvang, og de som ikke vil betale trues med fengselstraff. Har du virkelig ikke mer respekt for dine medmennesker enn at du vil true med å kaste dem i fengsel om de ikke betaler for det du mener de bør bruke pengene sine på? Fakisk hvis skatt er tyveri, gjør det deg en kriminell fordi du har aksptert tyvegods. Så du mener at dersom jeg blir kastet i fengsel for å tviholde på mine egne penger, bør jeg takke nei til fengselsmat og i stedet dø av sult fordi maten er tyvegods? Du må være bra hjernevasket av en giftig ideologi for å komme til slike konklusjoner. Du er kollektivist. Du tråkker gjerne på individet for å få det som du og flertallet vil. Det verste er at det ikke engang ser ut til å plage deg LITT. Du er så nedsunket i kollektivistisk propaganda at du ser det som den største selvfølge at du og flertallet ditt skal kunne brøyte dere fram mens dere plyndrer mindretallet for verdiskapningen sin og bruker det på det DERE har lyst på, mens dere roper nedlatende "Sånn fungerer demokrati!" Hva holder deg egentlig tilbake når du tross alt lever i en fasciststat fullt av systematiske overgrep på deg hver eneste dag? Mangel på bedre alternativer. Pluss et ønske om å ikke bli landsforvist og la dere onde kollektivister vinne. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Det finnes mange alternativ som er betraktelig bedre enn Norge, selv om du aldri vil få ditt ønskesamfunn, noe ingen i verden har eller vil få. Du vil med andre ord stå på ditt og la deg bli forgrepet av onde fascister hver eneste dag bare for å være prinsippfast? Enten så får du en dag Nobels fredspris for dine lidelser for friheten, hvis ikke dør du som en veldig bitter mann. Endret 26. april 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det er nettopp det jeg ikke vil. Jeg blir i Norge fordi det er det beste alternativet i skrivende stund. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvordan kan Norge være det beste alternativet når du blir forgrepet på av fascistiske nynazister hver eneste dag? Du kan skaffe deg en like fin jobb, vennekrets og nettverk i utlandet. Hvis du er oppegående nok til å ha forskjellig tankegang enn resten av kollektivistene i Norge har du sørget for å planlegge for dette gjennom livet. Dermed er heller ikke kone og barn noe hindring. Du kan fortsette å påvirke nordmenn til å forandre standpunkt via dette forumet, og kan fortsette å lese norske blogger og tvsendinger om hvor jævlig det er i det fascistiske gamlelandet. Med mindre du har noe annet å utsette på å emigrere ut i fra det du har sagt til nå, er det eneste som forhindrer deg din egen mor og tante. Evt. at kjeften er større enn ballene... Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hvordan kan Norge være det beste alternativet når du blir forgrepet på av fascistiske nynazister hver eneste dag? For det første, har jeg ikke sagt et ord om nynazister. For det andre, er det ikke gitt at det beste alternativet er bra. På tide med et kurs i logikk, kanskje? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) 2. Du er i hvert fall en ærlig nazist. Endret 26. april 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Skiller du heller ikke mellom nybakt brød og bakt brød? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Nynazisme er en betegnelse som brukes om nazisme etter WW2. Men for all del, jeg ser ikke hva som er så mye bedre av å bli forgrepet av fascistiske nazister i stedet for fascistiske nynazister, men det kan vel du kanskje forklare i og med at du benytter disse ordene så ofte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå