Gå til innhold

Hva er det vi vil frem til med likestillingen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har i likhet med bl.a. Camlon her emigrert.

Angående at du ikke vil klare å omvende nordmenn i løpet av din levetid er det bare realitetene mtp. hvordan samfunnet er i dag og hvor lang tid det eventuelt vil ta å få til en forandring.

Siden du anser den sosiale tryggheten og din familie i Norge som såpass viktig (venner og nettverk får du like lett i utlandet bare en er konsekvent på valget en tar) kan jeg ikke se annet enn at du er relativt fornøyd med hvordan Norge totalt sett er og at reguleringene i det store og det hele ikke er så begrensende på ditt liv slik du uttrykker her med ekstremord som facistiske overgrep.

At den norske staten er mindre fascistisk enn andre stater, betyr ikke at den norske staten gjør jobben sin slik den skal.

Lenke til kommentar

Angående at du ikke vil klare å omvende nordmenn i løpet av din levetid er det bare realitetene mtp. hvordan samfunnet er i dag og hvor lang tid det eventuelt vil ta å få til en forandring.

Siden du anser den sosiale tryggheten og din familie i Norge som såpass viktig (venner og nettverk får du like lett i utlandet bare en er konsekvent på valget en tar) kan jeg ikke se annet enn at du er relativt fornøyd med hvordan Norge totalt sett er og at reguleringene i det store og det hele ikke er så begrensende på ditt liv slik du uttrykker her med ekstremord som facistiske overgrep.

At den norske staten er mindre fascistisk enn andre stater, betyr ikke at den norske staten gjør jobben sin slik den skal.

Lenke til kommentar

Det er mulig Hong Kong har en friere økonomi enn Norge, men hvordan det står til med den sosiale friheten der er jeg usikker på. Uansett har jeg jeg både familie og mine beste venner her i Norge - som tross alt er et relativt fritt land sammenlignet med de fleste andre fasciststatene i verden.

Sosiale friheter står mye bedre til i Hong Kong enn det gjør i Norge.

1. Det er ingen reguleringer på åpningstider

2. Det er ingen reguleringer på hvor og når du kan kjøpe alkohol

3. Det er ingen reguleringer på størrelse og lignende av butikker.

4. Det er få regulerunger iforholdtil utdanning og lignende.

5. Prostutisjon er også lovlig hvis du er interesert i det

etc.

Narkotika er forbudt som i Norge. Det eneste som er verre er at du ikke kan kritisere Kina høylydt og det er færre rettigheter for homofile. Altså, Hong Kong har flere sosiale rettigheter.

Hong Kong er ikke alene om å ha færre restriksjoner enn Norge på ditt sosiale liv, så jeg er enig med wilberforce at du egentlig ikke bryr deg noe særlig, fordi jeg tror dette er egentlig bare meninger du har fordi du har hengt deg fast i en ideologi og ikke fordi du faktisk bryr deg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Men jeg mistenker at du egentlig ikke bryr deg, fordi dette er egentlig bare meninger du har fordi du har hengt deg fast i en ideologi og ikke fordi du faktisk bryr deg.

Individualister er først og fremst opptatt av seg selv. Jeg vil derfor ikke flytte til Hong Kong for et prinsipp sitt skyld, og ofre familiebånd og venner.

Nok om det.

Vennligst svar på disse spørsmålene:

1. Har staten sine rettigheter fra folket, eller omvendt?

2. EIER staten landet Norge?

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Olympico: Det er ikke det jeg har sagt heller. Men det virker som at du trives relativt godt i Norge når du trekker fram den sosiale friheten og din familie. Det å bruke ord om staten i Norge som en fascistisk overgriper blir derfor en sterk overdrivelse.

Hadde Staten vær så forferdelig som du beskriver med dine superlativer hadde det ikke vært et vanskelig valg å ta å flytte til et annet land. En ville fått tilnærmet like gode sosiale friheter, en ville fått et like stort nettverk med like flotte mennesker, og den nærmeste familien kan en ta med seg og resten kan en besøke like ofte som de fleste antakeligvis gjør i dag allerede.

Edit Camlon: Singapore sist, men jeg reiser en god del og befinner meg ulike plasser alt etter type prosjekt. Og liker selvfølgelig å nyte lange opphold i hjemlandet... :)

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

det virker som at du trives relativt godt i Norge når du trekker fram den sosiale friheten og din familie.

Det er riktig. Dog dårligere og dårligere for hver dag som går, tatt i betraktning politikken som føres. Jeg utelukker ikke emigrering ved et senere tidspunkt dersom den personlige friheten i Norge fortsettes å innskrenkes, samtidig som det finnes alternative stater som gjør det den skal: bestkytte individuelle rettigheter.

Det å bruke ord om staten i Norge som en fascistisk overgriper blir derfor en sterk overdrivelse.

Nei. Når man bruker vold til annet enn selvforsvar, er man en overgriper. Når man setter kollektivets interesser foran individets interesser, er man fascistisk.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

1. Har staten sine rettigheter fra folket, eller omvendt?

2. EIER staten landet Norge?

1. Folket stemmer demokratisk inn hvordan Norge skal bli styrt, så staten får sine rettigheter fra folket.

2. Jepp.

1. OK, du mener altså at staten får sine rettigheter fra folket. Oppfølgingsspørsmål: Har et individ rett til å ta eiendommen til et annet individ med makt?

2. Hvor har staten fått denne eiendomsretten fra? Klarer du å forsvare denne eiendomsretten uten å ty til Hitlers blod og jord-argumentasjon?

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

1. OK, du mener altså at staten får sine rettigheter fra folket. Oppfølgingsspørsmål: Har et individ rett til å ta eiendommen til et annet individ med makt?

2. Hvor har staten fått denne eiendomsretten fra?

1. Jepp, staten kan ta eiendommen til en annen person om de trenger eiendommen til et annet viktig formål. Men huset må takseres og staten må gi den summen til eieren.

2. Folket som støtter dem.

Klarer du å forsvare denne eiendomsretten uten å ty til Hitlers blod og jord-argumentasjon?

Hitler pustet luft, du puster luft. Det gjør deg til en hitler? Blod og jord betyr bare at de som bor i et land har rett til deres naturressusser.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

1. Jepp, staten kan ta eiendommen til en annen person om de trenger eiendommen til et annet viktig formål.

1. Du mener altså at staten har rettigheter som individene ikke har. Eller mener du at alle mennesker har rett til å ta eiendommen til andre mennesker om de trenger den til et viktig formål?

2. Du mener altså at mennesker som støtter en organisasjon kan gi denne organisasjonen eiendomsrett over et landområde som menneskene selv ikke eier?

Kan jeg og andre mennesker som støtter McDonalds gi McDonalds eiendomsretten over ditt hus?

Blod og jord betyr bare at de som bor i et land har rett til deres naturressusser.

Og dette støtter du? Det faktum at du er født innenfor Norges grenser gjør at du eier oljen på norsk sokkel og kan bruke vold til å ta den fra de som har blandet arbeidet sitt med oljen og gjort at den kan utnyttes?

Dere nasjonalsosialister er ikke det spor bedre enn andre kollektivister. Mens dere diskriminerer mellom mennesker av ulik nasjonalitet, diskriminerer rasister mellom mennesker av ulik hudfarge og sexister mellom mennesker av ulikt kjønn. Du er ikke det spor bedre. Du er et ondt menneske.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

1. Jepp, staten kan ta eiendommen til en annen person om de trenger eiendommen til et annet viktig formål.

1. Du mener altså at staten har rettigheter som individene ikke har. Eller mener du at alle mennesker har rett til å ta eiendommen til andre mennesker om de trenger den til et viktig formål?

2. Du mener altså at mennesker som støtter en organisasjon kan gi denne organisasjonen eiendomsrett over et landområde som menneskene selv ikke eier?

Kan jeg og andre mennesker smo støtter McDonalds gi Mcdonalds eiendomsretten over ditt hus?

1. Staten har rettigheter individene ikke har.

2. Jepp, slik fungerer verden. Folk innenfor et avgrenset område bestemmer hvordan landet skal bli styrt.

Nope, fordi du er under en stat som ikke vil tilatte deg å gjøre det. Du kan prøve, men du vil havne i fengsel.

Lenke til kommentar

2. Jepp, slik fungerer verden. Folk innenfor et avgrenset område bestemmer hvordan landet skal bli styrt.

1. Hvor har staten disse rettighetene fra? Sa du ikke nettopp at staten har fått delegert rettighetene sine fra individene? Mener du at man kan delegere rettigheter man selv ikke har?

2. Blod og jord, med andre ord? Du stiller deg bak den nasjonalsosialistiske ideologien?

Lenke til kommentar

1. Hvor har staten disse rettighetene fra? Sa du ikke nettopp at staten har fått delegert rettighetene sine fra individene? Mener du at man kan delegere rettigheter man selv ikke har?

2. Blod og jord, med andre ord? Du stiller deg bak den nasjonalsosialistiske ideologien?

1. Individene bestemmer at staten er de eneste som har rettighet til å kunne frata andre eiendom. Altså, makten kommer fra individene. Hvis nordmenn sa at de ikke hadde den rettigheten lenger, ville de ha mistet den.

2. Ja, jeg støtter at de som bor i et land har andre rettigheter enn de som bor i et annet land. Tenk på det som en eindomsrett, hvor du kan kontrolere eiendommene dine, mens staten kan kontrolere sine eiendommer. Og det har lite med Hitler å gjøre. Som sagt, Hilter pustet luft, du puster luft. Gjør det deg til en Hitler?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

1. Individene bestemmer at staten er de eneste som har rettighet til å kunne frata andre eiendom. Altså, makten kommer fra individene. Hvis nordmenn sa at de ikke hadde den rettigheten lenger, ville de ha mistet den.

2. Ja, jeg støtter at de som bor i et land har andre rettigheter enn de som bor i et annet land.

1. Du mener altså at en gruppe individer A kan gå sammen og bli enige om å gi en annen gruppe mennesker B retten til å gjøre noe mot en tredje gruppe mennesker C, som A selv ikke har rett til?

2. Du er i hvert fall en ærlig nazist.

Til forskjell fra nazister, rasister, sexister og andre kollektivister, mener vi individualister at ALLE mennesker har like rettigheter, uavhengig av nasjonalitet, rase, kjønn eller andre ubetydelige faktorer.

Lenke til kommentar

Når du bruker ord som nazisme på den vanlige oppfatning av nasjonal eiendomsrett skjønner jeg virkelig ikke hva du har å gjøre i Norge når det finnes så mange og tilgjengelige alternative i verden. Enten så må du ha en vanvittig flott svigermor du liker å besøke, hvis ikke så har du det nok mer i kjeften enn noe annet.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...