Gå til innhold

Hva er det vi vil frem til med likestillingen?

Anbefalte innlegg

Jo, fordi det er du som kommer med påstand om at den kontrakten eksisterer. Bevisbyrden ligger dermed på deg. Du må bevise at kontrakten eksisterer, og at den er skrevet under av meg.

Du skriver heller ikke under på noen kontrakt når du går og handler i butikken, eller spiser på restaurant. Det er fordi det er helt utvetydig hva kontrakten går ut på. Du var fullt klar over hvordan samfunnet fungerer før du begynte på videregående, og at du resten av livet må betale skatt for å betale for slike velferdsgoder.

EDIT: Fikset sitat

Endret av flammekaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke har sett kontrakten er ikke mitt problem.

Du skriver heller ikke under på noen kontrakt når du går og handler i butikken, eller spiser på restaurant. Det er fordi det er helt utvetydig hva kontrakten går ut på. Du var fullt klar over hvordan samfunnet fungerer før du begynte på videregående, og at du resten av livet må betale skatt for å betale for slike velferdsgoder.

Netopp, mange kontrakter i livet er muntlige. F.eks. når du kjøper fra en butikk inngår du en avtale. Den avtalen sier at du gir så mye for den varen, og det er en del lover rundt dette regelverket. Poenget var?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Olympico, jeg har oppservert tendenser lik marxsisten's retorikk.

Skatt = pedofili og overgrep

Vennligst benytt et annet ordvalg og setninger, du taper ytterlige troverdighet med slik svada. Selvfølgelig kan du fortsette med slike irrelevante sammenligninger, men dette er et råd som jeg anbefaler deg å følge

Lenke til kommentar

Du skriver heller ikke under på noen kontrakt når du går og handler i butikken, eller spiser på restaurant.

Det er riktig. Men her beveger du deg inn på andres eiendom, og må følge reglene der.

Skatt = pedofili og overgrep

Aldri hevdet at skatt = pedofili.

Tvungen skatt er et overgrep mot enkeltindividets rett til å bestemme over eget liv.

Jeg vet at du en desillusjonert kollektivist som ikke respekterer individuelle rettigheter, og du ser derfor ikke at tvungen skatt er galt.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Jeg er ikke for likestilling; Heller synes jeg kvinner bør få litt mer makt og høyere lønn fordi de lettere havner utenom arbeidslivet på grunn av at de av og til må ta seg tid til å produsere nye borgere. Er for dårlig og med denne barne-bidrags ordningen som er; De får alt for lite og kvinner sliter seg ihjel for å forsørge borgere med udugelige fedre. Spørs om det ikke bør være en grunn lønn for å være kvinne siden det innebærer et tyngre samfunnsansvar enn det å være mann.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Visste du at du sannsynligvis er en nazist/nasjonalsosialist? Les blogginnlegget Blod og jord for å finne det ut!

Spørs om det ikke bør være en grunn lønn for å være kvinne siden det innebærer et tyngre samfunnsansvar enn det å være mann.

Går det an å bli mer kollektivistisk enn dette? :nei:

Lenke til kommentar

Visste du at du sannsynligvis er en nazist/nasjonalsosialist? Les blogginnlegget Blod og jord for å finne det ut!

Spørs om det ikke bør være en grunn lønn for å være kvinne siden det innebærer et tyngre samfunnsansvar enn det å være mann.

Går det an å bli mer kollektivistisk enn dette? :nei:

Dette vet du utmerket godt er sant. Trenger ikke å diskutere opplagte sannheter.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for likestilling; Heller synes jeg kvinner bør få litt mer makt og høyere lønn fordi de lettere havner utenom arbeidslivet på grunn av at de av og til må ta seg tid til å produsere nye borgere. Er for dårlig og med denne barne-bidrags ordningen som er; De får alt for lite og kvinner sliter seg ihjel for å forsørge borgere med udugelige fedre. Spørs om det ikke bør være en grunn lønn for å være kvinne siden det innebærer et tyngre samfunnsansvar enn det å være mann.

Ja, for kvinner og menn er helt homogene grupper med ingen individuelle forskjeller.

Du vet at det finnes fedre som passer på barn de også, og sannsynligvis hadde det vært enda flere om retten hadde vært mer nøytrale i barnesaker. Men allikavel skal dama som sitter hjemme uten barn få støtte, mens mannen som sitter å passer på to barn får ingenting. Hva med å fokusere på at vi er individer med egne meninger, drømmer, og handliger?

Lenke til kommentar

Bor du i Norge?

Hvis ja, har du planer om å flytte ut fordi det må jo plage livet av deg å vite at samfunnet ikke vil bli i nærheten av det du vil ha i løpet av din levetid?

Det er merkelig, hvordan de som er ekstreme politisk nesten alltid blir hjemme og syter, mens de som er mer moderate, men forsatt i utakt med norsk politikk ofte emigrerer.

Jeg tror det kommer av at de har hengt seg fast i en ideologi og tror dermed på alt i den ideologien, men personlig bryr de seg ikke og foretrekker egentlig å bo i Norge istedenfor f.eks. Hong Kong.

Lenke til kommentar

Hva med å fokusere på at vi er individer med egne meninger, drømmer, og handliger?

Jeg registrerer at du faktisk har begynt å bruke individualistiske argumenter! Fortsett med det.

:thumbup:

ekstreme politisk

Hva forteller det om samfunnet du bor i når det har blitt ekstremt å mene at man har rett til å bestemme over sitt eget liv, og at vold kun er legitimt i selvforsvar?

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Hong Kong ville passet deg mye bedre enn Norge f.eks.

Ellers ville også mange plasser i USA passet mye bedre enn Norge samt at den kulturelle forskjellen ikke ville blitt like stor.

Har du tenkt på det eller vil du fortsette å prøve å omvende nordmenn noe du neppe vil klare i din levetid?

Lenke til kommentar

har du planer om å flytte ut fordi det må jo plage livet av deg å vite at samfunnet ikke vil bli i nærheten av det du vil ha i løpet av din levetid?

Hvor skal jeg flytte?

Hva med Hong Kong? Mange andre sør-asiatiske land er også ganske frie. F.eks. Taiwan, Singapore og Sør-Korea.

I tilegg vil du til et vestlig land, kan du f.eks. dra til USA. Fordelen med USA er at det finnes steder hvor alle er ekstremt høyrevridde så meningene dine vil bli i langt større grad akseptert.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hong Kong ville passet deg mye bedre enn Norge f.eks.

Det er mulig Hong Kong har en friere økonomi enn Norge, men hvordan det står til med den sosiale friheten der er jeg usikker på. Uansett har jeg jeg både familie og mine beste venner her i Norge - som tross alt er et relativt fritt land sammenlignet med de fleste andre fasciststatene i verden.

Har du tenkt på det eller vil du fortsette å prøve å omvende nordmenn noe du neppe vil klare i din levetid?

Du er med andre ord fast bestemt på aldri å respektere individets rett til å bestemme over eget liv?

Endret av Olympico
Lenke til kommentar

Nei, jeg har i likhet med bl.a. Camlon her emigrert.

Angående at du ikke vil klare å omvende nordmenn i løpet av din levetid er det bare realitetene mtp. hvordan samfunnet er i dag og hvor lang tid det eventuelt vil ta å få til en forandring.

Siden du anser den sosiale tryggheten og din familie i Norge som såpass viktig (venner og nettverk får du like lett i utlandet bare en er konsekvent på valget en tar) kan jeg ikke se annet enn at du er relativt fornøyd med hvordan Norge totalt sett er og at reguleringene i det store og det hele ikke er så begrensende på ditt liv slik du uttrykker her med ekstremord som facistiske overgrep.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...