aluxez Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 så du nest siste episode av hjernevask. Der fikk du høre en ganske trist historie fra virkeligheten om en afrikaner som kom til norge som fotballspiller og som senere utdannet seg men som aldri ifkk jobb enda han søkte og søkte. Det var ingen språkbarriere. Nordmenn er blant de mest fordomsfulle i verden, men vi tør ikke å innrømme det, og i de fleste tilfeller er vi faktisk ikke klar over det heller. Men hvem er det ikke som har tatt seg selv i å tenke rasistiske tanker? Men faktum er at immigranter har vanskelig for å få seg arbeid i Norge. Jeg TROR for eksempel det er mye lettere for svarte å få jobb av hvite i USA, enn det er i norge. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg har noe med om jeg ikke får en jobb pga at en arbeidsgiver synes jeg har for blåe øyne. Det er hans valg. Ingen har plikt til å opprette arbeidsplass til deg. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg føler det er viktigere å få bukt med diskrimineringen mot utlendinger fordi den er så uendelig mye mer omfattende. Hvilken rolle spiller det for INDIVIDET om det blir diskriminert fordi han er neger eller fordi han er norsk? Du er kollektivist. grunnen til at slik "diskriminering" er nødvendig er at utlendinger blir diksriminert i andre jobber. Så du vil løse et diskrimineringsproblem med mer diskriminering? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg synes det er viktig å sørge for at utlendinger kommer inn i arbeidslivet for å bli integrert. Om diskriminering av nordmenn er løsningen, så helliger målet middelet. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Those who want to start the study of human action from the collective units encounter an insurmountable obstacle in the fact that an individual at the same time can belong and—with the exception of the most primitive tribesmen—really belongs to various collective entities. The problems raised by the multiplicity of coexisting social units and their mutual antagonisms can be solved only by methodological individualism. - Mises Endret 21. april 2010 av Olympico Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 så du nest siste episode av hjernevask. Der fikk du høre en ganske trist historie fra virkeligheten om en afrikaner som kom til norge som fotballspiller og som senere utdannet seg men som aldri ifkk jobb enda han søkte og søkte. Det var ingen språkbarriere. Nordmenn er blant de mest fordomsfulle i verden, men vi tør ikke å innrømme det, og i de fleste tilfeller er vi faktisk ikke klar over det heller. Men hvem er det ikke som har tatt seg selv i å tenke rasistiske tanker? Men faktum er at immigranter har vanskelig for å få seg arbeid i Norge. Jeg TROR for eksempel det er mye lettere for svarte å få jobb av hvite i USA, enn det er i norge. Det er nok sant, men det kommer av den politiske korrektheten i Norge, hvor man skal prove a opptre sa snilt som mulig. Skepsisen kommer av at folk er for innvandring fordi de onsker a hjelpe, men ikke fordi de onsker flere asylsokere og lignende i Norge. I tilegg er det noen innvandre som er elendige arbeidstakere, og det er veldig vanskelig a sparke selv om de stjeler eller ikke gjor jobben sin ordentlig. Losningen pa dette problemet, mener du skal bli lost med a diskriminere etniske norske for a gjore det enklere for innvandre a komme inn i arbeidsmarkedet. Tror du virkelig det kommer til a lose problemet. Tror du ikke det vil fore til enda mer skepsis, og at innvandre far et rykte for at de far jobber foran etniske nordmenn. Jeg tror det vil bare fore til enda mer konflikter, og det vil forsatt vare vanskelig for dem a fa en jobb fordi det er vanskelig a kontrolere privat sektor. Faktisk losningen burde ha vart 1. Gjore det lett a sparke ansatte, spesielt i starten. 2. Fjern all diskriminering basert pa etnisitet og sla ned pa diskriminering begge veier. I tilegg ville det nok ha hjulpet om man 3. Sluttet a ta imot masse asylsokere som forer til at etniske nordmenn far et darlig inntrykk av innvandre generelt og vil ikke ansette dem. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Den diskrimineringen som er mot nordmenn synes jeg er så minimal at jeg ikke gidder å bry meg engang-. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Den diskrimineringen som er mot nordmenn synes jeg er så minimal at jeg ikke gidder å bry meg engang-. Du respekterer altså ikke individets rett til å bestemme over eget liv. Det sier det meste om deg. Du en en maktsyk fascist som vil bruke tvang til å styre andres liv. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Å, kaller vi hverandre navn nå? du er en egoistisk hjerteløs kreasjonist som vil benytte enhver mulighet til å utbytte folk. returnere til debatten, eller fortsette? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Olympico:: Du setter ting ut av sammenheng for å ha et vagt håp om å kanskje en dag oppleve å få et argument. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Å, kaller vi hverandre navn nå? Du har jo innrømt selv at du ønsker å gripe inn med makt i fredelige menneskers liv. Ikke mer å diskutere. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Da lever du i en annen virkelighet enn det vi andre gjør. Hadde du spurt 1000 mennesker på gaten om de opplevde dagens samfunn som fascistisk hadde kansje 2 stykker svart ja. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Du har selv innrømmet at du vil gripe inn i livet til fredelige mennesker. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det betyr ikke at man er fascist. http://no.wikipedia.org/wiki/Fascisme Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg holder meg til Mussolinis definisjon: "Alle skal med, ingen slipper unna." Bruk hvilken definisjon du vil. Poenget er at du vil gripe inn med voldsmakt i livene til fredelige mennesker, og dette gjør at du ikke fortjener å bli møtt med respekt. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Så du har ingen respekt for 99% av folkene du møter i daglilivet? Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg forhånndsdømmer ingen. Det er kollektivistisk. Men når folk innrømmer at de ønsker å gripe inn i livet mitt med voldsmakt, mister jeg respekten for dem. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Så du klarer ikke å ha respekt for folk som har andre politiske synspunkt enn deg? Ganske smålig egentlig. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg respekterer ikke de som ikke respekterer min rett til å bestemme over eget liv. Ganske logisk egentlig. Endret 21. april 2010 av Olympico Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 DLF-ere er ikke akkurat kjent for å ha mye til sosiale antenner, så jeg er ikke overrasket. Nuvel, om du bare lot andre ha sine politiske ståsteder akkurat som vi lar deg ha dine, så hadde det ikke vært noe problem. Men du klarer ikke det uten å nedverdige deg til å kalle folk fascister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå