Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gammel flamme er tilbake, men jeg sliter litt! Hva har skjedd? hva burde jeg gjøre?

Gjest Sebastian

Anbefalte innlegg

Gjest Sebastian

Hei folkens!

Jeg er i en liten rar situasjon tror jeg, eller det føles i hvert fall slik. For et par år siden traff jeg en jente som jeg likte utrolig godt, alt gikk fint, vi holdt på en stund også fant hun ut at dette ikke ville fungere.. Knust som jeg var måtte jeg jo godta dette også gå videre med livet mitt. I ettertid har vi holdt litt kontakt, utrolig lite egentlig. Men nå i litt over 2 mnd så har vi hatt mye kontakt sammen, å da starter min lille case.

I over 2mnd nå har hun hele tiden sendt koslige meldinger og sagt fine ting konstant til meg, men for to uker siden traff jeg henne igjen. Alt gikk bra å null stress. Men etter at jeg traff henne igjen har typ meldingene ikke vært så koslige mer, litt mer sånn dirkete meldinger, ikke noe sånt savner deg - gleder meg til å se deg igjen ect. JEg syntes dette var veldig merklig, fordi vi har funnet på en del i ettertid, sovet hos henne og kysset henne utallige ganger.. Men de koslige meldingene har blitt helt fraværende etter vi møttes første gang siden alt gikk til helvette for x antall år siden.

Jeg har en følelse at hun vet på en måte at hun har meg rundt lille fingeren. Jeg har mange ganger hatt lyst til å ikke sende melding til henne, kutte ned på hva jeg sier og vente til hun sender først, men det er faen meg ikke alltid like lett. Jeg får på en måte litt dårlig samvittighet for at jeg ikke tar kontakt, sier fine ting eller sender med et par smilyes! Syke greier når man liker en jente så godt!

Det føles liksom som at er den som "maser" mens hun er den som får "maset". Er jeg som spørr om vi kan finne på noe, noe som vi også gjør. Men det blir jo litt teit at jeg er den personen som alltid spørr. Det kan jo hende at alt er helt fint, men når du selv synes det er litt rart at meldingene ble så forskjellige etter første møte så begynner man å lure litt.. I hvert fall når man har blitt såret av den samme personen engang tidligere.

Det kan kansje virke som at denne posten er litt rotete, men hele systemet mitt er litt rotet nå, derfor tenkte jeg at det må være en eller annen der ute som kanskje har noen tips :)

Noen tips jeg har fått fra kompiser er som følge:

- Ikke svar på meldinger med engang, heller "pin" henne litt.

- Kutt ned på smileys.

- Ikke mas på hu, la henne ta kontakten.

- Ikke still henne undøvendige spørsmål i meldinger.

Det jeg egentlig trenger er en sort of tutorial for hvordan man kaprer en kjæreste, hvordan spille korta riktig. Men det finnes vell ingen poster om dette? hehe.. Er ganske ny på kjærste fronten, er en ung mann som studere å slikt. Men har aldri hatt kjæreste, har alltid vært nesten for min del.

**Jeg vet at sjaulsi spillet kan fungere fint, men jeg klarer ikke å spille det spillet. Hu jeg jenta er sykt sjaul fra før på jenter venner jeg har. Typ, om jeg kommenterer en status på facebook så blir hun litt sur, hun synes jeg har en flørtete tone, sort of? Tror kanskje det ikke fungerer å spille sjalusi kortspillet da, jeg tror i hvert fall at jeg ikke klarer det.. Jeg legger meg alltid flat for det hun sier, er faen meg som en nikkedokke, fordi jeg tror at da løser alt seg... Vil ikke at hun skal føle seg truet eller at hun skal bli sur, da kommer jeg garrantert til å sende mange meldinger eller ringe, forså å si sorry blablabla.. **

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tips jeg har fått fra kompiser er som følge:

- Ikke svar på meldinger med engang, heller "pin" henne litt.

- Kutt ned på smileys.

- Ikke mas på hu, la henne ta kontakten.

- Ikke still henne undøvendige spørsmål i meldinger.

Bare synd denne "teknikken" begynner å bli ganske så kjent blandt de fleste. Alle sier jo det hver gang det er snakk om det samme. Hva om hun spiller slik tilbake? Ender jo bare opp med at en av dere sprekker til slutt eller at dere ikke sier noe til hverandre i det hele tatt :hmm:

Morsomt tankegang. Hva om begge tenker "La han/hun ta kontakt"

Lenke til kommentar

Du har hatt sterke følelser for ho før, kan det vere at du har savna følelsane, ergo dei kom tilbake når du fekk kontakt med ho igjen, men at det ikkje er "ekte" følelser?

Det er ikkje noko gale i å ikkje kontakte ho på ei stund, men viss du veit at ho skal noko spesielt, så kan du jo spørre korleis det var osv. Prøve å begrense det til du har noko du faktisk lurer på, enn å sende melding for den minste ting.

Og du finner nok ingen step by step forklaring på korleis du kaprer ein kjæreste. Det beste er nok berre å vere deg sjølv, så skjer det noko så skjer det noko. Ingen vits i å stresse, og som sagt. Ho har jo tross alt såra deg før.

Viss du er litt meir avslappa i korleis du skriver og snakker med ho, så er det det beste.

Men eg lurer litt på alderen din, med tanke på at du seier at det er eit par år sidan dere prøvde sist og at du har liten erfaring på kjæreste fronten.

Er nok andre her som kan gi deg betre råd enn mine, men er ihvertfall ein begynnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...