nestbest Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei! Jeg har sett meg ut en meget bra data-pakke på komplett.no Problemet er bare det at det følger med en nec dvd-brenner! Jeg har ikke peiling på hva jeg skal med en dvd-brenner. Hva bruker man en dvd brenner til?? Jeg har ikke video-kamera eller noe sånt. Kan man brenne filmer man har lasta ned og se dem på playstation???? Også lurte jeg på en ting til: Hadde tnekt til å kjøpe cd-brenner i tilegg men trenger jeg det??- Kan en dvd brenner brenne software??? som f.eks programmer og spill?? Please svar fort folkens!!! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Det er ikke noe poeng å ha store bosktaver i overksiften. Ditt innleg er ikke noe viktigere enn andres, og om alle skulle bruke store boskstaver i overksiften ville det bli veldig rotete her. Du kan bruke en Dvd brenner til å ta sikkerhetskopi av dine DVD'er. Du kan nesten 100% sansynlig brenne vanlige cd er på den også. Ellers er det jo greit å sikkerhetskopiere på en DVD, er 4,7Gb plass. Blir nokk mer å mer vanlig med multimedia som er så stor at det er en fordel ed DVD frammfor CD. Lenke til kommentar
guom Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Først og fremst bruker du DVD-brenner til å brenne DVD-filmer(i tilfelle du ikke visste det), Når du har brent en DVD-film(husk at du egetlig bare har lov til å brenne dine egne, ellers er du liksom fyfy og på kanten med loven) kan du se på den i en DVD-spiller som tar imot brente plater, noen spillere gjør det, andre ikke, så se på spesifikasjonene på spilleren. Playstation 2 derimot tar ikke i mot brent plater, jeg har en kamerat med en chippet ps2, men likvel tar den ikke i mot brente DVD, kun orginale NTSC ps2-spill. En DVD-brenner kan brenne vanlig cd-er også. Lenke til kommentar
southhome Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 En DVD-brenner kan brenne dvd , vanlige cdr og cdrw og brukes som dvdspiller eller vanlige cd-er ( også musikk ) . Altså stort sett alt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Personlig har jeg nettopp tatt backup av MP3-samlingen min, nå står alle filmsnuttene for tur (bilfilmer o.l.). Det er noe dritt å brenne et lass med CD-plater for å ta backup. Og så kommer jeg til å brenne en del DVD'er som jeg har filmet selv. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Ja ok.... Sorry for at jeg brukte store bokstaver og det var ett rotete oppsett.! Så konklusjonen er at jeg ikke trenger en vanlig cd brenner?? Jeg har jo playstation så jeg får vel ikke sett det på den da.... Men hva med musikk cd-er og sånt, som jeg kan brenne med en cd brenner.. kan man det med en dvd-brenner?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. en DVD er jo et ypperlig sted å legge backupen av HDD på. Mye plass! Kjør en sikkerhetsoppdatering og brenn den ut. Alltid kjekt å ha Ellers er det jo fint hvis du har masse filmer eller noe på HWW som du vil ta med til kamerat og ikke gidder kjøpe 50+ CDer Masse muligheter, og det blir enda flere fremover i tiden Hvis du har DVD-spiller kan du nok brenne ut musikk til DVDen og høre på den.. (tror jeg, aldri prøvd selv da jeg ikke har DVD-spiller utenom på PCen ) Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Men det står at det er en NEC DVD Brenner-DVD+R/+RW Da kan jeg altså brenne programmer, musikk cd-er og dvd filmer ikkesant?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja, den funker akkurat som en vanlig CD-brenner, bare at den i tillegg har mulighet for å brenne DVD. Lenke til kommentar
southhome Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja ok.... Sorry for at jeg brukte store bokstaver og det var ett rotete oppsett.! Så konklusjonen er at jeg ikke trenger en vanlig cd brenner?? Jeg har jo playstation så jeg får vel ikke sett det på den da.... Men hva med musikk cd-er og sånt, som jeg kan brenne med en cd brenner.. kan man det med en dvd-brenner?? Ja , de brenner stort sett alt. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du kan se på brente dvd'er på Playstation 2. Bare husk å brenne som PAL. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Ok! Tusen Takk for alle svarene! Dermed kjøper jeg ikke cd-brenner, men bare pc pakka med en dvd brenner! Det hørtes jo helt topp ut med cd og dvd brenner i samme brenner! Gleder meg til å få ny data! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå