Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er faktisk ikke vi eller finn som sitter med ett ansvar her, merkevareinnhaver sitter med undersøkelsesplikten. Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss? Tja innføring/salg av kopivarer er ulovlig her til lands. du sa jo selv Ingen salgsplasser er bukt med dette å det er fordi det er en generell toleranse for dette blandt oss, hvis dette svir så jævlig som det gis uttykk for i forumet burde man kanskje begynne å bearbeide alle man kjenner i riktig retning. Alle her på forumet har venner og bekjente som handler kopivarer over en lav sko. Dere vet om problemet men slår ikke ned på det fordi resten gjør ikke det heller. Dere vet det er ulovlig innføre/selge disse varene men tar penger for formiddlingen av disse. Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss? Når dere med full viten tar betalt for formidling av ulovlige varer uten slå ned på det kan dere vel ikke stå helt uten ansvar... Visste du det at kjente merkevarebutikker tar inn kopivarer selv å blander det med ekte varer innimellom for å piffe opp omsetningen sin? Det gjøres med viten å vilje fordi de vet at du og jeg ikke kan se eller hevde at varen er uekte. Hverken du eller jeg kan garantere at en vare er fake hvis ikke selgeren selv skriver dette i annonsen sin eller det påpekes ved kontroll. Som tidligere beskrevet finnes det utallige måter en selger kan kvitte seg med EKTE varer til spottpris, enten i mengder eller en og annen, denne varen vil alle oppfatte som fake da man faktisk ikke tenker på mulighetene for at varen kan selges så billig. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Visste du det at kjente merkevarebutikker tar inn kopivarer selv å blander det med ekte varer innimellom for å piffe opp omsetningen sin? Det gjøres med viten å vilje fordi de vet at du og jeg ikke kan se eller hevde at varen er uekte. Kan du dokumentere dette, Mr Qxl? Eneste slikt tilfelle jeg husker var butikken Flava i Oslo, som såvidt jeg husker ble busta for det. Er det forresten greit for QXL å bidra til noe ulovlig fordi andre butikker gjør det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tor har dog et poeng med at det langt ifra er så trivielt som enkelte framstiller det å bestemme om noe er et ulovlig produkt. AtW Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Visste du det at kjente merkevarebutikker tar inn kopivarer selv å blander det med ekte varer innimellom for å piffe opp omsetningen sin? Det gjøres med viten å vilje fordi de vet at du og jeg ikke kan se eller hevde at varen er uekte. Hverken du eller jeg kan garantere at en vare er fake hvis ikke selgeren selv skriver dette i annonsen sin eller det påpekes ved kontroll. Som tidligere beskrevet finnes det utallige måter en selger kan kvitte seg med EKTE varer til spottpris, enten i mengder eller en og annen, denne varen vil alle oppfatte som fake da man faktisk ikke tenker på mulighetene for at varen kan selges så billig. Det var jeg ikke klar over. Om du kan si hvilke, så kan vi få sendt inn en anmeldelse snarest. Om jeg kjøper en Peak-jakke til 3-4-5000, så hadde jeg selvsagt krevd penger tilbake om det viste seg at jakken var fake. http://www.nordlys.no/nyheter/article4855280.ece http://www.dn.no/arkiv/article43086.ece Det er et problem, og det hjelper ikke at salgskanalene tydelig synes det er greit at forbrukerne blir lurt. Forøvrig flott at QXL her viser sin holdning til problemet. Lenke til kommentar
Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Visste du det at kjente merkevarebutikker tar inn kopivarer selv å blander det med ekte varer innimellom for å piffe opp omsetningen sin? Det gjøres med viten å vilje fordi de vet at du og jeg ikke kan se eller hevde at varen er uekte. Kan du dokumentere dette, Mr Qxl? Eneste slikt tilfelle jeg husker var butikken Flava i Oslo, som såvidt jeg husker ble busta for det. Er det forresten greit for QXL å bidra til noe ulovlig fordi andre butikker gjør det? Jeg ser det som lite hensiktsmessig å sitte i et forum å angi folk jeg selv har kjent som har gjort dette, men du nevner flava som du vet om. Mener du at det selvfølgelig var et engangstillfelle med flava? Det er ikke greit at vi bidrar til noe ulovlig basta, men som nevnt mange ganger i forumet er ikke "press delete button" prosessen så enkel som du/dere tror. Jeg kan garantere at mange henvendelser vi har fått fra brukere har vist seg å være alt fra feil til misunnelige konkurenter. Vi har fått problemer mange ganger pga dette å vi må finne en balanse på dette. Det beste en million bedrift kan gjøre for og opprettholde balansen er å forholde seg til kvalifisert hjelp og juridiske rutiner. Du/dere er ikke kvalifisert hjelp selv om dere stusser på prisen, leveringstid eller for early release, men det er en merkevareadvokat som er hyret inn av merkevereinnehaver. Folk har meldt inn åpenbare fakes som ikke har blitt gjort noe med pga tregheter i systemet, dette skrives det om til de grader i forumene, men jeg leser sjeldent om alle de henvendelsene som blir tatt til følge. Ingen nevner at vi faktisk har fjernet hundrevis av kingston brikker ved hjelp av dere og ved hjelp av kingston. Dette skjer stort sett innen alle kategorier å saken er den samme, QXL misser 1 av 10 henvendelser å vi er drittfolk og useriøse. Er vi virkelig det fordi noe faller utenom? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er altså ok at det selges fake klær og rolexer på QXL. I følge Tor fra QXL er det QXL sin holdning pr. i dag. Hvilken holdning har dere til ulovlig salg av skarp ammunisjon? Jeg ser det ligger lassevis av dette på QXL. Jeg har ikke lov til å kjøpe skarp ammunisjon, men på QXL er det fritt frem for dem som har lyst. Et par eksempler: http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/militaereffekter/oevrig/22-hornet/v/an603586744/ http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/militaereffekter/oevrig/22-hornet/v/an603586744/ Er det greit for QXL at dere formidler varer som bryter mot Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tor har dog et poeng med at det langt ifra er så trivielt som enkelte framstiller det å bestemme om noe er et ulovlig produkt. AtW Ja, det har han. Men i det eksemplet jeg kom med, så bruker selger merkenavnet, merkevarelogoen, samtidig som han oppgir at den er inspirert. Kan ikke skjønne annet enn at det er helt klart en kopi det dreier seg om. Greit nok dersom han lot være å bruke merkenavn og logo, men det gjør han ikke. Den presenteres som «the real deal» helt til man trykker seg inn på annonsen. Han fokuserer også bildene inn på logoen, muligens for å skape et inntrykk av «ektheten» Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Syntes oppførselen til tor her er nærmest hårreisende, lurer på hvor langt opp eller for den gangs skyld langt ned han er i qxl! Holdningene deres er helt på tryne, dere sier direkte ut at dere godkjenner ulovlig varer dere VET er ulovlig kun for å tjene penger. Dere rakker ned på konkurrenter (finn.no) og går direkte til angrep på deres sikkerhet og sier dere (qxl) er langt sikrere og ditten enn det de er. Hvor er faktaen du hele tiden etterlyser? Denne saken håper jeg havner i media, jeg håper qxl får ett hardt smekk på pungen for denne oppførselen fra den profesjonelle part er som sagt helt på trynet. Klart, dere skal få svare for dere, men da på en seriøs måte, ikke slik dere fremstår her... Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Folk har meldt inn åpenbare fakes som ikke har blitt gjort noe med pga tregheter i systemet, dette skrives det om til de grader i forumene, men jeg leser sjeldent om alle de henvendelsene som blir tatt til følge. Ingen nevner at vi faktisk har fjernet hundrevis av kingston brikker ved hjelp av dere og ved hjelp av kingston. Dette skjer stort sett innen alle kategorier å saken er den samme, QXL misser 1 av 10 henvendelser å vi er drittfolk og useriøse. Er vi virkelig det fordi noe faller utenom? QXL er ikke drittfolk om dere misser noen auksjoner med svindel/fakes. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at dere aktivt tillater salg av kopier av klær, klokker, ulovlig salg av ammunisjon osv. Selv de annonsene hvor selger tydelig har oppgitt at det er kopier applauderes av QXL fordi det bringer kroner i kassa. Selvfølgelig kan dere ikke vite om det er kopier basert på lav pris o.l., men når selger skriver at det er kopier er saken biff etter min mening. QXL er drittfolk og useriøse dersom de ikke sletter annonser hvor det ikke er noen tvil. Dere kan velge: Beholde ryktet som det er i dag. Eller reparere det ved å bli mer seriøse. Deres valg, men jeg tror jeg vet hva dere velger Lenke til kommentar
Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Visste du det at kjente merkevarebutikker tar inn kopivarer selv å blander det med ekte varer innimellom for å piffe opp omsetningen sin? Det gjøres med viten å vilje fordi de vet at du og jeg ikke kan se eller hevde at varen er uekte. Hverken du eller jeg kan garantere at en vare er fake hvis ikke selgeren selv skriver dette i annonsen sin eller det påpekes ved kontroll. Som tidligere beskrevet finnes det utallige måter en selger kan kvitte seg med EKTE varer til spottpris, enten i mengder eller en og annen, denne varen vil alle oppfatte som fake da man faktisk ikke tenker på mulighetene for at varen kan selges så billig. Det var jeg ikke klar over. Om du kan si hvilke, så kan vi få sendt inn en anmeldelse snarest. Om jeg kjøper en Peak-jakke til 3-4-5000, så hadde jeg selvsagt krevd penger tilbake om det viste seg at jakken var fake. http://www.nordlys.no/nyheter/article4855280.ece http://www.dn.no/arkiv/article43086.ece Det er et problem, og det hjelper ikke at salgskanalene tydelig synes det er greit at forbrukerne blir lurt. Forøvrig flott at QXL her viser sin holdning til problemet. Jeg kan dessverre ikke utgi noen pga konsekvenser, men til dere som sikkert tenker at jeg farer med bløff kan gjerne tenke litt logisk på dette, de uærlige menneskene som finnes hos oss, finn osv finnes også som butikk eiere. De er ikke mindre umoralske i sin egen butikk når de er trygge på at de ikke blir oppdaget. Det var fint at alonia ellerno nevnte Flava som et tillfelle i tillegg til linkene som taes op i tråden. Handz Up, Flava, Uptown og Backstreet Tillfelle jeg snakker om var en bevisst handling fra merkevareselger, ikke importør, men selger som paralellimporterte sine kjente produkter å blandet de inn i beholdningen. Hvem i all verden vil beskylde en merkevareselger for å bløffe om sine egne produkter når man ikke ser eller merker forskjell? Lenke til kommentar
Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tor har dog et poeng med at det langt ifra er så trivielt som enkelte framstiller det å bestemme om noe er et ulovlig produkt. AtW Ja, det har han. Men i det eksemplet jeg kom med, så bruker selger merkenavnet, merkevarelogoen, samtidig som han oppgir at den er inspirert. Kan ikke skjønne annet enn at det er helt klart en kopi det dreier seg om. Greit nok dersom han lot være å bruke merkenavn og logo, men det gjør han ikke. Den presenteres som «the real deal» helt til man trykker seg inn på annonsen. Han fokuserer også bildene inn på logoen, muligens for å skape et inntrykk av «ektheten» Burde selvfølgelig vært steng for brudd på markedsføringsloven Lenke til kommentar
Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er altså ok at det selges fake klær og rolexer på QXL. I følge Tor fra QXL er det QXL sin holdning pr. i dag. Hvilken holdning har dere til ulovlig salg av skarp ammunisjon? Jeg ser det ligger lassevis av dette på QXL. Jeg har ikke lov til å kjøpe skarp ammunisjon, men på QXL er det fritt frem for dem som har lyst. Et par eksempler: http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/militaereffekter/oevrig/22-hornet/v/an603586744/ http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/militaereffekter/oevrig/22-hornet/v/an603586744/ Er det greit for QXL at dere formidler varer som bryter mot Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. ? Det er ikke greit å selge ulovlig materialet på qxl, har aldri hvert det å kommer aldri til å være det, men vi sliter med å stoppe alt som kommer inn. Qxl har en grunnregel som sier at selger skal forholde seg til norsk lov. Dette praktiseres selvfølgelig ikke på mye da myndigheter ikke gjør noe med saken, Qxl kan ikke sitte på en høy hest å utføre handlinger vi ikke har myndighet til. Når du refererer til skarp ammo kan jeg ikke helt se det problemet du bruker. Jeg som privat person kan fint selge min ammo til deg når du har vist meg våpenlisen som tilsier at du innehar rett kaliber. Har du sett på finn.no ang våpen og ammo? Politiet ville nok satt en stopper for ammo salg på Qxl hvis det ikke var lov. Men det som burde komme frem er at kjøper må inneha våpenlisens. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Syntes oppførselen til tor her er nærmest hårreisende, lurer på hvor langt opp eller for den gangs skyld langt ned han er i qxl! Tror nok dessverre at denne mentaliteten er ganske innarbeidet i hele QXL. Her er en mailkorrespondanse jeg har hatt med QXL sin sikkerhetssjef Erlend Væring: (jeg lekte undercover fakeselger for å få skikkelige svar). Meg: Jeg vurderer å selge noen kopier av merkevarer (klær) fra The North Face, Canada Goose og Peak Performance. Er dette tillatt på QXL? Erlend Væring: Dessverre så er det ikke lov til å selge kopivarer i Norge. Det kan da dessverre ikke selge som dette. Takk for din henvendelse! Men jeg ser jo at andre får lov å selge kopier av merkevarer hos dere. Bl.a: auksjon.qxl.no/Vi_Kler_Deg Denne selgeren skriver i annonsene sine for Canada Goose: "Jakkene er insp. av orginalen. Men de er identiske både når deg gjelder kvalitet og utseende. Jakkene har blitt testet grundig en hel vinter av flere hundekjørere, og konklusjonen er at kvaliteten er den samme som originalen. Jakkene er identiske med bildene du ser." Når disse auksjonene tydeligvis er ok for dere, så vil vel andre kopier av merkevarer også være ok? Hvis lov om varemerke overholdes og selger informerer iht. dette. Om merkevare eier krever at vi skal fjerne den så vil det bli gjort og du vil bli informert om dette. Sikkerhetssjefen hos QXL mener altså at kopier av merkevarer ikke blir stoppet av dem. Med mindre varemerkeinnehaver hele tiden følger med på QXL og rapporterer inn brudd på lov om varemerke... Lenke til kommentar
blixbox Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Kan noen stoppe denne mannen før han ødelegger (det lille som er igjen av) qxl's rykte totalt? Ved hjelp av deg, Tor, har mitt syn på qxl gått fra nøytralt til "Ikke pokker om jeg noen sinne kommer til å i det hele tatt vurdere å bruke deres auksjoner, hverken til kjøp eller salg". Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 QXL mister all respekt de noen gang har hatt. Greit nok, de ønsker å tjene penger. Hvem gjør vel ikke det? Men, de kan da gjøre det innenfor de lover og regler som er satt av staten. Selv om det de driver med er svært på kanten, om ikke over kanten så er det noe som heter etikk og moral. Tydeligvis noe som mangler hos QXL. (her kan dere lære av de fleste konkurrenter dere har.) Tenkte jeg skulle sende qxl en mail for å høre om tor her faktisk jobber for dem, men som du akkurat beviste jobra1, så kommer jeg nok ikke langt med en slik klage... Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Men i det eksemplet jeg kom med, så bruker selger merkenavnet, merkevarelogoen, samtidig som han oppgir at den er inspirert. Kan ikke skjønne annet enn at det er helt klart en kopi det dreier seg om. Greit nok dersom han lot være å bruke merkenavn og logo, men det gjør han ikke. Den presenteres som «the real deal» helt til man trykker seg inn på annonsen. Han fokuserer også bildene inn på logoen, muligens for å skape et inntrykk av «ektheten» Burde selvfølgelig vært steng for brudd på markedsføringsloven Jeg får ta deg på ordet her. Jeg regner med at QXL sletter f.eks. disse auksjonene med en gang hvis du virkelig står for det du sier ovenfor: http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/solbriller/unisex/-lekre-prada-solbriller-unisex-passer-alle-/v/an604343896/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-ck-calvin-klein-jeans-blue-str-30-323436/v/an611563136/ http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker-optikk/klokker-ur/ur-dame/dolce-gabbana/d-g-dolce-gabbana-ur-ingen-minste-pris/v/an610942596/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/skjorter/salg-ralph-lauren-insp-polo-sport-piguet/v/an611563142/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-armani-jeans-black-str-30-32-34-36/v/an611563130/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/dameklaer/jakker/burberry-insp-trench-coat-beige-m-xxl/v/an610517242/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-calvin-klein-jeans-beige-30323436/v/an611563132/ Lenke til kommentar
Tor_qxl Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Syntes oppførselen til tor her er nærmest hårreisende, lurer på hvor langt opp eller for den gangs skyld langt ned han er i qxl! Holdningene deres er helt på tryne, dere sier direkte ut at dere godkjenner ulovlig varer dere VET er ulovlig kun for å tjene penger. Dere rakker ned på konkurrenter (finn.no) og går direkte til angrep på deres sikkerhet og sier dere (qxl) er langt sikrere og ditten enn det de er. Hvor er faktaen du hele tiden etterlyser? Denne saken håper jeg havner i media, jeg håper qxl får ett hardt smekk på pungen for denne oppførselen fra den profesjonelle part er som sagt helt på trynet. Klart, dere skal få svare for dere, men da på en seriøs måte, ikke slik dere fremstår her... Jeg forbeholder meg retten til ikke å svare på flere av dine innlegg. Din aggressivitet og usaklighet ser jeg på som direkte ufint, ref begge dine innlegg. Jeg oppfatter din aggressivitet som om jeg skulle ha drept katta di. Nå skal det sies at jeg sitter i forumet her som privatperson, men jeg velger å fortelle hvor jeg er fra da det ville blitt mye rot hvis jeg skulle forsvart og forklart uten at noen visste hvor jeg jobbet hen. Qxl er den eldste markedsplassen i Norge, vi har hatt mye opp og ned, vi har hatt mye møkk og dritt, men jeg trives med jobben min. Jeg må få forsvare jobben min da jeg ser mye urettferdig behandling av Qxl i innlegg som postes. Dere ser enkelheten i å bare slette, men vi må forholde oss til prosessen bak sletteknappen, ref andre tråder fra meg i forumet. Jeg setter liten pris på innlegg som dette hvor innlegger er etter min mening helt usmakelig i forhold til et åpent forum hvor man bør vise litt seriøsitet. Jeg vet ikke hvem du er eller hvordan du er i det virkelig liv, men jeg velger å tro at du faktisk er en ok trivlig person i virkeligheten som ikke snakker til folk på en slik måte som du gjør her. Hvis mine innlegg oppfattes som hårreisende eller støtende på en slik måte som beskrevet her setter jeg pris på at jeg får vite det pr innlegg. Min intensjon er IKKE å tråkke noen på beina, men jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg til fakta og besvare tråder på en skikkelig måte. Jeg setter pris på en god diskusjon å jeg lukker ikke døra selv om alt går imot meg, men jeg føler det som min rett til å forsvare min arbeidsplass på lik linje mange av dere ville gjort på en grei måte. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg forbeholder meg retten til ikke å svare på flere av dine innlegg. Din aggressivitet og usaklighet ser jeg på som direkte ufint, ref begge dine innlegg. Jeg oppfatter din aggressivitet som om jeg skulle ha drept katta di. Aggressivitet og usaklighet? Du må gjerne spesifisere dette, aggressiv er jeg virkelig ikke, offensiv ovenfor fakta som kommer frem, ja. Usaklig? Det jeg skriver er da virkelig relevant og etter de fakta som kommer opp her i tråden. Om du dreper katta mi er derimot helt usaklig. Og om du ikke ønsker å svare på mine innlegg er helt opp til deg selv, dette er ett fritt forum og du bestemmer selv hva du ønsker å svare på. Du valgte selv å begi deg ut på en ganske så heftig diskusjon og bør ta konsekvens for det. (Been there, done that!) Nå skal det sies at jeg sitter i forumet her som privatperson, men jeg velger å fortelle hvor jeg er fra da det ville blitt mye rot hvis jeg skulle forsvart og forklart uten at noen visste hvor jeg jobbet hen. Bare jeg som syntes det er rart at du kommer med dette først nå? du har til å med _qxl i nicket ditt, noe som til vanlig (her på forumet) indikerer at du representerer den bedriften. Qxl er den eldste markedsplassen i Norge, vi har hatt mye opp og ned, vi har hatt mye møkk og dritt, men jeg trives med jobben min. Jeg må få forsvare jobben min da jeg ser mye urettferdig behandling av Qxl i innlegg som postes. Dere ser enkelheten i å bare slette, men vi må forholde oss til prosessen bak sletteknappen, ref andre tråder fra meg i forumet. Enig i at man skal forsvare det man står for, men dette bør følge normale skikker og normer som finnes i ett samfunn. Rakke ned på konkurrenter (finn.no) og nesten direkte gå til person angrep her inne er ikke en fin måte å opptre på. Tror du også har missforstått litt her, klart man bør sjekke opp saken om en vare bør slettes eller ikke. Bra dere har rutiner for saken, men når du selv skriver at ca 1/10 av annonsen kan bryte med Norsk lov og dere ikke fjerner dem, vel det er litt rart i mine øyne når QXL skal være en profesjonell part. (Rapporterte saker som du nevnte tidligere) Jeg setter liten pris på innlegg som dette hvor innlegger er etter min mening helt usmakelig i forhold til et åpent forum hvor man bør vise litt seriøsitet. Jeg vet ikke hvem du er eller hvordan du er i det virkelig liv, men jeg velger å tro at du faktisk er en ok trivelig person i virkeligheten som ikke snakker til folk på en slik måte som du gjør her. Hvis mine innlegg oppfattes som hårreisende eller støtende på en slik måte som beskrevet her setter jeg pris på at jeg får vite det pr innlegg. Min intensjon er IKKE å tråkke noen på beina, men jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg til fakta og besvare tråder på en skikkelig måte. Jeg setter pris på en god diskusjon å jeg lukker ikke døra selv om alt går imot meg, men jeg føler det som min rett til å forsvare min arbeidsplass på lik linje mange av dere ville gjort på en grei måte. Mulig jeg har lagt meg på ett usmakelig nivå i forhold til det du hadde forventet deg. Dette kan jeg begrunne med at du har gått relativt hardt ut her inne på en måte jeg aldri har sett fra en bedrift som uttaler seg. Men, i ditt siste innlegg kom det jo frem at du er privatperson. Du kan gjerne få vite hvem jeg er, hvor jeg jobber og hva jeg har jobbet med, men føler ikke at det er helt relevant. Kundebehandling og ledelse er noe jeg har stor erfaring med. Derav syntes jeg oppførselen din er merkelig og at det er rart om det blir godtatt av ledelsen i QXL. Du tråkker nok ingen på beina her inne, men tror du har snudd syntes på QXL til det negative. Ikke bare jeg som har reagert relativt kraftig her inne. Kan jo sitere denne fra blixbox: Kan noen stoppe denne mannen før han ødelegger (det lille som er igjen av) qxl's rykte totalt?Ved hjelp av deg, Tor, har mitt syn på qxl gått fra nøytralt til "Ikke pokker om jeg noen sinne kommer til å i det hele tatt vurdere å bruke deres auksjoner, hverken til kjøp eller salg". Igjen, ikke meningen å være verken usmakelig eller drittsekk. Men fort gjort å reagere med samme virkemidler som andre operer med Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Men i det eksemplet jeg kom med, så bruker selger merkenavnet, merkevarelogoen, samtidig som han oppgir at den er inspirert. Kan ikke skjønne annet enn at det er helt klart en kopi det dreier seg om. Greit nok dersom han lot være å bruke merkenavn og logo, men det gjør han ikke. Den presenteres som «the real deal» helt til man trykker seg inn på annonsen. Han fokuserer også bildene inn på logoen, muligens for å skape et inntrykk av «ektheten» Burde selvfølgelig vært steng for brudd på markedsføringsloven Jeg får ta deg på ordet her. Jeg regner med at QXL sletter f.eks. disse auksjonene med en gang hvis du virkelig står for det du sier ovenfor: http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/solbriller/unisex/-lekre-prada-solbriller-unisex-passer-alle-/v/an604343896/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-ck-calvin-klein-jeans-blue-str-30-323436/v/an611563136/ http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker-optikk/klokker-ur/ur-dame/dolce-gabbana/d-g-dolce-gabbana-ur-ingen-minste-pris/v/an610942596/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/skjorter/salg-ralph-lauren-insp-polo-sport-piguet/v/an611563142/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-armani-jeans-black-str-30-32-34-36/v/an611563130/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/dameklaer/jakker/burberry-insp-trench-coat-beige-m-xxl/v/an610517242/ http://www.qxl.no/pris/klaer-sko-og-tilbehoer/herreklaer/bukser/salg-ny-calvin-klein-jeans-beige-30323436/v/an611563132/ Den første auksjonen med Prada brillene står det tydelig at det ikke er ekte samt bildet er av originale Prada briller og ikke de du får. Dermed opp til kjøper om h*n ønsker fake solbriller. Resten er det bilder av de ekte varene og hvor **INSP** er det eneste som kan si at dette ikke er det du får fra den representative sin egen butikk. Hvordan det er i forhold til lover og regler i Norge vet jeg ikke, så hopper over det. Men helt klart at QXL i det MINSTE burde fryste denne auksjonen til selger uthever at dette ikke er ekte vare! Akkurat det å fryse auksjoner burde QXL bli flinkere på, finnes det indikasjoner på at en vare er falsk eller svindel forsøk burde auksjonen fryses med fast tidsfrist til selger hvor h*n må mot-bevise misstanken. Dette er absolutt noe kunder som har lagt inn bud vil sette pris på (isteden for å få falsk/ingen vare..) Jeg vil påstå at kritikken mot QXL trolig har vært litt hard, jeg forstår at de ikke kan slette alle auksjoner etter misstanke. Men fremdeles må det gjøres mer for å få ryddet opp. Holdningen vist av tor har til tider vært litt lett i forhold til forfalskninger. QXL har vel alle rettigheter når det gjelder annonser lagt ut og burde nok bruke dette litt mer for å unngå at dette ser ut som et fristed for svindlere. At det blir feilvurderinger begge veier av og til er ikke til å unngå når det skjer på nett med dens anonymitet. Lenke til kommentar
snutt Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Artig å høre om "Tor_QXL" har en forklaring på alle de som er blitt utestengt fra QXL på grunn av at de har klaget på "topp"selgere.... Jeg er selv utestengt "på livstid" - for dette. Slett ikke rart at folk oppfatter QXL som at de sette fortjenesten fremfor kjøperene.. Ammunisjon kan selges mot våpenkort for samme kaliber fremvist, men jeg vet flere som har handlet "samlerpatroner" PÅ AUKSJONEN - UTEN Å BLI SPURT OM VÅPENKORT. Dette er ULOVLIG og kan føre til at folk som absolutt ikke skulle hatt fingrene i ammunisjon alikevel får det. Angrepene og sammenligningene med FINN.NO er intet mindre enn patetiske... Der fjernes piratvare-annonsene omgående, eller de stoppes før de blir lagt ut. På FINN.NO har man også lett mulighet for direkte kontakt med selger, i form av adresse, telefonnummer etc. QXL skjuler dette for alle brukere, og hjelper med dette useriøse selgere å beskytte sin anonymitet. Ser i de forskjellige forum at QXL mister kunder, og det er kjempefint. Useriøse aktører er det nok av på internett, desimering av denne bestanden er alltid velkomment.... Går forøvrig en tråd i forumet NETTHANDEL på DinSide.no - hvor QXL får passet sitt grundig påskrevet ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå