Gå til innhold

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL.

Anbefalte innlegg

QXL.no ser ikke ut til å ta dette på alvor. Til tross for mange rapporteringer og mailer har de ikke tatt noen affære og det later til at de heller ikke kommer til å gjøre noe.

Qxl tar dette på alvor, vær trygg. De slår ring om selgerne som selger falske produkter gitt at de betaler for nok annonseringer hos de

Vedder alt jeg eier og har på at det finnes dokumentasjon på at det eksisterer avtaler mellom storselgere og qxlledelsen ihht. sletting av negativ feedback og ignorering av produktrapporteringer, og om ikke det er en jobb for politiet, burde i alle fall forbrukerrådet grave litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som tidligere storselger kan jeg bekrefte at qxl fjerner negative feedbacks uten spørsmål, selv fikk jeg fjernet rundt 20 negative som jeg så på som useriøse.

var kun og klage på feedbacken så skrev jeg useriøs feedback i kommentarfeltet og visj vekke.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at både QXL og Finn har fått renset opp, det er bare noen få annonser igjen.

Hvor har det blitt av selgerne, hvilke andre omsetningssteder er det i Norge? Lar de alt bare ligge en stund til det "blåser over" for så å prøve seg igjen eller tar de det bare som et kalkulert tap?

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje fått QXL i halsen, men jeg synes at i og med at markedet flommer over med fake minnepenner og kort bør de snart kreve en dokumentasjon fra selger om at produktet er ekte.

Noen QXL-selgere er positive til spørsmål: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/ny-32gb-flash-minnepenn-usb-20/v/an600726442/, andre blir ganske paranoide: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/32gb-usb-20-flash-drive-memory/v/an600417848/, men så har selger en QXL karakter på under 94% og det er meget lavt på QXL. Han har svart meg på et par spørsmål, men er nå totalt paranoid.

Hvordan klaren en å oppnå en så lav karakter som under 94%, det er noe av det lavere jeg har sett.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Rent uhell?

Hadde du testet produktene du hadde solgt før du la dem ut til salg ville du uten problemer ha visst at dette dreide seg om falske produkter! Å hvordan kan "dine" leverandører garantere for at varen er ekte når den er ekstremt mye billigere i utpris enn det produsenten selv operer med? Dette her tror jeg at du var ekstremt klar over selv! Enten du liker det eller ikke så sitter du med "skjegget i postkassen". Å med slike fakta på bordet kan man vel i teorien anmelde deg for svindel?

Skam deg...

Lenke til kommentar

Til nye lesere vil jeg nok en gang beklage, og bekrefter samtidig å være 100% seriøs i forbindelse med alle mine kjøp og salg jeg utfører på QXL auksjon.

selge falske produkter så skylde på at du ikke har testet produktet har ikke noe med seriøs og gjøre.

en seriøs aktør hadde testet og aldri lagt ut produktet, istedenfor bare ta alt en levrandør sier som god fisk.

spesielt når du får et produkt fra en levrandør som ikke har noe med merket og gjøre burde det ringe endel bjeller, ihvertfal for noen som prøver være seriøse.

Lenke til kommentar

Annonsen ble i det minste fjernet med en gang det ble påpekt at dette kanskje var et fake produkt, og det er få selgere som har gjort det.

Svar fra selger av minnepennen etter at det ble stilt spørsmål ved gjenstanden:

Svar:

Hei, Dette er et oem produkt og er produsert i kina. Produkter som er produsert i kina har gjerne samme kvalitet som ellers, men jeg kan ikke uttale meg om denne er falsk eller ikke. Jeg har en løpende dialog med min leverandør om dette. Selv påstår han at den ikke er falsk. Så vi får se hva han sier videre om saken. Jeg skulle nok ikke ha lagt dette ut for salg før jeg hadde et konkret svar om ekteheten.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vær OBS. på denne: http://www.qxl.no/pris/data-hardware/datalagring/usb-minne/parti-vare-usb-stick-med-hele-512gb/v/an600712270/. Største kapasitet på USB minne er i dag på 256GB og de koster ca. 6000 på billigste nettbutikk i Norge. Denne annonsen må bare betraktes som et amatørmessig svindelforsøk.

Det er mange flere annonser på QXL.no. Noen er beskrevet i en tidligere tråd: https://www.diskusjon.no/?showtopic=1209914.

QXL.no ser ikke ut til å ta dette på alvor. Til tross for mange rapporteringer og mailer har de ikke tatt noen affære og det later til at de heller ikke kommer til å gjøre noe.

Oppfordrer derfor flere til å rapportere slike annonser til QXL så kan vi kanskje få slutt på dette tullet.

Fint at dere engasjerer dere med dette, men det renner inn passe mye rart her. Qxl prøver så godt de kan å fjerne fake varer, men til opplysning ser ikke qxl igjennom alle auksjoner som lastes opp. Alt er styrt av filtre som igjen gir oss mulighet til å titte over hva som kommer inn. Det skal også nevnes at det selvfølgelig havner ting hos oss som ikke burde vært der, men det klarer vi dessverre ikke å stoppe.

Når det gjelder beskyldninger om svindlere og useriøsitet vil jeg nevne av Qxl.no er i front når det gjelder logging og registrering av våre brukere. Når "arne banan" har rappa naboens kajakk å lagt den ut hos oss vet vi hvem "arne banan" er.

Sikkerhet på QXL er på topp, når det gjelder useriøsitet og favorisering av selgere er også dette feil.

Når man ser på hva vi tjener på en selger vil man opptage at man skal omsette MYE på Qxl før vi merker dette, men ja vi har i flere tillfeller stemt i selgers favør under tvister. Er det noen her som har hørt uttrykket "vanskelig kunde"?

Store nettsteder opplever mange av disse å vi kan dessverre ikke la oss styre for mye av disse selv om mange mener at "kunden alltid har rett"

Jeg ser mange har meninger om mye, men er det noen som har opplevd at dette som skjer? Eller har man bare hørt det av andre? Jeg vil også minne om at vi vil prøve så godt vi kan å bli aktive i forskjellige forumer for å plukke opp deres meninger.

Qxl.no er og har alltid vært useriøse.

Kunne du forklart litt nærmere?

Lenke til kommentar

Qxl tar dette på alvor, vær trygg. De slår ring om selgerne som selger falske produkter gitt at de betaler for nok annonseringer hos de

Vedder alt jeg eier og har på at det finnes dokumentasjon på at det eksisterer avtaler mellom storselgere og qxlledelsen ihht. sletting av negativ feedback og ignorering av produktrapporteringer, og om ikke det er en jobb for politiet, burde i alle fall forbrukerrådet grave litt.

Blir med på dette veddemålet her ja.

som tidligere storselger kan jeg bekrefte at qxl fjerner negative feedbacks uten spørsmål, selv fikk jeg fjernet rundt 20 negative som jeg så på som useriøse.

var kun og klage på feedbacken så skrev jeg useriøs feedback i kommentarfeltet og visj vekke.

Hvor lenge siden var det du var innom? 2000?

Lenke til kommentar

QXL har aldri vært interesert i å fikse noe for kjøpere vet du. Det er selgerne de tjener penger på og det er alt de bryr seg om. Har selv vært svindla av de. Møkkaplass :thumbdown:

Helt feil, har vi ikke kjøpere får vi ikke selgere. Det finnes en synergi i nettopp dette. Men ja flere ganger oppleves vi som useriøse fordi feks du ikke får viljen din. Lyst til å fortelle litt om hvordan Qxl.no svindlet deg?

Endret av Tor_qxl
Lenke til kommentar

Som QXL er ser en ikke det siste spørsmålet jeg stilte selger i og med at det er usynlig til han besvarer det. Det er tydelig at selgeren ikke kan dokumentere noen av de påstandene han kommer med, men har samme standardsvar som tidligere er brukt på eBay og Finn.no.

Må samtidig berømme Finn for den jobben de har gjort for å luke bort svidlere, men det de har oppnådd er dessverre å flytte kundene til QXL. Om en sjekker QXL i Danmark er antallet svindelforsøk mye høyere enn på de norske sidene. (Edit: Dette er ikke tilfelle lenger)

Jeg håper derfor at QXL tar tak i saken, jeg har handlet en del der før og har enda ikke blitt lurt. Det eneste QXL oppnår med sin taktikk er at de ødelegger for alle seriøse selgere, og jeg er ganske sikker på at det er bare en noen få som benytter QXL som et salgssted for svindelgjenstander.

Vil igjen oppfordre flere her på forumet om å rapportere slike annonser til QXL direkte, om det blir mange nok kan vi kanskje få en slutt på det.

Produktive innspill gjør det lettere for oss å forholde oss til viktige ting, men vi kommer aldri til å få bort alt å være perfekte for alle, men en ting skal sies, finn er ikke sikrere enn oss.

Folk blir bare sleipere og sleipere.

Der er jeg helt enig.

Lenke til kommentar

Qxl prøver så godt de kan å fjerne fake varer, men til opplysning ser ikke qxl igjennom alle auksjoner som lastes opp.

Akuratt for øyeblikket ruller det to auksjoner hvor det selges Kingston DataTraveler 128GB USB Flash Drive for henholdsvis kr.549 (inkl.frakt) og kr.349 (eksl.frakt)

Veil.pris på slike i prisguiden kr.3000 (i USA koster DataTraveler 128GB kr.2000)

Slike fake USB kjøpes i vareparti fra Kina til 70 kr/stykk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...