Gå til innhold

Svindel, enda mere fake USB minne til salgs på QXL.


Anbefalte innlegg

 

For å sette det helt på spissen klarer ikke vi å bevise at en annonse er kopi ved å se på ett bilde, vi har et kobbel av advokater som hyres inn av merkevare innhaverne som følger med oss med argusøyne for å avdekke fake varer på QXL.

 

Hvorfor må det bevises 100%, auksjoner slettes jo jevnlig, blant annet pga brudd på mer eller mindre diffuse regler.

 

AtW

 

Det går mye på inntektsgrunnlaget, hvis vi skal sitte med ukvalifisert personalet å slette for en lav sko kan vi like godt legge opp. Det er slik at en så stor site som oss har en del juridiske regler og forholde seg til. En liten sletting kan få en stor konsekvens hvis den gjøre feil å det vil vi ikke.

 

Jeg har også lagt merke til at dere er i dialog med kjøpere/selgere på QXL på andre forumer. Som f.eks. på http://www.samlerforum.no

 

I flere tråder på Samlerforum fremgår det at dere sletter gjenstander/annonser på QXL uten noen juridisk grunn.

 

Hvordan er det mulig når det ikke er mulig å slette minnepinner som åpenbart er svindel?

 

På meg virker det som deres regelverk og praksis er helt på bærtur :)

 

Det du sier stemmer jo ikke i praksis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg registrert på QXL, men svindlere som sperres ute, hvor mye arbeid er det for dem å registrere seg på nytt igjen? Har QXL noe verifisering via telefonnummer eller tilsvarende før man får opprettet ny konto?

 

Svindlere som sperres ute må registrer i nytt navn da vi har registrering via sms, post eller bank ID. Jeg sier ikke at systemt vårt er skuddsikkert å vi har hatt tillfeller av dobbeltkontier, men vi har gode sikkerhetsrutiner. Vi stenger flere en de som kommer inn, normalt stenges de ute fra oss å starter opp på andre siter.

Lenke til kommentar

 

For å sette det helt på spissen klarer ikke vi å bevise at en annonse er kopi ved å se på ett bilde, vi har et kobbel av advokater som hyres inn av merkevare innhaverne som følger med oss med argusøyne for å avdekke fake varer på QXL.

 

Hvorfor må det bevises 100%, auksjoner slettes jo jevnlig, blant annet pga brudd på mer eller mindre diffuse regler.

 

AtW

 

Det går mye på inntektsgrunnlaget, hvis vi skal sitte med ukvalifisert personalet å slette for en lav sko kan vi like godt legge opp. Det er slik at en så stor site som oss har en del juridiske regler og forholde seg til. En liten sletting kan få en stor konsekvens hvis den gjøre feil å det vil vi ikke.

 

Jeg har også lagt merke til at dere er i dialog med kjøpere/selgere på QXL på andre forumer. Som f.eks. på http://www.samlerforum.no

 

I flere tråder på Samlerforum fremgår det at dere sletter gjenstander/annonser på QXL uten noen juridisk grunn.

 

Hvordan er det mulig når det ikke er mulig å slette minnepinner som åpenbart er svindel?

 

På meg virker det som deres regelverk og praksis er helt på bærtur :)

 

Det du sier stemmer jo ikke i praksis?

 

Sletting går også på skjønn, hvis en ny selger er ute på dypt vann sitter vi litt bedre it det når det gjelder sletting, men i tillfeller som dette kan det være storselgere som har hundrevis av auksjoner ute. Dette får konsekvenser. Må også her nevne at det å avdekke en merkevaresak er ikke så enkelt som at dere reagerer på prisen, det kan være kokursbo for alt vi det, det finnes noe som heter bevisbyrde. En kingston brikke til 3000kr kan være vunnet av tante magda på bingo som ikke vet hva det er engang, å gir den til nevøen sin på 13 som er hypp på nytt kontantkort. Vips så går det på auksjon for noen hundrelapper.

Endret av Tor_qxl
Lenke til kommentar

Inspirert er ikke piratkopi, det er ikke mer en en endret søm som skal til for at den ikke er å anse som piratkopi.

 

Er ikke piratkopi definert som en vare som snylter på en merkevare? De annonsene jeg har sett på QXL med "inspirerte" klær har faktisk labler/logoer som misbruker varemerker ved å vise en logo/label som de ikke har rettigheter til å bruke.

Lenke til kommentar

Burde ikke Tor hørt med markedsavdelingen om det var lurt å begi seg inn på et forum fullt av nerder som for lengst har gitt opp QXL? Jeg har virkelig problemer med å se hvordan QXL kommer styrket ut av sin tilstedeværelse på forumet når aktøren går rett skyttergraven mot det jeg oppfatter som legitim kritikk av QXLs piratvarehåndtering.

 

Medvirkning til salg av piratvare burde vært straffet langt hardere enn nedlasting av en sang, men så lenge noen tjener penger, så er vi visst ikke så opptatt av piratene.

 

Jeg synes det er bedre at vi tar til oss kritikken å prøver å gjøre noe konstruktivt ut av det enn a la det bare være en lang tråd med legitim kritikk. Håper også det er andre en dere nerder som leser dette.

Lenke til kommentar

 

For å sette det helt på spissen klarer ikke vi å bevise at en annonse er kopi ved å se på ett bilde, vi har et kobbel av advokater som hyres inn av merkevare innhaverne som følger med oss med argusøyne for å avdekke fake varer på QXL.

 

Hvorfor må det bevises 100%, auksjoner slettes jo jevnlig, blant annet pga brudd på mer eller mindre diffuse regler.

 

AtW

 

Det går mye på inntektsgrunnlaget, hvis vi skal sitte med ukvalifisert personalet å slette for en lav sko kan vi like godt legge opp. Det er slik at en så stor site som oss har en del juridiske regler og forholde seg til. En liten sletting kan få en stor konsekvens hvis den gjøre feil å det vil vi ikke.

 

Det er jo en ærlig sak det, det går på penger, det jeg ikke helt kjøper er at det er et voldsomt minefelt juridisk, jeg oppfatter det som et vikarierende argument.

 

Jeg vil dog være forsiktig med å avfeie de indirekte inntektskildene som viktige, den samme "fellen" var det mange som gikk i på hw.no, brukeren som hadde adblock ble sett på som folk som ikke bidro. Akkurat som diskusjon.no ikke er noenting uten brukere som bidrar med innhold, så er heller ikke qxl noe uten kjøpere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enhver person som har lest denne tråden og vet prisnivået på 128GB minnepinner vet at det ikke er mulig å selge slike til prisene i annonsene linket til på QXL og Finn tidligere i dag.

 

Finn.no stoppet annonsen med en gang de fikk beskjed, mens QXL har selvfølgelig ikke gjort noe. Dermed vil potensielle kjøpere som ikke har nok kunnskap bli lurt ved å kjøpe disse på QXL.

 

Selv om QXL har blitt gjort oppmerksomme på svindelen som foregår vil de ikke foreta seg noe. Det nærmer seg da medvirkning til svindel etter min mening... Jeg skjønner godt at QXL vil tjene penger, men det går an å bruke litt sunn fornuft.

 

 

Etter å ha lest svarene fra QXL her og lest i denne tråden fikk jeg lyst til å sjekke QXL.no litt nærmere. Rett og slett for å finne ut hvorfor de lar selgere annonsere så mye som enten er svindel eller på kanten.

 

Det meste dreier seg om penger, så da er det greit å kikke litt på QXL sin økonomiske situasjon. Jeg tror vi kan finne svaret på hvorfor de ansatte hos QXL prøver å få inn mest mulig provisjon på annonsene. Uansett som det svindles litt her og der.

 

 

Først en link til et forum på Dinside.no som diskuterer QXL.no:

 

http://www.dinside.no/phpf/debatt/index.php?s=&showtopic=54158&view=findpost&p=702813

 

Sitat:

 

"Tror ikke det er nødvendig, kjenner en som jobber der og som sier at flere er redde for jobben sin der, det går den veien høna sparker".

 

 

Så til det økonomiske:

 

QXL.no har de siste årene gått med store underskudd. Her er en graf over driftsresultatet de siste årene:

 

qxldriften.png

 

Og her har vi årsresultatet:

 

QXL har faktisk gått med store underskudd i 7 av 9 år.

 

qxlresultat.png

 

Egenkapitalen er også et sorgens kapittel:

 

qxlegenkapital.png

 

(Alle tall i tusen kroner slik at f.eks. årsresultatet for 2009 var minus ca. 8 millioner kroner). For de som liker tall finner dere mer her:

 

http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?bc=0&c=Z0I0IJYY&org=981313097&freeText=qxl+no

 

Hadde de ikke hatt store utenlandske eiere ville QXL vært borte i nåværende form for lenge siden. Jeg tror ikke det er lenge til eierne trekker ut proppen av dette underskuddsforetaket.

 

Med mindre QXL har tatt grep og fått balansert utgifter og inntekter i år da :)

Lenke til kommentar

 

For å sette det helt på spissen klarer ikke vi å bevise at en annonse er kopi ved å se på ett bilde, vi har et kobbel av advokater som hyres inn av merkevare innhaverne som følger med oss med argusøyne for å avdekke fake varer på QXL.

 

Når annonsen sier : SALG!! NY CK CALVIN KLEIN JEANS BLUE STR 30, 32,34,36

 

Og annonsen sier (min uthevning): ELEGANT CK ***INSP** CALVIN KLEIN JEANS

 

Så er det vel ikke noe tvil om at dette er piratvarer?

 

I tillegg bryter vel denne linjen med deres retningslinjer? Hvis du er interessert i mer enn ett fortelle oss etter å ha vunnet auksjonen

 

Vet ikke om dere har noen regler mot å ta salg utenom QXL?

 

Inspirert er ikke piratkopi, det er ikke mer en en endret søm som skal til for at den ikke er å anse som piratkopi.

 

Ok, så dersom man endrer litt på sømmen så er det bare å selge bukser med samme navn og logo som en merkevare? Piratvarer må dermed ha samme søm, samme logo og samme navn som originalen for at de skal kunne stoppes? Fjerner man en av disse er det ikke lengre piratvarer?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Noen linker

 

Counterfeit

 

SOS Fake Flash

 

Counterfeit

 

Forøvrig gjelder dette med fake-kapasitet selvsagt ikke bare Kingston, men stort sett alle kjente leverandører. Og det lages/selges fake også av mindre minne-kapasiteter som 8, 16, osv.

 

Jeg for min del synes akuratt dette er verre enn fake klær, lommebok, etc. Ei bukse er ei bukse liksom (kjøpt billig) mens usb-stick er kjøpt for kapasiteten skyld. Du forventer ikke at den plutselig er full ved 4GB når det står 128GB på forpakningen. Men er jo mafia-virksomhet alt sammen, det er sant.

 

edit:link

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Enhver person som har lest denne tråden og vet prisnivået på 128GB minnepinner vet at det ikke er mulig å selge slike til prisene i annonsene linket til på QXL og Finn tidligere i dag.

 

Finn.no stoppet annonsen med en gang de fikk beskjed, mens QXL har selvfølgelig ikke gjort noe. Dermed vil potensielle kjøpere som ikke har nok kunnskap bli lurt ved å kjøpe disse på QXL.

 

Selv om QXL har blitt gjort oppmerksomme på svindelen som foregår vil de ikke foreta seg noe. Det nærmer seg da medvirkning til svindel etter min mening... Jeg skjønner godt at QXL vil tjene penger, men det går an å bruke litt sunn fornuft.

 

 

Etter å ha lest svarene fra QXL her og lest i denne tråden fikk jeg lyst til å sjekke QXL.no litt nærmere. Rett og slett for å finne ut hvorfor de lar selgere annonsere så mye som enten er svindel eller på kanten.

 

Det meste dreier seg om penger, så da er det greit å kikke litt på QXL sin økonomiske situasjon. Jeg tror vi kan finne svaret på hvorfor de ansatte hos QXL prøver å få inn mest mulig provisjon på annonsene. Uansett som det svindles litt her og der.

 

 

Først en link til et forum på Dinside.no som diskuterer QXL.no:

 

http://www.dinside.no/phpf/debatt/index.php?s=&showtopic=54158&view=findpost&p=702813

 

Sitat:

 

"Tror ikke det er nødvendig, kjenner en som jobber der og som sier at flere er redde for jobben sin der, det går den veien høna sparker".

 

 

Så til det økonomiske:

 

QXL.no har de siste årene gått med store underskudd. Her er en graf over driftsresultatet de siste årene:

 

qxldriften.png

 

Og her har vi årsresultatet:

 

QXL har faktisk gått med store underskudd i 7 av 9 år.

 

qxlresultat.png

 

Egenkapitalen er også et sorgens kapittel:

 

qxlegenkapital.png

 

(Alle tall i tusen kroner slik at f.eks. årsresultatet for 2009 var minus ca. 8 millioner kroner). For de som liker tall finner dere mer her:

 

http://www.proff.no/proff/search/keyFiguresDetailed.c?bc=0&c=Z0I0IJYY&org=981313097&freeText=qxl+no

 

Hadde de ikke hatt store utenlandske eiere ville QXL vært borte i nåværende form for lenge siden. Jeg tror ikke det er lenge til eierne trekker ut proppen av dette underskuddsforetaket.

 

Med mindre QXL har tatt grep og fått balansert utgifter og inntekter i år da :)

 

Økonomi i qxl er ikke mitt bord. Når det gjelder saken det refereres til hvor finn slettet annonsen umiddelbart, så er jo dette kjempefint av man traff spikeren på hodet med en gang. Vi har i mange tilfeller blitt satt med skjegget i postkassa hvor vi har slettet en annonse som kan virke fake. I et av tilfellene jeg snakker om fikk vi inn tips som vi responderte på umiddelbart. Vi ga selger en mulighet til å bevise varens ekthet, men vi satt en knapp frist da auksjonen var på vei til å bli avsluttet.

 

Det var et stort antall som klaget da denne varen var så billig at det kunne ikke stemme. Vi stengte auksjonen og selger tok kontakt med en mindre happy tone. Selger hadde ikke rukket å lese mailen vår hvor han ble bedt om å bevise varens ekthet. Vi stod på vårt og ba om ett serie nummer for å verifisere. Selger hevdet av varen var lagt igjen i bilen hans da har hadde transportert noen mennesker han ikke kjente.

 

Men uansett, her tenker dere TYV, pirat taxi eller whatever. Dette har ikke vi myndighet til å gjøre noe med, men vi forlangte serienummer. Nummeret ble sendt importør og importør bekreftet at varen var ekte i følge serienummer, det var heller ikke registrert noen mistenkelig med varen.

 

Hva gjør vi da? Varen ble lagt ut for salg på nytt hvor vi stod med lua i handa og følte oss dumme. Samme stormen kom inn og vi forsikret innringere om at varen var ekte i følge våre kilder. Vi ble kalt svindlere og useriøse. Hvordan skal vi løse dette? Importør har ingen problemer med det da han mener dette er ekte varer.

 

Det samme har skjedd ved flere anledninger bare med litt andre varianter, kan nevne noen andre. Flere selgere har kjøpt parallellimportert wholesale varer som kan selges til en brøkdel, vi har verifisert varenes ekthet bla via merkevareimportør som ikke har vært særlig happy for at slike varer kan selges til den prisen.

 

Selv om en vare er til utsalg i produsentens land for en sum, betyr det ikke at den ikke kan selges med store rabatter an leverandør. Kingston reklamerer for pris på rundt 3000kr, Men er det virkelig noen her som mener at kingston ikke selger denne til sine storkunder for sterkt reduserte priser?

 

Hva med den aktuelle saken som en deltager har tipset finn og oss om? Noen her som kan bevise at selger ikke har fått den via jobben sin sammen med en ny PC, selger vet ikke prisen å bryr seg heller ikke, men selger den for en sum har tror er grei da han ikke bryr seg om en flash brikke?

 

Det finnes så utrolig mange fallgruver vi har falt i, å det har medført så utrolig mye problemer for oss i forhold til kunder, men hvis noen der ute har fasiten tar vi den gjerne imot.

 

Jeg vil også nevne til slutt at det finnes ganske mange konkursbo som man kan få merkevarer meget billig, ikke alle er som bergans som krever konkursvarer tilbake på lager.

 

 

For å sette det helt på spissen klarer ikke vi å bevise at en annonse er kopi ved å se på ett bilde, vi har et kobbel av advokater som hyres inn av merkevare innhaverne som følger med oss med argusøyne for å avdekke fake varer på QXL.

 

Når annonsen sier : SALG!! NY CK CALVIN KLEIN JEANS BLUE STR 30, 32,34,36

 

Og annonsen sier (min uthevning): ELEGANT CK ***INSP** CALVIN KLEIN JEANS

 

Så er det vel ikke noe tvil om at dette er piratvarer?

 

I tillegg bryter vel denne linjen med deres retningslinjer? Hvis du er interessert i mer enn ett fortelle oss etter å ha vunnet auksjonen

 

Vet ikke om dere har noen regler mot å ta salg utenom QXL?

 

Inspirert er ikke piratkopi, det er ikke mer en en endret søm som skal til for at den ikke er å anse som piratkopi.

 

Ok, så dersom man endrer litt på sømmen så er det bare å selge bukser med samme navn og logo som en merkevare? Piratvarer må dermed ha samme søm, samme logo og samme navn som originalen for at de skal kunne stoppes? Fjerner man en av disse er det ikke lengre piratvarer?

 

Logo er selvfølgelig ikke greit å bruke, men det skal ikke store endringen til for at den ikke kan ansees som piratkopi.

Lenke til kommentar

Inspirert er ikke piratkopi, det er ikke mer en en endret søm som skal til for at den ikke er å anse som piratkopi.

 

Er ikke piratkopi definert som en vare som snylter på en merkevare? De annonsene jeg har sett på QXL med "inspirerte" klær har faktisk labler/logoer som misbruker varemerker ved å vise en logo/label som de ikke har rettigheter til å bruke.

 

Det er et brudd på markedsføringsloven å annonsere med en merkevare, men vær ærlig å fortell meg hvor mange som faktisk tar dette til etterretning? Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at 60% av norges nettbutikker/auksjoner/rubrikker og andre online salgssteder er fyllt til randen med dette problemet. Vi kommer ingen vei med å slette annonser, vi har dialoger med de respektive eierene av merkevarene for å få slutt på dette.

 

Hvis du hadde vært innehaver av en rubrikk side som mange brukte tror jeg nok du ville hatt andre tanker enn å sloss alene mot alle de "uærlige" menneskene som faktisk forårsaker dette problemet. For ikke å nevne alle oss som kjøper kopiene å er kjempeglade fordi vi har gjort et varp.

 

Har du forresten kjøpet en kopi før?

 

Ser ut som folka på qxl har lest tråden her,eller fått klage fra andre steder.

Denne luringen har nå blitt utestengt fra qxl... good work :)

 

EDIT:

Her er foresten linken til alle Kingston sine forskjellige Usb pinner

 

Hvem luring har blitt stengt ut?

Lenke til kommentar

Å gjemme seg bak det at "inspirerte" ikke er piratvare viser bare hvor seriøs du er..

 

Jeg ser ikke helt tanken bak svaret ditt. Ordet inspirert sier ganske mye om hva varen er, men selvsagt er det lett å dra alt over en kam da mange bruker det ordet på piratkopier.

Lenke til kommentar

Noen linker

 

Counterfeit

 

SOS Fake Flash

 

Counterfeit

 

Forøvrig gjelder dette med fake-kapasitet selvsagt ikke bare Kingston, men stort sett alle kjente leverandører. Og det lages/selges fake også av mindre minne-kapasiteter som 8, 16, osv.

 

Jeg for min del synes akuratt dette er verre enn fake klær, lommebok, etc. Ei bukse er ei bukse liksom (kjøpt billig) mens usb-stick er kjøpt for kapasiteten skyld. Du forventer ikke at den plutselig er full ved 4GB når det står 128GB på forpakningen. Men er jo mafia-virksomhet alt sammen, det er sant.

 

edit:link

 

Jeg ser den uten problemer, men saken kjerne er at vi blir sett på som useriøs og drittfolk som bare gir faen fordi det blir solgt piratkopier hos oss. Ingen setter seg ned å tenker på alle konsekvenser som følger ved å bare stenge for en lav sko. QXL er en markedsplass hvor vi lar dere få selge varene deres, vi er ikke ansvarlige for at dere selger kopi varer, men vi har et ansvar med å samarbeide med de respektive merkevareinnhaverne for å redusere dette. Dette gjør vi ukentlig, å vi avdekker mye kopi varer takket være merkevareinnehaver sin kompetanse.

 

Ingen salgsplasser er bukt med dette å det er fordi det er en generell toleranse for dette blandt oss, hvis dette svir så jævlig som det gis uttykk for i forumet burde man kanskje begynne å bearbeide alle man kjenner i riktig retning. Alle her på forumet har venner og bekjente som handler kopivarer over en lav sko.

Lenke til kommentar

Jeg håper noen som har kjøpt en av disse minnepennene gir lyd fra seg om de er ekte eller ikke. Spesielt hvis det skulle vise seg at de ikke har den kapasiteten som er oppgitt. Først da hadde man hatt en sak å slengt i trynet på finn/qxl som kunne gitt noen konsekvenser.

 

Det er faktisk ikke vi eller finn som sitter med ett ansvar her, merkevareinnhaver sitter med undersøkelsesplikten. Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss?

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke vi eller finn som sitter med ett ansvar her, merkevareinnhaver sitter med undersøkelsesplikten. Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss?

Tja innføring/salg av kopivarer er ulovlig her til lands.

 

du sa jo selv

Ingen salgsplasser er bukt med dette å det er fordi det er en generell toleranse for dette blandt oss, hvis dette svir så jævlig som det gis uttykk for i forumet burde man kanskje begynne å bearbeide alle man kjenner i riktig retning. Alle her på forumet har venner og bekjente som handler kopivarer over en lav sko.

Dere vet om problemet men slår ikke ned på det fordi resten gjør ikke det heller.

Dere vet det er ulovlig innføre/selge disse varene men tar penger for formiddlingen av disse.

 

Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss?

Når dere med full viten tar betalt for formidling av ulovlige varer uten slå ned på det kan dere vel ikke stå helt uten ansvar...

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke vi eller finn som sitter med ett ansvar her, merkevareinnhaver sitter med undersøkelsesplikten. Mener du at Finn og Qxl skal feks straffes juridisk fordi en uærlig selger har solgt kopivarer hos oss?

 

Jeg svarer selv om spørsmålet ikke var rettet til meg.

 

I utgangspunktet mener jeg ikke at QXL, Finn eller andre rubrikksteder skal straffes dersom en uærlig selger svindler eller legger ut en merkevarekopi til salgs.

 

Men så fort QXL/Finn blir gjort oppmerksomme på at en vare er kopi eller at det er sannsynliggjort at det er svindel (ref. kingston minnepinnene) mener jeg at ansvaret også ligger hos rubrikkstedet.

 

Dette praktiseres strengt hos Finn.no og bidrar til at ryktet til Finn.no er mye bedre enn ryktet til QXL.no

 

Her er noen eksempler på annonser som ville blitt slettet med en gang på Finn.no, men som ligger lenge på QXL:

 

http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker-optikk/klokker-ur/ur-herre/omega/omega-kopi-fra-1960-tallet/v/an610973748/

 

http://www.qxl.no/pris/klokker-smykker-optikk/klokker-ur/ur-herre/oevrig/-toeff-klokke-med-automatisk-opptrekk-/v/an611542534/

 

 

Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig med hva dere gjør eller ikke gjør, men et godt råd til dere er i det minste å følge deres egne auksjonsregler, kundevilkår og forbudtliste.

 

Dvs. at dere rydder kraftig opp i kulturen som råder hos dere pr. i dag.

 

1. Slett annonser for merkevarekopier med hard hånd.

2. Behandle alle brukere likt (ref. diskusjonen på Samlerforum hvor en gruppe selgere har presset QXL til å forby en lovlig vare).

3. Lag en løsning for rapportering av mistenkelig gjenstander (ikke slik dagens system er, men slik at man kan beskrive hvorfor gjenstanden bryter reglene med egne ord.

 

 

Juridisk sett er det ikke noe problem at dere sletter alle annonsene som sier at en vare er insp/inspirert av en kjent merkevare. Deres egne vilkår som selgere godtar gjør dette mulig.

 

Hvis dere ikke vil rydde opp gråter jeg ikke akkurat, men QXL.no sin fremtid tror jeg er avhengig av en skikkelig mentalitetsendring hos dere som jobber der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...