bangbroz Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Hei alle sammen jeg skriver her for jeg vet ikke helt hvor jeg skal skrive. Jeg har ett sinne problem, som jeg har hatt siden jeg var liten. Personlig tror jeg det har kommet av mobbing og mye krangling på videregående, folk har ertet meg men jeg har aldri tatt igjen så sinnet har samlet seg inni meg i over 7 år. Mest sannsynligvis er det vel en sykdom av noe slag. Men poenget er, jeg har en kjæreste som ofte får lide for dette. Og tankene mine kortsluttes når jeg kommer til dette nivået og sinnet kontrollerer alt jeg gjør. Jeg vil ikke dette skal fortsette. Vet noen om noe som kan hjelpe? psykolog? sikkert skrevet feil, beroligende eller noe? Jeg har blitt ekstremt sint i noen tilfeller. Slått hull i døren min, angrepet folk med stoler, balltre, og i verte fall, kniv, da jeg var mindre. Og hver gang jeg blir sint føler jeg armene mine vibrere som om jeg MÅ slå til noe Jeg har ikke snakket med noen om dette. Mange vet jeg har ett sinne problem, men jeg vil gjøre noe med det. Før det går for langt å jeg gjør noe virkelig ille takk Endret 8. mars 2010 av bangbroz Lenke til kommentar
HValder Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Invester litt i ein boksesekk og eit psykologbesøk. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Tja... Jeg veit litt om hvordan, men det er ikke så enkelt å gi deg et kort svar på det :-) Det enkle svaret er å ta det opp med fastlegen din, som forhåpentligvis har nok peiling på temaet til å bistå deg. Noen enkle tips. Sportsligaktivitet sammens med andre, styrker selvtilitt og gir adrenalin utløp. Skaffe deg grunnleggende kunnskap om menneskelig psyke. Les denne boka Tenk alltid over hva du sier og hvilken respons du ønsker å oppnå ved å si det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Du har innsett at du har et problem. Det er bra. Det er første steget. Hvor bor du i landet? Du kan jo sjekke om Alternativ til vold har noe opplegg i nærheten av deg. Hvis ikke så anbefaler jeg deg å snakke med fastlegen din og få en henvisning til en psykolog. Det kan hjelpe deg veldig mye. Lykke til. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg tror du vil ha et veldig godt utbytte av å snakke med en psykolog. Eller så tror jeg du trenger en fysisk aktivitet for å kunne få utslipp for alt dette negative stresset. Lesestoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Anger_management Se filmen Anger Management om du vil se noen i liknende situasjon. Det er også godt å ha noe å le av. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Må si jeg har hatt nøyaktig samme problem som thread-starter, bortsett fra at det ikke er stort av et problem lenger Det jeg gjør: Fant meg selv en hobby som ofte går meg på nervene, i mitt tilfelle "Heroes of Newerth" som er et Online-spill, og når jeg blir så forbanna at hender rister og adrenalinet pumper så prøver jeg med vilje å distrahere meg selv med ting jeg har tenkt ut på forhånd. Suksessfulle emner? Artige hendelser fra show som Scrubs, How i met your mother og Big Bang Theory Trening gjør mester! Lykke til videre Lenke til kommentar
Eoy Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Dra til legen og få valium. Evt gå til psykolog, men ingenting slår valium i effektivitet. Endret 11. mars 2010 av Eoy Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Dra til legen og få valium. Evt gå til psykolog, men ingenting slår valium i effektivitet. Jeg vil tro det er bedre å få behandlet problemet en å medisinere det bort... Medisinering av slike "problemer" løser de ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå