knatten Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Linuxsangen ble ganske populær her på forumet for noen uker siden, og mange lurte på gitargrep. Jeg har nå snakket med Per Sigmond som har laget sangen (sammen med Frank Oterholt), og han var så snill at han skrev ned grepene til oss! Den beste linken jeg har funnet til sangen er: http://www.stud.ntnu.no/~larstobi/audio/li...linuxsangen.mp3 Jeg gjør også oppmerksom på at denne sangen faktisk er kopibeskyttet, og distribueres under Free Music Public License(FMPL). Det fungerer omtrent på samme måte som GNU General Public License (GPL), og medfører i korthet at du kan distribuere sangen så lenge du distribuerer den sammen med FMPL, og at du ikke kan selge den videre uten opphavsmannens samtykke. Her er en link til sangens offisielle side: http://www.kitrus.com/cgi-bin/Zope.cgi/kit...owOld/z20010613 Til slutt, grep og tekst, skrevet ned av Per Sigmond: (La det i en kode-blokk med fixed font for at grepene skal komme på rett sted) Vers: Gadd9 Em7 Vi har ikke no' kjeledyr Am7 C/D katt og kanin, nei takk som byr Gadd9 Em7 Ingen geiter og ingen ku Am7 C/D om vi har no', så er det en GNU Gadd9 Em7 Men vi elsker en liten fugl Am7 C/D svart og hvit og på nebbet gul Gadd9 Em7 Tror du ikke de er sterke nok Am7 C/D bare se når de svømmer i flokk... Refr: Gadd9 Em7 Vi har pingviner i PC'n Am7 G/H C C/D (fugler i TUXedo er noe for OSS) Gadd9 Em7 Vi har pingviner i PC'n Am7 G/H C C/D (de sprer seg på nettet som virus i DOS) Gadd9 Em7 Vi har pingviner i PC'n Am7 G/H C C/D (vi lever som HACKEspetter i det FREE) Gadd9 Em7 Vi har pingviner i PC'n Am7 G/H C/D (nå tar vi den store Grand Prix...) Vers: Vi trenger ikke betale til Bill for å tenne opp vår egen grill Med finsk SISU så går det i boks det blir hett når vi fyrer med Cox... Vers: Vil du spise må du bare ta kokeboka må du gjerne ha Men gi tilbake din egen rett når vi deler så smaker det fett Refr: Vi har pingviner i PC'n ... Bridge: Bb/C C/F Aaaa Aaaa Ab/Bb Bb/Eb Aaaa Aaaa Bb/C C/F Aaaa Aaaa Ab/Bb Bb/Eb Aaaa Aaaa Bb/C C/F Men vi vil ikke kaste Perl'er for svin Ab/Bb Bb/Eb syns du ikke min Python er fin: Bb/C C/F Esus4 Du trenger ikke danse Samba med meg E Aadd9 men nå er vi på vei... Refr. transponert: Aadd9 F#m7 Vi har pingviner i PC'n Hm7 A/C# D D/E (fugler i TUXedo er noe for OSS) ... .. Takk til Per Sigmond for en fin sang og hyggelig hjelp! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Ser linkene er døde, men jeg har rotet litt på PCen og gjenoppliver herved denne tråden. http://www.misterludvigsen.no/Linuxsangen.mp3 4 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Ble faktisk litt imponert over produksjonen her. Fint at du fikk gjenopplivet tråden! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Ikke stor fan av starten, men så straks sangen starta ble det bedre. Dere kan vel ikke putte den på Youtube slik jeg kan dele den med andre? Nei dette var stas~ Ble sangen mixet på Linux? Hva slags programvare ble brukt? Jeg vet Rezound skal være bra, men bortsett fra det var jeg under den oppfattelsen at det ikke var noe særlig innen lyd-redigering som fantes til Linux. Lenke til kommentar
datagutt Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Bra sang, er enig at den burde legges ut på youtube! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå