Zink Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Kommer til 40 %, så er det slutt - da hopper den ned til 38% og kommer langt om lenge til 41 % og samme om igjen. Problemet begynte da C-partisjon ble fylt på mystisk vis. Det viste seg at 'MidlertidigeInternettFiler' var oppe i 2,99 GB ( satt til 304 mb ) selvom jeg kjørte full opprydding via 'Vedlikeholdsveiviser'. Planlagte oppgaver er stoppet, fordi jeg kjører de kun manuelt. Flytta filmappa til C:Windows og sletta den med innhold, og lagde ny mappe ( samme plassering ). Deretter lasta ny WinMEdefrag og renamet den gamle til 'defrag.old'. Disablet antivirus, restarter i sikkermodus og kjører den nye, men på 40 % skjer det samme. Den tapte plassen er tilbake og har ingen andre problemer med windows, men hva kan gjøres med defrag og temp.files ? . Lenke til kommentar
abene Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 For at defrag skal fungere skikkelig har du minst to alternativer: 1. Avslutt programmer i bakgrunnen som forstyrrer defrag-prosessen eller 2. Kjør defrag i sikker modus. Da har du minimalt med programmer i bakgrunnen Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 For at defrag skal fungere skikkelig har du minst to alternativer: 1. Avslutt programmer i bakgrunnen som forstyrrer defrag-prosessen eller 2. Kjør defrag i sikker modus. Da har du minimalt med programmer i bakgrunnen Hvis du leser innlegget, så ser du at jeg både har disablet antivirus og kjører defrag i sikkermodus. I msconfig/oppstart - annet unødig er også disablet der. Har kjørt defrag problemfritt i årevis, men jeg bomma på flytting og sletting av temp.files, og få gjenoppretta tilstanden. Tror det var Norton som hadde et eget defrag-program, men vil unngå krøll med Norman - kanskje det fins andre som kan brukes. Noen erfaringer ? Er svært lite lysten på å skrote windows nå, men reinstall blir kanskje nødvendig - har kjørt stabilt snart et år med dette oppsettet, og har lyst til å sette ny pers :wink: . Lenke til kommentar
abene Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hvis du leser innlegget, så ser du at jeg både har disablet antivirus og kjører defrag i sikkermodus. Beklager, min feil... Det finnes en del alternativer på windows.no. Vet ikke hvilken som er best men jeg har sett at 0&0 Defrag har fått en del skryt. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Sikker ? For Pro-versjonen ( Server er selvsagt ikke aktuelt ) System Requirements: Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows 2000 Professional, and Windows NT 4.0 Workstation. Please note: O&O Defrag V4 Professional/Server will not install on Windows 95/98/Me computers. Lenke til kommentar
abene Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Sikker ? På hva? Ok, så prøv et annet defrag program. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Typisk Win. diseable alt som heter skjerm(strøm)sparing, HDD time out og alle bakgrunnsprog. Win 98(se) liker ikke slike ting :o Hvis ikke det hjelper så går du i systemverktøy og kjører systemfilgjenoppretning(husk og hake på rep.autom. i avansert) og prøv igjen :wink: Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hvis du kjører Win ME, så få det vek fortere en fortest, den er full av feil og har det først begynt med problemer så forsetter det også med problemer. (min erfaring) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå