Gå til innhold

defrag problem i win98se

Anbefalte innlegg

Kommer til 40 %, så er det slutt - da hopper den ned til 38% og kommer langt om lenge til 41 % og samme om igjen.

Problemet begynte da C-partisjon ble fylt på mystisk vis. Det viste seg at 'MidlertidigeInternettFiler' var oppe i 2,99 GB ( satt til 304 mb ) selvom jeg kjørte full opprydding via 'Vedlikeholdsveiviser'. Planlagte oppgaver er stoppet, fordi jeg kjører de kun manuelt.

Flytta filmappa til C:Windows og sletta den med innhold, og lagde ny mappe ( samme plassering ). Deretter lasta ny WinMEdefrag og renamet den gamle til 'defrag.old'. Disablet antivirus, restarter i sikkermodus og kjører den nye, men på 40 % skjer det samme.

Den tapte plassen er tilbake og har ingen andre problemer med windows, men hva kan gjøres med defrag og temp.files ?

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at defrag skal fungere skikkelig har du minst to alternativer:

1. Avslutt programmer i bakgrunnen som forstyrrer defrag-prosessen

eller

2. Kjør defrag i sikker modus. Da har du minimalt med programmer i bakgrunnen

Lenke til kommentar
For at defrag skal fungere skikkelig har du minst to alternativer:

1. Avslutt programmer i bakgrunnen som forstyrrer defrag-prosessen

eller

2. Kjør defrag i sikker modus. Da har du minimalt med programmer i bakgrunnen

Hvis du leser innlegget, så ser du at jeg både har disablet antivirus og kjører defrag i sikkermodus. I msconfig/oppstart - annet unødig er også disablet der.

Har kjørt defrag problemfritt i årevis, men jeg bomma på flytting og sletting av temp.files, og få gjenoppretta tilstanden.

Tror det var Norton som hadde et eget defrag-program, men vil unngå krøll med Norman - kanskje det fins andre som kan brukes. Noen erfaringer ?

Er svært lite lysten på å skrote windows nå, men reinstall blir kanskje nødvendig - har kjørt stabilt snart et år med dette oppsettet, og har lyst til å sette ny pers :wink:

.

Lenke til kommentar

Sikker ? For Pro-versjonen ( Server er selvsagt ikke aktuelt ) System Requirements: Windows XP Home Edition, Windows XP Professional, Windows 2000 Professional, and Windows NT 4.0 Workstation.

Please note: O&O Defrag V4 Professional/Server will not install on Windows 95/98/Me computers.

Lenke til kommentar

Typisk Win. diseable alt som heter skjerm(strøm)sparing, HDD time out

og alle bakgrunnsprog. Win 98(se) liker ikke slike ting :o

Hvis ikke det hjelper så går du i systemverktøy og kjører

systemfilgjenoppretning(husk og hake på rep.autom. i avansert)

og prøv igjen :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...