Aykon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei Eg fikk meg meg nytt hk for noen dager siden, å folk klager på at det piper når eg snakker i vt-en. Nye kortet er asus nforce 650i sli. Dette skjedde ikke med det gamle hovedkortet mitt. Noen som har noen forslag til hva det kan vær ? Har disablet det andre lydkortet som er integrert på hk-et. Headsettet er steelseries 5HV2 usb-kort. Lenke til kommentar
1232123212321 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det bare i VT det piper, eller får du samme lyden når du recorder med mic? Kan være VT som bugger. Prøv evt å re-installere VT. Skal noe til, men det er jo en mulighet for at micen din har blitt ødelagt samtidig som du kjøpte nytt kort. Har vært borte i rarere ting enn det før Se om du finner en oppdatert driver til kortet ditt og installer denne. Hvis det ikke hjelper kan det hende at det er en hardware feil på hovedkortet. I så fall må du sende det inn der du kjøpte det for å få nytt på garanti. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Hei Vi har testet hk i 2 maskiner nå, samme problemet begge plasser. Med 2 forskjellige headsett. Når eg recorder kommer ikke lyden, men vis eg tar på sånn at eg hører meg selv hele tiden i miccen så hører eg lyden. Skulle jo f... meg trodd at pc-en var koblet til en hjertemonitor. Lenke til kommentar
1232123212321 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Såpass ja.. Har du prøvd å bytte mic da? Kan være den som er problemet. Men er jo også mulig at du får feedback på en eller annen måte, men litt rart det også når du bruker headset. Siden du hører lyden "live" men ikke på recordings så virker det som om det skjer noe med lyden fra den går inn gjennom mic til den blir sendt ut igjen. Mest sannsynlig driver eller hardware bug på HK. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 ja, kan vær noe problemer med driverene. Eg får teste med litt forskjellige drivere, for dei driverene eg har nå er dei nyeste. Eg vet det må vær noe med det hovedkortet. Men finner ikke ut hva. hrmf Lenke til kommentar
1232123212321 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis det ikke er driverfeil, men selve hovedkortet er det nok uansett ikke noe du får fikset selv Send det inn og få nytt på garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå