Gå til innhold

noen som har utforsket marka rundt sognsvannet?

Anbefalte innlegg

hei og hå

gleder meg veldig til å utforske marka rundt sognsvannet og har allerede sett potensialet der, men lurer fortsatt på om det er non bekker/små fossefall i marka i området?

Er ikke noen som har vært mye oppi marka der da?Er veldig glad i bekke/fossefall bilder :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei og hå

gleder meg veldig til å utforske marka rundt sognsvannet og har allerede sett potensialet der, men lurer fortsatt på om det er non bekker/små fossefall i marka i området?

Er ikke noen som har vært mye oppi marka der da?Er veldig glad i bekke/fossefall bilder :)

Nordmarka har dårlig med fossefall, men bekker og vann er det godt utvalg av. Du finner noen få (gamle) eksempler fra bildearkivet mitt nederst i innlegget.

For å finne de fineste stedene kreves det at du bruker en del tid på å gå rundt i terrenget - og det holder ikke å følge de mest brukte stiene og veiene. Et godt kart er nyttig (sjekk http://www.kartbutikken.no/produktlisting.php?kategori=18 og http://maps.worldofo.com/), men jeg har også hatt mye glede av å gå rundt på måfå.

Du bør heller ikke glemme de andre "markene" rundt Oslo. Om jeg skal velge meg en favoritt tror jeg Bærumsmarka vinner med Østmarka (terrenget rundt Lutvann) som nummer to.

-trygve

post-183958-1268150028,4585_thumb.jpg

post-183958-1268150039,1265_thumb.jpg

post-183958-1268150049,6904_thumb.jpg

post-183958-1268150060,6816_thumb.jpg

Endret av -trygve
Lenke til kommentar

Ellers - vær forsiktig med bading i Sognsvann og Svartkulp - mange andeparasitter i vannet der - helt ok første gangen, men du kan få allergisk reaksjon ved senere bading.

Har ellers observert flere med teleobjektiver på sørsiden av Svartkulp. Har sikkert kun med fugleliv å gjøre, og ikke noe som helst med naturiststranda på nordsiden av vannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...