Gå til innhold

Android mot Windows Mobile - fremtiden

Anbefalte innlegg

Hva mener folket? Sitter her og kan ikke si meg helt overbevist av Android. Ja, grafisk gjør det jobben iPhone gjør og ja det gjør alt det man savner iphone gjør. Men, det takler ikke exchange halvparten så bra som Windows Mobile gjør.

Vil Android bli operativsystemet for folk som erkjenner all begrensningen i iphone og velger denne for å riste på pupper med g-sensoren og sjekke facebook/twitter samtidig (multitasking:P). Og som i fremtiden vil måtte konkurrere med Windows mobile 7.

Mens Windows 6.5 (classic) vil bevare sin posisjon som det beste operativsystemet for den litt mer 'profesjonelle' brukeren som bruker den med Exchange?

Jeg vet ikke om jeg er villig til å ofre den gode exchange-støtten for Android.. Hva tenker folket her ute? De fleste skjønner sikkert at jeg fristes av HD2, men skjønner at Android er på full fart hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har prøvd det i praksis, men har intrykk av at nyere versjoner av android (2.x) støtter exchange helt utmerket? Det er i hvertfall klart at wm vil beholde posisjonen sin fremover som et litt traust business-os for telefoner, mens android scorer mye bedre på brukervennlighet, innovasjon og muligheter for individuell tilpasning.

Skjønner godt at du fristes av HD2 ja, men for meg er det uaktuelt å kjøpe den med mindre jeg kan få den med android. Er rett og slett helt avhengig av den friheten oset gir meg i form av homescreen replacements, alternativ programvare for sms og slikt, samt masser av kvalitetsroms fra xda :D

Lenke til kommentar

Har stor tro på at applikasjoner til winmo7 kommer til å gjøre det meget bra, på samme måte som windows har gjort det stort på pc-markedet. Folk bruker windows fordi de fleste programmer finnes bare til windows.

Til Android skriver man stort sett i java som ikke er det raskeste språket som finnes og ting er ganske kronglete å få til. MS har valgt å bruke .net(windows app), silverlight(web), xna(spill), altså godt kjente plattformer som har visst seg å fungere bra. Alt dette skal støttes på winmo7.

Personlig så avventer jeg til winmo7 versjon 2, da det vil komme med flash støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...