bodhi Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) * Patriot Viper DDR3 1600 6 GB (Antall: 1, Pris: 825,-) * AMD Phenom II X4 955 Black Edition (Antall: 1, Pris: 1357,-) * Asus Radeon HD 5870 1 GB (Antall: 1, Pris: 3091,-) * Asus M4A89GTD PRO/USB3 (Antall: 1, Pris: 1139,-) Har fra før et Asus P5Q-EM h.kort, Kingston Hyper X 8500 minne, Radeon 4870 1gb 3dkort, samt en Core Duo 8500 Cpu. Tenkte også installere et 64b-operativsystem. Vil overnevnte komponenter være en god og merkbar oppgradering? Kom gjerne med råd/innspill.Er fornøyd med det jeg har, men pleier vanligvis gjøre en oppgradering i ny og ne, men har vært en stund siden sist. Bør jeg helst ha 2 stk minnebrikker, eller er 1 stk 6gb brikke ok? Endret 8. mars 2010 av bodhi Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Det er nok en brukbar oppgradering ja. Men hadde nok heller gått for Q9550 eller Intel Core i5 750. Dyrere kommer Intel Core i7 920 som er ganske så bra. Husk at 130 watt prosessor blir fort varm, så en fordel med bra kjørling, kabinett med flere vifter. Husk at en E8500 sikkert kan overklokkes greit til 4 Ghz, så sant du har bedre kjøler en intel. Og resten av komponetene av en viss kvalitet. 4 kjerner er god på multitasking, men en del spill gir ikke nødvendigvis så mye bedre ytelse. Hvis vi ikke snakker om de nyeste spillene som kom for under 1 måned siden (topp moderne). Men med 4 kjerner f.eks i7 920 skal du fint klare crysis på god oppløsning samtidig som du jobber med videokonvertering av HD 1080p filmer. Du får brukt dualchannel. Så 2 stk ram brikker gir litt bedre ytelse. Men jeg syns det er greit å kjøpe 1 ram først slik at du slipper å bytte ut ram brikken ved neste oppgradering. Endret 8. mars 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
bodhi Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ok, takk for tips. Da forandrer jeg til Intel heller, ser de du nevnte jevnt over gir bedre resultat. E8500 jeg har har jeg ikke klart overklokke stort mer enn til 3,47, men er heller ikke så veldig erfaren på det. Jeg har et Antec 900 med god kjøling, samt en Ozc Vendetta 2 kjøler.Blir spillytelsen på 4 kjerner lik den jeg har nå, eller bedre? Den blir vel uansett ikke dårligere regner jeg med. Men 4kjerners pluss et 64 b operativsystem bør vel kunne yte mer stabilitet og hurtighet, regner med 64b er såpass utprøvd nå at det er verdt å satse på? Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Blir spillytelsen på 4 kjerner lik den jeg har nå, eller bedre? Den blir vel uansett ikke dårligere regner jeg med. Men 4kjerners pluss et 64 b operativsystem bør vel kunne yte mer stabilitet og hurtighet, regner med 64b er såpass utprøvd nå at det er verdt å satse på? Hvis spill er det mest krevende du bruker PCen til så er det ikke nødvendig med en enormt dyr CPU, legg heller mer penger i grafikkort. Ta en titt på denne artikkelen fra Tom's Hardware hvis du er ute etter ny CPU. Der lister de opp det de mener er de beste gaming CPUene i forskjellige prisklasser. Det er bare å kjøre på med 64b OS, jeg bruker win7 selv og har ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå