Gå til innhold

[LØST]hdd starter ikke opp

Anbefalte innlegg

hva som har skjedd: satt inn nytt power i pc'n og startet opp, begynte fort å lukte svidd og ingen av hardiskene mine dukker opp i bios. det virker heller ikke som de starter opp i det hele tatt, siden det ikke kommer noen during fra dem, MEN ved å koble de til den bærbare ved usb så dukker diskene opp (bruker win7), og får da beskjed om å initsialisere dem i disk behandling. da får jeg at de ikke er klare.

trenger sårt noen tips siden det er mye data som jeg ikke har backup av

Endret av zhanzet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noe som jeg ikke har noe lyst til siden de er svindyre. opptil 10k er i vel drøyeste laget, og jeg har 4stk disker som det skjedde med samtidig. lest på nett om noen som har byttet io kort på selve disken, noen som vet noe særlig om dette?

Lenke til kommentar

Har hørt om det. Det kan visst være ganske tricky, man må ha et kretskort fra nøyaktig samme modell. Og det kommer jo nye modeller svært ofte.

Dessuten er det jo elektronikk inne i selve disken også, som spindelmotor, hodemotor, og lesekretsene. 

Lenke til kommentar

fungerte ikke å flyyte over io kort, siden de var produsert med 1mnd forskjell, eller at det er mer som har gått føyken inni. legger da saken død og får klare meg med 3mnd gml backup og sende inn diskene innenfor garanti siden jeg ikke finner noen med nøyaktig samme fw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...