Gå til innhold

Voldtektsbølgen i Norge


Anbefalte innlegg

I 2009 kom det ca. 17.000 asylsøkere til Norge.

-Ca. 3000 ble sendt ut med tvang.

-Ca, 1000 reiste hjem frivillig (De får 55.000 NOK og kan så reise rett tilbake til Norge)

= 76 % sannsynlighet for å få bli i Norge til evig belastning for Norske stattebetalere for alle som klarer komme seg til Norge og si det magiske ordet "asyl".

 

Jeg vil kalle det fri annvandring.

Om vi har fri innvandring kommer du til Norge og bosetter deg her.

 

Om vi hadde fri innvandring hadde vi sendt ut null mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å droppe innvandring da det ikke er tema for tråden!? Med strengere straffer/konsekvenser ville folk tenkt seg om før de voldtok. Og der synes jeg tvangsamputasjon av kjønnsorganet, rundt 20 års fengsel og utestening på livstid fra alle butikker som selger sexutsyr er et glimrende forslag! Folk vil tenke seg nøye om før de så mye som tenker på å voldta pga. at straffen er så treng og dersom de gjør det og blir tatt vil de ikke være i stand til gjenntagelse.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å legge skjul på at voldtekene er en følge av innvandringen.

 

Om innandringen får fortsette upåaktet i samme tempo og med samme ødeleggende kraft så kommer det selvsagt til å bli mere voldtekter, og selvsagt kommer Ola og Kari til å organisere seg en gang for alle.

Lenke til kommentar
utestening på livstid fra alle butikker som selger sexutsyr er et glimrende forslag!

 

Tror ikke han er så veldig sexlysten etter å ha blitt sterilisert. Så skjønner ikke helt hvor du vil henne med akkurat dette forslaget? Tror ikke dildo-voldtekter er veldig utbredt akkurat.

 

Men det kan skje så det jeg vil med dette forslaget er å fjerne all fare for gjenntagelse.

Lenke til kommentar
Hva med å droppe innvandring da det ikke er tema for tråden!?
Og i en tråd om tyveri hjemme hos folk skulle man ikke ha lov til å diskutere hvordan man sikrer hjemmet mot innbrudd, men begrense diskusjonen til om man skal servere innbruddstyven sjokoladekade eller bløtekake?
Med strengere straffer/konsekvenser ville folk tenkt seg om før de voldtok. Og der synes jeg tvangsamputasjon av kjønnsorganet,
Det er en vanskelig reverserbar prodesyre. Det er ikke så lurt da det foregår falske anmeldelser og feile personer blir faktisk dømt. Da er det bedre å bruke kjemisk kutt av seksualdriften som er reverservar.

 

Innføring av en ikke reverserbar straff vil også medføre at retten stiller høyere krav for at noen skal dømmes slik at færre blir dømt.

rundt 20 års fengsel
Problemet er at det blir 20 års norsk "fengsel". Først blir det flere år med kø for å få sone og så blir det noen åpne greier med meldeplikt og for de som ikke er norske statsborgere vil bli det gjennom prosessen med alle de fordelene det medfører.
og utestening på livstid fra alle butikker som selger sexutsyr er et glimrende forslag!
Den var ny. Hva er tanken bak dette og hvordan er det tenkt gjennomført?
Lenke til kommentar

Siden vi har flere innvandrere i dag enn i 1994 så tilsier det ifølge ebeneser en gigantisk økning av voldtekt. Dog så tilsier ssb noe helt annet og konkluderer med en veldig liten oppgang. Holder for øyeblikket med å finne statestikk over hvem den hyppigste gruppen er...

 

fig-2009-03-17-04.gif

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

I følge meg.. det er langt i fra bare jeg som har adoptert det perspektivet, men jeg får takke deg for at du tror at det er jeg som er opphavet til den oppdagelsen.

 

 

*edit* det virker forøvrig som ditt eneste motiv for å poste er å bashe meg, det er antageligvis fordi at du selv føler deg liten og trenger noen å hakke på, ref andre tråder med lignende oppførsel.

 

Jeg liker ikke å være hobbypsykolog, men her så tvinger du meg.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Hva med å droppe innvandring da det ikke er tema for tråden!?
Og i en tråd om tyveri hjemme hos folk skulle man ikke ha lov til å diskutere hvordan man sikrer hjemmet mot innbrudd, men begrense diskusjonen til om man skal servere innbruddstyven sjokoladekade eller bløtekake?
Med strengere straffer/konsekvenser ville folk tenkt seg om før de voldtok. Og der synes jeg tvangsamputasjon av kjønnsorganet,
Det er en vanskelig reverserbar prodesyre. Det er ikke så lurt da det foregår falske anmeldelser og feile personer blir faktisk dømt. Da er det bedre å bruke kjemisk kutt av seksualdriften som er reverservar.

 

Innføring av en ikke reverserbar straff vil også medføre at retten stiller høyere krav for at noen skal dømmes slik at færre blir dømt.

rundt 20 års fengsel
Problemet er at det blir 20 års norsk "fengsel". Først blir det flere år med kø for å få sone og så blir det noen åpne greier med meldeplikt og for de som ikke er norske statsborgere vil bli det gjennom prosessen med alle de fordelene det medfører.
og utestening på livstid fra alle butikker som selger sexutsyr er et glimrende forslag!
Den var ny. Hva er tanken bak dette og hvordan er det tenkt gjennomført?

 

Selvsagt kan man diskutere muligheten for å redusere voldtekt, men når det går over til en ren debatt om innvandring er det plutselig blitt avsporing og en ny debatt. Kommentaren din om innbruddstyver var for idiotisk til å kommentere.

 

Nå har jeg alt sagt hva jeg ener om falske anmeldelser og hvorfor man ikke kan bruke dette "hva om"-argumentet. Skal straffe/konsekvensen være mest mulig avskrekkende så bør det ikke være mulig å reversere den. Husk at dette signalet skal sendes ut til dem som er villig til å begå voldtekt, ikke de normale.

 

Fengselsvesenet er for dårlig ja. Burde bli bygget flere fengseler så folk ble satt rett inn og muligheter for permisjon og tidlig løslatelse pga. god oppførsel samt muligheten til kausjon burde oppheves for godt. Dette er jo langt lettere å få til en å innføre nye straffer for voldtekt.

 

Har forklart det før. Ved å gi slike butikker register med fullt navn og bilde over alle dømte sexforbrytere samt totalforbud mot å selge noe til dem eller i det hele tatt la dem komme inn i butikken. De vil selvsagt få bot og fengselsstraff om de bryter dette forbudet.

Lenke til kommentar
Nå har jeg alt sagt hva jeg ener om falske anmeldelser og hvorfor man ikke kan bruke dette "hva om"-argumentet. Skal straffe/konsekvensen være mest mulig avskrekkende så bør det ikke være mulig å reversere den. Husk at dette signalet skal sendes ut til dem som er villig til å begå voldtekt, ikke de normale.
At du ikke ønsker å tenke på konsekvensene av dine forslag betyr ikke at det ikke blir konsekvenser eller at alle andre kan ignorere dem. Enten så vil man helt slutte å dømme folk eller så vil også uskyldige bli dømt til en ureversibel straff. Og hvor lett er det ikke å bruke slikt til utpressing.

 

Hva mener du er passelig straff for ei dame for har fått en mann amputert ved hjelp av falsk anmeldelse?

Har forklart det før. Ved å gi slike butikker register med fullt navn og bilde over alle dømte sexforbrytere samt totalforbud mot å selge noe til dem eller i det hele tatt la dem komme inn i butikken. De vil selvsagt få bot og fengselsstraff om de bryter dette forbudet.
Jeg har fremdeles vansker med å se hva dette er ment å stoppe.

-Mange slike butikker har operert i en juridisk gråsone og er ikke akkurat godvenner med politi og justisvesen. De vil nekte å påta seg en slik oppgave eller blåse i det.

-Datatilsynet ville neppe godta dette.

-Dette vil kun kunne gjelde butikker i Norge.

 

Om dette er ment å begrense tilgangen på "tekniske hjelpemidler å voldta med" så vil slike personer gjerne bruke alt annet av innretninger enn det som er tenkt brukt til å tilfredstille kvinner. De skulle i så fall heller bli forbudt å kjøpe noe på en jernvarehandel.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ikke ønsker å tenke på konsekvensene... :roll:

 

Jeg har sagt at man ikke kan bite seg fat i argumentet om at uskyldige KAN bli dømt. En eventuel risiko for at uskyldige kan bli dømt er stort sett det eneste motargumentet enten man diskuterer dødsstraff samt denne metoden for å virkelig bekjempe voldtekter! Rettssystemet er ikke lagt opp slik at man i utgangspunktet skal dømme uskyldige og man gjør faktisk hva man kan for å unngå det. Det går ann å få til et mer effektivt rettssystem om man går inn for det. Dømmes uskyldige er det ikke straffen i seg selv, men systemet det er en feil med og da går man inn for å rette opp denne feilen. g så går man man inn for å unngå den feilen neste gang ettersom man lærer av feilene. Så da blir spørsmålet hva som er best for landet og befolkningen i det lange løp og om dette skal prioriteres høyere enn en enkeltperson der og da.

 

Straffen for å anmelde folk man vet er uskyldige samt avgi falsk forklaring er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener om. Det er en interessang debatt og fortjener egentlig en egen tråd. Kan komme tilbake til det.

 

Jeg kan ikke forklare deg på noen bedre måte hva det er ment å stoppe.

Lenke til kommentar
Jeg har sagt at man ikke kan bite seg fat i argumentet om at uskyldige KAN bli dømt.
I etthvert rettssystem VIL også uskyldige bli dømt. Det eneste som varierer mellom forskjellige rettsystemer er hvor stor denne andelen er. Null er umulig å oppnå.

 

En eventuel risiko for at uskyldige kan bli dømt er stort sett det eneste motargumentet enten man diskuterer dødsstraff samt denne metoden for å virkelig bekjempe voldtekter!
Jeg nevnte nå flere andre motargumenter.

 

Rettssystemet er ikke lagt opp slik at man i utgangspunktet skal dømme uskyldige og man gjør faktisk hva man kan for å unngå det. Det går ann å få til et mer effektivt rettssystem om man går inn for det.
Selvsager er ikke intensjonen å dømme uskyldige, men dette vil som sagt likevel forekomme overalt. Og tror du virkelig at tiltak for å redusere andelen uskyldig dømte er noe nytt?

 

Dømmes uskyldige er det ikke straffen i seg selv, men systemet det er en feil med og da går man inn for å rette opp denne feilen. g så går man man inn for å unngå den feilen neste gang ettersom man lærer av feilene.
Tror du virkelig det noengang er mulig å nå målet om et ufeilbarlig rettssystem? Eller at man klarer å forhindre gjentagelse av feil?

 

Og hva i alle dager hjelper slike tiltak noen som allerede er uskyldig dømt? Din måte å ignorere konsekvenser og folks rettigheter får deg til å virke farlig lik en sosialist.

 

Så da blir spørsmålet hva som er best for landet og befolkningen i det lange løp og om dette skal prioriteres høyere enn en enkeltperson der og da.
Har ikke enkeltpersoner noen verdi eller rettigheter så har heller ikke samfunnet noen verdi.

 

Straffen for å anmelde folk man vet er uskyldige samt avgi falsk forklaring er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener om. Det er en interessang debatt og fortjener egentlig en egen tråd. Kan komme tilbake til det.
Du ble ble svar skyldig her ja. :tease: Burde ikke dama også få en ikke reversibel straff om vi skal følge din logikk?

 

Selvsagt må konsevenser av et forslag i en tråd diskuteres i samme tråd. Du skal i alle fall få poeng for å være oppfinnsom når du ber om at motargumenter skal postes i andre tråder.

 

Jeg kan ikke forklare deg på noen bedre måte hva det er ment å stoppe.
Du klarer ikke altså å forklare bedre enn ingen forklaring? :whistle: Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Fengselsvesenet er for dårlig ja. Burde bli bygget flere fengseler så folk ble satt rett inn og muligheter for permisjon og tidlig løslatelse pga. god oppførsel samt muligheten til kausjon burde oppheves for godt. Dette er jo langt lettere å få til en å innføre nye straffer for voldtekt.

 

 

Kausjon er ikke noe som praktiseres her i Norge. Du har nok sett for mange amerikanske filmer! :)

Tror nok det er lettere å innføre nye straffer enn å bygge haugevis av nye fengsler. Det er svært vanskelig å få bevilget penger til nye fengsler i Norge. Halden fengsel, som nettopp har åpnet (Offisiell åpning 9. april) kostet 1.3 milliarder kroner å bygge...

Lenke til kommentar

Man trenger ikke hauevis av nye fengsler heller. Hvis noen vet om nøyaktige tall på hvor mange som står i kø og venter på å sone i fengsel så blir det enklere å tenke seg til hvor mange nye fengsler vi trenger. Det er forøvrig helr irreleveant om det blir bygget nye fengsler eller de vi alt har blir bygget ut. Poenget er at det trengs mer fengselsplass. Nå er jo også en mulighet å kaste kriminelle utlendiger ut av landet for godt og dermed spare fengslene til etniske nordmenn. Da ville nok behovet for å bygge mer bli drastisk redusert.

Lenke til kommentar

Soningskøen er borte (Link). Det vi har hatt behov for (først og fremst på Østlandet) er varetektsplasser.

I og med at fengselet i Halden nå har tjuvåpnet, er dette problemet kraftig redusert.

Politiet henter daglig innsatte som er i ferd med å bli løslatt for å føre dem ut av landet. Dette omtales ikke mye i media, men de fleste innsatte som er vedtatt utvist, blir fraktet ut av landet når dommen er sonet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...