Gå til innhold

Voldtektsbølgen i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I etthvert rettssystem VIL også uskyldige bli dømt. Det eneste som varierer mellom forskjellige rettsystemer er hvor stor denne andelen er. Null er umulig å oppnå.

I dagens samfunn ja. Men som sagt kan man ikke bruke denne "hva med dem"-logikken du fremmer her ettersom man da like gjerne kan gi opp å bekjempe kriminalitet i det hele tatt da.

Jeg nevnte nå flere andre motargumenter.

Hvilke da?

Selvsager er ikke intensjonen å dømme uskyldige, men dette vil som sagt likevel forekomme overalt. Og tror du virkelig at tiltak for å redusere andelen uskyldig dømte er noe nytt?

Spørs hvor mye sjel som legges i forsøket. I tråden om dødsstraff ble det sagt at det var et problem med finansieringen av rettsvesenet. Om det er sant er det bare å kutte ned på mindre viktige utgifter og gi mer penger til rettssystemet. Dessuten vil man lære av de feilene som begås og da gå inn for å unngå nye. Tror du at folk dømmes i hytt og pinevær uten rettergang kansje?

Tror du virkelig det noengang er mulig å nå målet om et ufeilbarlig rettssystem? Eller at man klarer å forhindre gjentagelse av feil?

Og hva i alle dager hjelper slike tiltak noen som allerede er uskyldig dømt? Din måte å ignorere konsekvenser og folks rettigheter får deg til å virke farlig lik en sosialist.

Ikke i dagens samfunn nei. Men som sagt, kansje en gang.

Nå har alle tråder i det siste blitt kapret av idiotiske utsagn om marxister, kapitalister, kommunister og sosialister. Bare gi faen! Er du interessert i å diskutere sosialisme så gjør det i en tråd som er egne t for det. Det er ikke sosialisme vs. noe annet som er tema i denne tråden.

Nei, de som er uskyldig dømt i denne situasjonen blir merket for livet. Men merk deg at de utmerket godt kan leve videre uten problemer. Og det skal mye til før et bevios teller som et bevis og før en dom er gyldig så det vil ikke bli dømt uskyldige dag ut og dag inn slik du vil ha det til!

Har ikke enkeltpersoner noen verdi eller rettigheter så har heller ikke samfunnet noen verdi.

Selvsagt har enkeltpersoner verdi, men man måler utifra samfunnet som helhet og ikke utifra hver enkeltperson.

Du ble ble svar skyldig her ja. :tease: Burde ikke dama også få en ikke reversibel straff om vi skal følge din logikk?

Selvsagt må konsevenser av et forslag i en tråd diskuteres i samme tråd. Du skal i alle fall få poeng for å være oppfinnsom når du ber om at motargumenter skal postes i andre tråder.

Svar skyldig du liksom... :roll: Jada, og det snakker du om... :roll: Hva slags straff/ konsekvens vil du hun skal få da? Om du vil ha i gang en diskusjon rundt det får du begynne med å si din egen mening istedefor å bare spørre hva andre mener.

Jeg snakket ikke om motargumenter, men om en generell diskusjon rundt konsekvensene av falske anmeldelser. Med med din "orginalitet" klarer du vel ikke å forstå forslaget...

Du klarer ikke altså å forklare bedre enn ingen forklaring? :whistle:

Enten får du slutte å dumme deg ut eller så får vi slutte å diskutere! Jeg har forklart på en god måte, men du klarer rett og slett ikke å forstå forklaringen!

Lenke til kommentar
Hva med afrikanske og norske jenter? Ingen av de afrikanske jentene begår voldtekter, og nesten ingen norske jenter tas for trafikkforseelser eller -kriminalitet. Skal vi nekte afrikanske jenter adgang fordi 50 afrikanske menn ikke har lært å oppføre seg?

Hvorfor skal vi ønske afrikanske jenter (og afrikanere ellers) velkomne? Hva har vi å tjene på det?

Endret av 793
Lenke til kommentar

Soningskøen er borte (Link). Det vi har hatt behov for (først og fremst på Østlandet) er varetektsplasser.

Du må aldri tro på hva sosialister sier, de er notoriske løgnere:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3561018.ece

Er flere ting å reagere på her spør du meg.

- Først, vhorfor er ikke fyren bak lås og slå?

- Så, hvorfor skriver media _overgrep_ når jenta var med på det frivillig? (ifølge dommen har jenta forklart at det ikke ble utøvd tvang under samleiene.)

Forstå meg rett nå. Jeg tviler overhode ikke på at mannen ikke hadde rent mel i posen, men det lukter sensasjonsoppslag lang vei.

Lenke til kommentar

Du tenker på gjengangsvoldtekt? Nettopp en sak som underbygger det jeg har sagt om at det tryggeste er å tvangsamputere kjønnsorganet på voldtektsforbrytere samt føre register med dem som utleveres til alle butikker som selger sexutstyr og nekte dem å noen sinne tre inn i en butikk samt straffe eventuelle brudd fra butikkens side med fengsel og bot.

Lenke til kommentar
samt føre register med dem som utleveres til alle butikker som selger sexutstyr og nekte dem å noen sinne tre inn i en butikk samt straffe eventuelle brudd fra butikkens side med fengsel og bot.
Ikke blandt de mest gjennomtenkte forslag:

-en slik liste ville antagelig inneholdt flere hundre navn. Skal det kun sendes ut navn eller bilder av disse personene?

-Når en kunde med solbriller og skyggelue handler på en slik butikk, betaler kontant og kommer seg raskest mulig ut så skal de bak disken altså sjekke mot en liste på flere hundre navn eller bilder?

Selv om disse butikkene som ikke liker politiet skulle finne på å ønske å samarbeide ser jeg dette ikke som praktisk mulig å gjennomføre.

Hva som skulle være formålet med et slikt forbud er også uklart. Kunne man ikke like gjerne forbudt dem å kjøpe oppvaskbørster?

Lenke til kommentar
samt føre register med dem som utleveres til alle butikker som selger sexutstyr og nekte dem å noen sinne tre inn i en butikk samt straffe eventuelle brudd fra butikkens side med fengsel og bot.
Ikke blandt de mest gjennomtenkte forslag:

-en slik liste ville antagelig inneholdt flere hundre navn. Skal det kun sendes ut navn eller bilder av disse personene?

-Når en kunde med solbriller og skyggelue handler på en slik butikk, betaler kontant og kommer seg raskest mulig ut så skal de bak disken altså sjekke mot en liste på flere hundre navn eller bilder?

Selv om disse butikkene som ikke liker politiet skulle finne på å ønske å samarbeide ser jeg dette ikke som praktisk mulig å gjennomføre.

Hva som skulle være formålet med et slikt forbud er også uklart. Kunne man ikke like gjerne forbudt dem å kjøpe oppvaskbørster?

Joda, det er gjennomtenkt. Vansklig å utføre i praksis selvsagt, men viktig.

Lenke til kommentar
Det har jeg gjort for lengst. At du ikke har klart å lese det er noe annet.
Nei, du sa bare at det var viktig. Til tross for flere oppfordringer klarte du aldri si hva som var målet.

Som sagt så kunne man like godt prøve å stoppe dem fra å kjøpe oppvaskbørster.

Lenke til kommentar

Ved å intrigere dem til å bli skattebetalere...

Jo flere skattebetalere, jo flere skattenytere. For enkeltmennesket utgjør det ingen fordel.

Det er vel ikke en 1:1 ratio på det, tror jeg! :)

Helt sikkert ikke, uten at det taler min sak imot.

Lenke til kommentar
Det har jeg gjort for lengst. At du ikke har klart å lese det er noe annet.
Nei, du sa bare at det var viktig. Til tross for flere oppfordringer klarte du aldri si hva som var målet.

Som sagt så kunne man like godt prøve å stoppe dem fra å kjøpe oppvaskbørster.

Har du lest bare de siste innleggene eller de innleggene jeg har skrevet i tråden så langt? Hadde du last alle de jeg har skrevet ville du vist at meningen med forslaget er at voldtektsforbrytere ikke skal fåå tak i slikt utstyr ettersom de sikkert vil bruke det på nye voldtektsraid når kjønnsorganet er tvangsamputert dersom de vil prøve seg igjen.

Det dreier seg om sikkerhet!

Lenke til kommentar

[...] meningen med forslaget er at voldtektsforbrytere ikke skal fåå tak i slikt utstyr ettersom de sikkert vil bruke det på nye voldtektsraid når kjønnsorganet er tvangsamputert dersom de vil prøve seg igjen.

Det dreier seg om sikkerhet!

Og hva hindrer en kjønnslemlesta mann i å voldta en kvinne med en oppvaskbørste, kosteskaft eller det som verre er? Der fløy plutselig "sikkerheten" rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Slike redskaper er ikke tiltenkt den slags bruk og har ingen funksjoner som skal hjelpe på det.
Du kan jo spørre på voldtekstmottak om hva som blir brukt i de tilfeller hvor man bruker "fremmedobjekter" på ofrene. Om det er ergonomisk riktige dildoer eller helt andre typer objekter som kan gjøre stor skade.

http://www.moss-avis.no/nyheter/full-krangel-om-flaske-voldtekt-1.4284146

http://pub.tv2.no/dyn-nettavisen/arkiv/?archiveSection=765&archiveItem=189429

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...