Gå til innhold

koblet til internett men kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

jjeg kan se nettvrket mitt ja, det står tilkoblet.

det har stått tilkoblet hele tiden, selv om jeg ikke får opp noen nettside.

Får fortsatt opp 169-IP. Får derfor ikke pinget noe.

skal prøve med kabel her hjemme hos foreldrene, men vet ikke hva som skal plutselig blokkere uten at jeg har installert noe. :)

En liten korrigering, så lenge du har en 169 adresse så er du ikke tilknyttet et fysisk nett. Maskinen lager denne adressen selv hvis dhcp serveren ikke leverer ut en gyldig adresse. Hvis du ikke klarer og fornye denne 169 adressen ved hjelp av de veiledningene vi har lagt tidligere i denne tråden så skal du laste ned og innstallere ny driver til trådløskortet ditt.

Men prøv først og deaktiver/aktiver trådløskortet via nettverkstilkoblinger for å se om du kan få en gyldig ip adresse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd både med å gå inn på kjør og skrevet det som er skrevet tidligere, og å gå inn på nettverkstilkoblinger og trykket deaktiver og aktiver, men skjer ingenting.

Damå jeg vel bare laste ned nye drivere da kanskje? hvor finner jeg det?

takk for hjelpen btw

Lenke til kommentar

jeg prøvde å laste ned drivere, men må jeg slette de gamle driverne først? dette gjorde ikke jeg, redd for at jeg skulle gjøre noe galt..

Det beste er å avvinstallere de gamle først men det er ikke noe absolutt krav.

Du kan innstallere den nye driveren over den gamle og se om det funker slik vi vil at det skal.

Det er din maskin og ditt problem, du bestemmer. ;)

Lenke til kommentar

Hei:) Sitter og leter på nettet etter hjelp fordi jeg har akkurat samme problem med vår mini-pc. Problemet har blitt verre etterhvert. Da det startet kunne vi koble til nett, og være på ei stund før det før eller senere datt ut. Nå får vi ikke koblet til trådløst nettverk lenger, selv om maskina både søker og finner nettverket. Har fått beskjed fra leverandør om å avinstallere trådløst nettverkskort driver, restarte og deretter la microsoft finne driver. MEN, jeg vet ikke hvordan jeg skal få gjort dette, og har vært uheldig og bare truffet på engelsktalende på support. Har en ACER Aspire One D250-0B.

Lenke til kommentar

Du må gå inn på kontrollpanelet, enhetsbehandling og velge nettverkskortet.

Velg uninstall og slett driver. Søk så etter ny hardware (evt bare restart maskinen).

Velg hent automatisk når du får spørsmål om driver.

Du må ha maskinen tilkoblet med nettverkskabel for at henting av driver skal fungere.

Hvis ikke må du laste ned driver fra Acer først og bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...