aip Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 jeg har en minipc som jeg surfa på, plutselig datt jeg ut av tilkoblingen, og trodde det hadde noe med router å gjøre. Når jeg nå er hjemme hos mine foreldre ser jeg at det er akkurat samme problem her. Det er bra signalstyrke og jeg var tilkoblet dette nettet i julen. Men selv om det er bra signalstyrke så kommer det opp en blank side. Noen ideer? er totalt blank på dette området så skjønner ingenting. har ingen brannmur. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Står det noe i adressefeltet?? F.eks 127.0.0.0? Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 nei, det er bare som jeg jobbet frakoblet, tjener ikke funnet. derfor står det bare vanlig nettadresse. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Får du ipadresse? Får du pinget router? Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 har ikke gjort noe sånt. er såpass blond på dette området at jeg ikke vet hvordan det gjøres. hva skal jeg pinge? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Start, kjør... CMD <enter> ipconfig /all Hva får du som IPv4, gateway og DNS? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Klikk startmenyen, i søk eller kjør feltet skriver du cmd, trykk enter. Et svart vindu skal sprette opp. Skriv ipconfig /all i det vinduet og trykk enter. Avhengig av hvor mange nettverksporter/kort du har så får du opp en liste som ser noe alla denne. C:\>ipconfig /all Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : <Ditt maskinnavn> Primær DNS-suffiks . . . . . . . : Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Søkeliste for DNS-suffiks. . . . : <Isp server> Ethernet-kort Lokal tilkobling: Medietilstand. . . . . . . . . . : Medium frakoblet Beskrivelse . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Fysisk adresse . . . . . . . . . : <Mac adresse> Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : <Isp navn> Beskrivelse . . . . . . . . . . : HP WLAN 802.11b/g W400 Fysisk adresse . . . . . . . . . : <Mac Adresse> DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Leasingavtale mottatt. . . . . . : 8. mars 2010 17:41:35 Leasingavtale utgår. . . . . . . : 15. mars 2010 17:41:35 Ip adressen du ser etter ligger under Wlan kortet, 2 hakk under ser du gateway eller router adressen. I mitt tilfelle må jeg da skrive: ping 192.168.0.1 Resultatet bør ligne på understående. ping 192.168.0.1 Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data: Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=2ms TTL=127 Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=127 Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=6ms TTL=127 Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=2ms TTL=127 Ping-statistikker for 192.168.0.1: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 1ms, maksimum = 6ms, gjennomsnittlig = 2ms Hvis du får svar så kan du prøve det samme med f.eks ping www.vg.no Hvis du har en ip adresse som starter på 169. så har du ikke kontakt med router. Andre ipadresser er normalt sett gyldige, slik som 10.0.0.100 eller hvis de begynner på alt annet enn 169. Hvis ping requesten din til routeradressen får time-out så har du heller ikke kobling til routeren. Hvis du får svar fra router men time-out når du prøver og pinge www.vg.no så har du problem på utsiden av routeren. Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 IP -adresse: 169.254.236.101 Nettverksmaske: 255.255.0.0 Standard gateway står det ingenting på. primær DNS suffiks står det heller ikke noe på. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Du har ikke kontakt med routeren. Skriv ipconfig /release, vent på promptet og skriv ipconfig /renew, vent på promptet og skriv ipconfig /all igjen. Har du fremdeles en 169 adresse? Endret 8. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 da har jeg ikke kontakt med router jeg da, hvordan kan jeg fikse dette? prøvde å pinge IP selv om jeg hadde ip 169, fikk samme som deg, 4 pakker sendt, 4 mottatt og 0 tap, men gjennomsnittlig tid for tur-retur står alt på 0. Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 har fremdeles 169 som ip ja kan ikke utføre operasjoner på lokal tilkobling mens mediet er frakoblet står det. og samme med lokal tilkobling 2. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Du kan også prøve og åpne vinduet for Nettverkstilkoblinger, der kan du Disable det trådløse nettverkskortet ditt, deretter må du Enable det igjen. Det er det samme som å skrive ipconfig /release og ipconfig /renew. Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 prøvde begge, står fortsatt 169. Må på et møte, tilbake om ca 1 time. setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Aha, kortet ditt er antagelig slått av. Mulig du har klart å skru det av ved et uhell. De fleste bærbare har hurtigtaster på keyboardet for å skru det trådløse kortet på eller av. Veldig ofte så er det en tastekombinasjon f.eks fn(Tast med blå skrift) tasten + en tast med et symbol som ser ut som en mast. Når det trådløsekortet er på så lyser det ofte en blå lampe på pc'n. Noen modeller må også ha Bluetooth enabled for at trådløskortet skal funke. Endret 8. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
aip Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 hahhaha huff tenk at det var så enkelt! tusen tusen takk for hjelpen <3 <3 Lenke til kommentar
aip Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 hei igjen! jeg trodde alt var greit igår siden startsiden min poppet opp men det viste seg at det var det ikke. Men en gang jeg skulle gå på en annen side så datt det ut igjen. Og uansett hvor mye jeg skiftet mellom bluetooth,wlan on og off så fungerte det fortsatt ikke. Noen som har flere ideer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Trådløskortet slår seg av av seg selv? Hvis du slår trådløskortet på, kan du se nettverket ditt i listen over tilgjengelige nettverk når du høyreklikker trådløsikonet i systemtrayet? Klarer du da og koble til nettverket ditt ved å klikke på det og velge koble til? Hvis du klarer og koble til uten feilmeldinger, får du opp noen sider i browseren din? Hvis du ikke får opp noen sider, hva slags ipadresse har du fått når du kjører ipconfig /all? Hvis du fikk en ip adresse som ikke begynner på 169, får du pinget router/gateway adressen og/eller www.vg.no? Endret 9. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Har du testet med kabel for å forsikre deg om at det ikke er rester fra brannmur eller andre ting som ligger å blokkerer? Lenke til kommentar
aip Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 jjeg kan se nettvrket mitt ja, det står tilkoblet. det har stått tilkoblet hele tiden, selv om jeg ikke får opp noen nettside. Får fortsatt opp 169-IP. Får derfor ikke pinget noe. skal prøve med kabel her hjemme hos foreldrene, men vet ikke hva som skal plutselig blokkere uten at jeg har installert noe. Lenke til kommentar
aip Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 det fungerer når jeg har ledning ja. og min søster har ikke noe problem med å bruke trådløsnettet (når jeg ikke har kabel i pc selvfølgelig) så de må vel være noe som blokkerer da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå