SkoMedHull Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei, som tittelen tilsier er jeg ute etter en måte å fjerne partisjoner fra et lagringsmedie og da sitte igjen med unallocated(uallokert?) lagringsplass. Jeg har prøvd å bruke computer management i windows, men her er ikke alternativet for å slette partisjonen mulig å velge. Noen som har forslag til programmer som kan gjøre dette, evt har en forklaring på hvorfor det ikke går? Mvh Håkon Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Prøvd å bare trykke "Format"? Da vil du jo sitte igjen med ledig plass... Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Vil fjerne partisjonen, ikke bare frigjøre plass. Altså gjøre alt til unallocated space. Altså tilsvarende 'delete volume'. Endret 8. mars 2010 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det ligger altså en partisjon til bak menyen der så jeg.. Du kan jo laste ned HP format tool. Link: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Kan dette slette partisjonen da? For å forklare litt mer hva jeg er ute etter så skal jeg prøve å gjøre dette om til en dynamisk disk i windows, hvor det er en forutsetning at jeg har unallocated space. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Dette er en flyttbar disk. Som du kan se står det "Removable". Flyttbare disker har ikke samme muligheter som en "Basic" disk. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Dette er en flyttbar disk. Som du kan se står det "Removable". Flyttbare disker har ikke samme muligheter som en "Basic" disk. Men kan man ikke lure windows til å tro at de er "Basic" da? Så noen som snakket om at de hadde endret noe i registeret til XP og dermed fikk windows til å godta en minnepinne som en vanlig HDD. Edit: Fikk fjernet partisjonene fra minnepinnene, men kan fremdeles ikke gjøre de til dynamiske disker. Det gjøres som nevnt forskjell mellom flyttbare disker og basic disker i windows(og andre OS?). Noen som vet hvordan man kan omgå dette? Endret 8. mars 2010 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå